سه شنبه 6 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشای زوايای جديدی از فساد در فوتبال ايران در برنامه ۹۰: درآمد ۸ ميلياردی دلال‌ها، مهر

دلالان و واسطه‌هايی که در سال‌های اخير بدون کمترين مزاحمتی به فعاليت در فوتبال ايران پرداخته‌اند، تا به حال بيش از ۸ ميليارد تومان از بازيکنان، مربيان و مديران مختلف درآمد داشته‌اند. اين در حالی است که با وجود برخوردهای مقطعی، آن‌ها همچنان فعاليت می‌کنند!
آفتاب: دلالان و واسطه‌هايی که در سال‌های اخير بدون کمترين مزاحمتی به فعاليت در فوتبال ايران پرداخته‌اند، تا به حال بيش از ۸ ميليارد تومان از بازيکنان، مربيان و مديران مختلف درآمد داشته‌اند. اين در حالی است که با وجود برخوردهای مقطعی، آن‌ها همچنان فعاليت می‌کنند!

بررسی فعاليت دلالان و واسطه‌ها در فوتبال ايران موضوع اصلی برنامه دوشنبه شب ۹۰ بود که هرچند زوايای تازه‌ای از فساد در فوتبال ايران را به تصوير کشيد اما به دليل کمبود وقت و گستردگی فساد، عملاً اين زمينه فراهم نشد که صحبت‌های همه مال‌باختگان در اين ماجرا پخش شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ماجرای کسر ۱۲ امتياز از باشگاه استيل آذين و عواملی که در اين ماجرا نقش داشتند نخستين بخش اين برنامه بود که حسين هدايتی به عنوان مالک باشگاه استيل آذين در صحبت‌های خود خشايار محسنی را به عنوان يکی از عواملی که به اين باشگاه لطمه زده است معرفی کرد. هدايتی در ماجرای لغو قرارداد تئودوريونگ با باشگاه استيل‌آذين و پرداخت مبلغ قرارداد وی، محسنی را مقصر اصلی عنوان و تاکيد کرد که محسنی با جعل سند به اين باشگاه لطمه زده است.

مالک باشگاه استيل آذين که از مسئولان فدراسيون فوتبال نيز دل خوشی نداشت و آن‌ها را در سقوط تيمش به رقابت‌های دسته اول مقصر می‌دانست بدون اينکه نامی از فرد خاصی ببرد مسائل تازه‌ای را افشا کرد. هدايتی در بخشی از صحبت‌هايش گفت: زمانی که دنبال جذب سرمربی برای استيل آذين بوديم و می‌خواستيم يک مربی ايرانی را به خدمت بگيريم يکی از مسئولان فدراسيون فوتبال گفت که اين مربی مورد نظر شما منشوری است و اگر مربی می‌خواهيد بيايد فلانی را بگيريد.

مصاحبه ضبط شده حسين هدايتی در حالی بدون نام بردن از فرد خاصی پخش شد که عزيزمحمدی رئيس سازمان ليگ برتر به عنوان مهمان ويژه در استوديو برنامه نود حضور داشت و خيلی زود به اظهارات مالک باشگاه استيل آذين واکنش نشان داد. با مشخص شدن نام فردی که مورد نظر هدايتی بود و واکنشی که عزيزمحمدی نشان داد، هدايتی روی خط تلفنی برنامه آمد و با عزيزمحمدی به مجادله پرداخت.

در حالی که عزيزمحمدی سعی داشت حرف‌های هدايتی را تکذيب کند، مالک باشگاه استيل آذين زاويه جديدی از دخالت‌های عوامل غيرفوتبالی در فوتبال را افشا کرد. او خطاب به عزيزمحمدی گفت: شما يادتان رفته که به من گفتيد يکی از آقايان گفته است استيل آذين بايد اين فصل به دسته اول سقوط کند! اين اظهار نظر هدايتی با واکنش عزيزمحمدی مواجه شد. البته او هم اين موضوع را تاييد کرد که يک مقام عالی‌رتبه خواستار سقوط استيل آذين به دسته اول شده است.

ماجرای دلخوری حسين هدايتی از مسئولان فدراسيون فوتبال به همين جا ختم نشد و او عليپور دبير ستاد منشور اخلاقی را به دروغ‌گويی متهم کرد که با وجود دريافت مدارک تيم فوتبال استيل آذين در مورد پرونده يونگ که روز پنج‌شنبه اتفاقات افتاده است، در برنامه روز جمعه ورزش و مردم تاکيد کرده که مدارکی از استيل آذين دريافت نکرده است.

