یکشنبه 22 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نشست هم انديشی اخلاق در فوتبال برگزار شد، مهر

جلسه هم انديشی اخلاق در فوتبال با حضور مسئولان فدراسيون فوتبال به ميزبانی استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی کفاشيان در نخستين هم انديشی "اخلاق در فوتبال" که به ميزبانی مشهد مقدس برگزار شد، گفت: خوشحالم که چنين فضايی فراهم شده و يکی از دستاوردهای مهم اين هم انديشی، انتخاب مشهد مقدس به عنوان دبيرخانه دائمی اخلاق در فوتبال است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: اخلاق در فوتبال بسيار مهم است و فعالان فوتبال که نزديک به يک ميليون نفر هستند بايد دارای ويژگی‌های اخلاقی بسيار زيادی باشند؛ اما متاسفانه شرايط به گونه‌ای است که بداخلاقی‌ها و کارهای غيراخلاقی، بزرگ و برجسته نشان داده می‌شود. ما که مدعی اخلاق هستيم، بايد روی مسايل اخلاقی بيشتر کار کنيم و اميدوارم که اين هم انديشی سرآغاز خوبی برای کارهای بيشتر در مسايل اخلاقی و معنوی باشد.

ملامحمد، رئيس کميته فرهنگی فدراسيون فوتبال هم با اشاره به برگزاری اين هم انديشی، گفت: واقعيت اين است که اساس کار در فدراسيون فوتبال با مديريت کفاشيان تا به امروز برپايه اخلاق مداری بوده است.

وی با اشاره به استقبال جامعه فوتبال از برگزاری اين هم انديشی، گفت: وقتی که با دوستان اين موضوع را مطرح کردم، آنها بشدت استقبال کردند، حتی با تعدادی از بازيکنان با اخلاقی مانند وحيد هاشميان که امروز در اين همايش حضور دارند، وقتی درباره برگزاری اين هم انديشی مشورت کردم، آنها هم گفتند که ايده‌هايی برای طرح دارند و اين نشان می‌دهد که با وجود يکسان بودن دغدغه‌ها تاکنون فرصتی برای طرح موضوعات به وجود نيامده بود.

محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی در اين نشست ضمن خوشامد گويی به حاضرين در باره لزوم اخلاق گرايی در فوتبال گفت: فدراسيون فوتبال اهتمام ويژه ای به فوتبال دارد و اين را در چند سال گذشته ثابت کرده است. فوتبال پديده‌ای است که ميلياردها چشم به آن است و بايد هرکسی در فوتبال حضور دارد و فعاليت می کند، اخلاق را رعايت کند. در واقع بايد تمامی حواسش به حرکات و سکناتش باشد.

استاندار خراسان رضوی افزود: فدراسيون کفاشيان، فدراسيون با اخلاقی است و من بايد از خوشرويی، صبر و تحمل ايشان تشکر کنم. اميدوار هستم با فرهنگ سازی مناسب، بستر اخلاق در فوتبال را به گونه‌ای مهيا کرد که در آينده شاهد بروز مشکلات و ناهنجاری‌ها نباشيم.

مهدی تاج، نايب رئيس فدراسيون فوتبال نيز اظهار داشت: اينکه اينجا ۱۵۰ نفر از اعضای جامعه فوتبال گرد هم آمده‌اند نشان می دهد که اخلاق برای فدراسيون فوتبال مسئله مهمی است. اين پديده با هيچ پديده‌ای قابل مقايسه نيست. بسياری از خانواده‌ها اوقات‌شان را در منزل با تماشای فوتبال می‌گذرانند و اين نشان دهنده بزرگی اين رشته پرمخاطب است. با اين شرايط طبيعی است ورزشی چون فوتبال با چنين وسعتی حواشی بزرگی هم داشته باشد.

وی با تاکيد بر پاک بودن فوتبال افزود: بسياری از کشورها با استفاده از فوتبال قدرت خود را به رخ جهانيان می کشند. حجم زيادی از صفحات روزنامه‌ها امروز با فوتبال پر می شود اما اگر حاشيه‌ای به وجود ‌آيد آيا بدان معنی است که فوتبال را تعطيل کنيم و يا اين مسئله به کل فوتبال تعميم داده می‌شود؟!

نشست هم انديشی اخلاق در فوتبال از ساعت ۸:۳۰ امروز در سالن آمفی تئاتر هتل بين المللی قصر مشهد با حضور مسئولان فدراسيون فوتبال و استان خراسان رضوی آغاز شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016