شنبه 24 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كی روش: برخی افراد برای تیم ملی فوتبال ایران حاشیه سازی نكنند، ایرنا

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت زمان برای ما بسیار مهم است و مسوولیت بسیار بزرگی بر عهده داریم و 'از برخی افراد' خواست 'برای تیم ملی حاشیه سازی نكنند'.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، 'كارلوس كی روش' با اعلام برنامه های تیم ملی فوتبال در دو مرحله اظهار داشت: در مرحله نخست تیم ملی فوتبال روز 28 بهمن ماه به دبی اعزام و اردو و تمرین های خود را در این شهر آغاز می كند.

وی ادامه داد: بازیكنان تیم های استقلال تهران یا ذوب آهن اصفهان كه روز 29 بهمن در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا بازی دارند، روز 30 بهمن به این اردو ملحق خواهند شد.

كی روش افزود: تیم ملی فوتبال روز چهارم اسفند دیدار دوستانه ای با تیم اردن در دبی برگزار می كند و پنجم اسفند نیز به ایران باز می گردد.

سرمربی تیم ملی زمان آغاز مرحله دوم اردوی تیم ملی را ششم اسفند ماه اعلام كرد و گفت: این اردو در هتل اوین تهران آغاز می شود تا10 اسفند ماه كه تیم ملی در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم قطر برود.

** بررسی لیگ و آنالیز بازیكنان

كی روش در ادامه اظهار داشت: كادر فنی به طور دایم درحال بررسی دیدارهای لیگ است. كلیه بازیها چه از نزدیك و چه از طریق دی وی دی دیده و آنالیز شده و این كار ادامه خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران یكی از هدف های این كار را یافتن گزینه های جدیدی در پست های گوناگون دانست و گفت: بر این اساس ما تا این لحظه به یك فهرست 23 نفری رسیده ایم كه شالوده اصلی تیم ملی خواهد بود. در كنار آن، یك فهرست 16 نفره هم انتخاب كرده ایم كه میانگین سنی آنها 21 تا 22 سال است. این گروه شامل بازیكنان داخلی و نیز بازیكنانی هستند كه در خارج از ایران بازی می كنند و ما دایم آنها را زیرنظر داریم.

** نگرانی از مصدومیت ها

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از مصدومیت های برخی بازیكنان ملی پوش و طولانی شدن آن ابراز نگرانی كرد و گفت: ما بسیار نگران مصدومیت هایی هستیم كه برخی بازیكنان دارند و گزارش هایی كه به ما رسیده حاكی از آن است كه زمان این مصدومیت ها بیش از حد طولانی شده و به همین دلیل ما مدتی است نتوانسته ایم بازی بازیكنانی مانند خسرو حیدری، قاسم حدادی فر، پژمان نوری و مسعود شجاعی را ببینیم، ضمن اینكه آندرانیك تیموریان هم به تازگی به جمع مصدومان پیوسته است.

** تعامل با سازمان لیگ برای بهترین برنامه ریزی

كی روش درباره برنامه ریزی تیم ملی با توجه به برنامه لیگ اظهار داشت: ما همچنان با سازمان لیگ در تعامل هستیم كه بهترین برنامه ریزی را برای تیم ملی داشته باشیم.

وی ادامه داد: هدف ما این است تا جایی كه امكان دارد به برنامه باشگاهها لطمه نخورد ضمن اینكه در كارهای اصلی و بنیادی تیم ملی هم خللی وارد نشود. البته این كار ساده ای نیست اما شك ندارم كه برای دستیابی به چنین برنامه ای باید گاهی از خواست خودمان كوتاه بیاییم و درخواست ما از باشگاهها این است كه به ما كمك كنند و در جایی كه ممكن است از خواستهای خود بخاطر تیم ملی كوتاه بیایند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: اگر هر دو طرف بتوانند تا جایی كه امكان دارد به هم كمك كنند، شرایط ایده آل خواهد بود و به همین علت كادر فنی با فدر اسیون و سازمان لیگ درتلاش هستیم تا به این برنامه برسیم.

كی روش اظهار داشت: نظر من این است كه باید بخاطر تیم ملی تمام سعی و تلاش خود را انجام دهیم تا به این هدف مشترك برسیم و من مطمئن هستم اغلب مربیانی كه در لیگ كار می كنند درپی این هستند كه این تعامل را داشته باشند و هر كاری می توانند برای تیم ملی انجام دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




** به قولم به مربیان عمل كردم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینكه برخی مربیان لیگ برتر از طولانی بودن مدت اردو برای بازی با قطر انتقاد كرده اند، گفت: تنها زمانی كه می توانستیم در تاریخ دیدارهای دوستانه فیفا برای تیم ملی یك دیدار تداركاتی ترتیب دهیم و مسایل تكنیكی و تاكتیكی را كه مدنظر داریم با بازیكنان مرور كنیم، همین تاریخ 23 فوریه (4 اسفند) بود.