البته پس از اين اظهار نظر مصاحبه‌ای از عليرضا عليپور پخش شد که او به نکات تازه‌ای از فساد در فوتبال ايران اشاره کرد. عليپور از درآمد ۸ ميليارد تومانی دلال‌ها در فوتبال ايران خبر داد و گفت: در بررسی‌هايی که ما داشته‌ايم در اين مدت دلال‌ها و واسطه‌ها مبلغ ۸ ميليارد تومان از راه‌های مختلف درآمد داشته‌اند.

هدايتی که محور برنامه نود بود و دقايق زيادی از وقت اين برنامه را به خود اختصاص داده بود البته پای داماد پروين را هم به ماجرا باز کرد و آرش فرزين هم روی خط آمد و تاکيد کرد که نامه‌ای که به اسم او برای رضايت يونگ نوشته شده خط او نبوده و جعل شده است. اين در حالی بود که خشاريار محسنی به عنوان متهم اصلی روی خط آمد و به شدت از حسين هدايتی انتقاد کرد.

خشايار محسنی که از او به عنوان مديرعامل باشگاه دی استراداد اسلواکی نام برده می‌شود البته از عادل فردوسی‌پور نيز به شدت انتقاد کرد که چرا به حسين هدايتی اجازه داده است در برنامه پرمخاطبش هر چه می‌خواهد عليه او بگويد. محسنی که از صحبت‌ها و اتهامات هدايتی عصبانی شده بود گفت: همين آقای هدايتی زمانی که در پرسپوليس بود پيشنهاد داد که ۲۰۰ ميليون تومان به مصطفوی بدهيم تا از مديرعاملی پرسپوليس کنار برود.

در طول اين برنامه مصاحبه‌هايی از برخی بازيکنان که توسط دلال‌ها مورد تعرض مالی قرار گرفته بودند نيز پخش شد. در يکی از اين موارد بازيکنی که آروز داشت روزی در تيم‌های ليگ برتری بازی کند از سوی يکی از بازيکنان سابق پرسپوليس فريب خورده بود و مبلغی را به اين پيشکسوت داده بود اما به جايی نرسيده بود.

بهشا ياورزاده و اميد رحيمی ديگر بازيکنانی بودند که با انجام مصاحبه‌هايی عليه خشايار محسنی از او به عنوان يک مافيا در شهر محل تيم‌داری او نام بردند. اين دو بازيکن که به تيم دی استراداد اسلواکی منتقل شده بودند معتقد بودند که محسنی برای عقد قرارداد و تعهدات نسبت به آن‌ها بی‌اخلاقی کرده و سرشان کلاه گذاشته است!

در بخش ديگری از اين برنامه ميثم منيعی بازيکن تيم فوتبال شاهين بوشهر که عنوان شده تيم شاهين را او بسته است روی خط آمد و پس از آنکه حجت‌ زاد محمود بدون اسم بردن از او اتهاماتی را زده بود به دفاع از خود پرداخت. منيعی در اين گفت‌وگوی کوتاه تاکيد کرد که به عنوان مشاور تجربه ۱۱ ساله‌اش در ليگ برتر را در اختيار مديران شاهين قرارداده و تيم را او نبسته است. اما طالب‌لو و هادی شکوری را روی رفاقت به شاهين برده است!

گزارشی از محسن مظفری‌زاده بازيکن تيم فوتبال مس که خانواده‌اش را در زلزله ۵ ديماه سال ۸۲ بم از دست داده بود به مناسبت سالگرد اين ضايعه تلخ پخش شد. ضمن اينکه رحمان احمدی سرمربی چند فصل پيش تيم فوتبال نيروی زمينی در بخشی از برنامه که در مورد تيم استيل آذين بود از پرداخت رشوه ۲۵۰ ميليون تومانی نزديکان استيل آذين به برخی بازيکنان اين تيم و تيم گل‌گهر سيرجان خبر داد که منجر به صعود استيل آذين به ليگ برتر شد.

سوال نظرسنجی برنامه ۹۰ نيز به اين موضوع اختصاص داشت که آيا مصطفی دنيزلی گزينه خوبی برای سرمربيگری پرسپوليس است يا خير؟ ۸۰ درصد مخاطبان اين برنامه که تعدادشان به بيش از دو ميليون نفر رسيد به حضور دنيزلی رای مثبت داند و ۲۰ درصد نيز معتقد بودند او گزينه خوبی برای هدايت پرسپوليس نيست.

در پايان برنامه نود فردوسی‌پور وعده داد در هفته آينده بازهم به بحث دلالی در فوتبال خواهد پرداخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016