كی روش ادامه داد: پس از 24 نوامبر و بازی با اندونزی من با هماهنگی با سازمان لیگ قول دادم تا دیدار با قطر هیچ برنامه ای برای بازیكنان نداشته باشم و به قولم عمل كردم. از آن زمان تا دیدار با قطر یك فاصله سه ماهه است كه ما به هیچ وجه بازیكنان را در اختیار نداریم و این برای ما كه در كوران مسابقات انتخابی جام جهانی هستیم قابل درك نیست اما من این كار را انجام دادم چون به مربیان لیگ برتر قول داده بودم.

وی ادامه داد: اكنون نیز طبق مقررات فیفا شش روز پیش از بازی با قطر می توانیم بازیكنان را دراختیار بگیریم و پس از سه ماه بدون فعالیت، یك دیدار تداركاتی با اردن و چهار روز تمرین برای آن گذاشته ایم.

كی روش با طرح این پرسش كه 'آیا انتظار این است كه ما هیچ كاری انجام ندهیم؟' اظهار داشت: واقعیت این است كه ما در طول این 12 روز اردو، تنها 6 یا 7 روز تمرین فعال داریم كه بتوانیم مسایل تكنیكی و تاكتیكی را مرور كنیم.

وی افزود: بازهم تاكید می كنم كه در زمان استخدام من، این ماموریت ازطرف فدراسیون به من داده شد كه تیم ملی ایران را به جام جهانی ببرم اما به آنهایی كه به واقعیت نگاه نمی كنندو یا آن را نمی دانند باردیگر باید بگویم و تاكید كنم كه انتخابی جام جهانی 2014 برای ما در سالهای 2011 و 2012 است.

كی روش ادامه داد: البته برای بعضی از تیم های دنیا جام جهانی در همان سال 2014 آغاز می شود اما حتی برزیل كه میزبان است، در سالهای 2011 تا 2014 برای آماده شدن تیمش برنامه مشخصی دارد. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تصریح كرد: برای ما خرداد 1391 یعنی حدود 40 درصد راه جام جهانی كه این را قبلا هم گفته ام.

كی روش با بیان اینكه هدف ما فتح جام جهانی نیست، بلكه ابتدا صعود به این مسابقه های و سپس موفقیت در آن است اظهار داشت: بنابراین من از این افراد سوال می كنم كه ما چه زمانی باید كارمان را شروع كنیم؟ در سال 2016؟! برای سال 2006 سه ماه اردوی تداركاتی داشتند ما كی این فرصت را داریم؟

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: برای من كاملا روشن است افرادی كه این مسایل را عنوان می كنند علاقه ای به رفتن تیم ملی به جام جهانی ندارند و من علاقه ای به موفقیت تیم ملی در آنها نمی بینم.

وی ادامه داد: البته به آنها احترام می گذارم، اما اینها كسانی هستند كه تنها جلو پایشان را می بینند. درنهایت فقط می توانم به آنها بگویم كه زمانی را برای تلف كردن برای افرادی كه منافع شخصی و باشگاهی خود را به منافع ملی و تیم ملی ترجیح می دهند، ندارم.

** در مورد تیم ملی مسوولیت پذیر باشیم

كی روش در ادامه اظهار داشت: برای چندمین بار تاكید می كنم و هشدار می دهم كه جام جهانی 2014 برای ما در خرداد 91 رقم می خورد به همین جهت لازم است برای تیم ملی حاشیه سازی نكنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: ما اگر برای پی ریزی یك برنامه برتر تلاش نكنیم، به مشكل برخواهیم خورد. همه باید بدانند كه ما با یك محدودیت زمانی روبرو هستیم، زیرا 14 خرداد نخستین بازی ما در مرحله پایانی است، اما 9 و 10 خرداد تیم های ما در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارند و این چالش جدی ما است، بنابراین باید در كارمان جدی و مسوولیت پذیر باشیم.

وی تاكید كرد: زمان برای ما بسیار مهم و مسوولیت مان بسیار عظیم است. این مسوولیت آنقدر بزرگ و ارزشمند است كه من به مسایل حاشیه ای توجه نكرده ووقتم را با سخنان افرادی كه علاقه ای به رفتن تیم ملی به جام جهانی ندارند، تلف نكنم.

** درباره دو بازی با ساحل عاج و سوئد

سرمربی تیم ملی در پایان درباره مسایلی كه چندی پیش پیرامون دو دیدار دوستانه تیم ایران با ساحل عاج و سوید مطرح شد، گفت: بازی با ساحل عاج را به دلیل همان قولی كه به مربیان باشگاهی داده بودم و نه بخاطر منافع خودم، رد كردم چون می خواستم به قول و قرارم با سازمان لیگ و مربیان پایبند باشم.

كی روش تصریح كرد: بازی با سوئد از نظر من یك دروغ بزرگ بود زیرا هیچگاه در این باره چیزی به من گفته نشد و اگر گفته هم می شد، به دلیل همان قول و احترام به آن، پاسخ رد می دادم و این هم یكی از آن دلایلی است كه ما بتوانیم یك اردوی 12 روزه و یك دیدار دوستانه برابر اردن داشته باشیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016