چهارشنبه 12 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استقلال مي‌برد يا دنيزلي طلسم 729 روزه را مي‌شكند؟ ایسنا

هفته بيست و چهارم ليگ برتر فوتبال در حالي از روز پنجشنبه آغاز مي‌شود كه در حساس‌ترين بازي اين هفته سرخابي‌هاي پايتخت داربي 74 را برگزار مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) هفته بيست و چهارم ليگ برتر با انجام 9 ديدار در روزهاي پنجشنبه و جمعه برگزار مي‌شود كه در حساس‌ترين بازي اين هفته، استقلال و پرسپوليس از ساعت 18 پنجشنبه هفتاد و چهارمين داربي پايتخت را برگزار مي‌كنند.

پنجشنبه 90/11/13

*پرسپوليس- استقلال، ساعت 18، ورزشگاه آزادي

اين دو تيم در حالي براي برگزاري داربي 74 به مصاف هم مي‌روند كه 729 روز از آخرين پيروزي پرسپوليس برابر حريف سنتي مي‌گذرد و بايد ديد آيا دنيزلي مي‌تواند اين طلسم را بشكند يا خير. اين مسابقه در حالي برگزار مي‌شود كه استقلال در بازي‌ قبلي خود توانست تراكتورسازي را با دو گل از پيش رو بردارد و پرسپوليس هم برابر ذوب آهن تن به تساوي خانگي داد. پيروزي‌هاي پياپي استقلال برابر پرسپوليس بزرگترين برتري روحي آبي‌ها برابر مردان دنيزلي است. پرسپوليس كه در اين دو سال اخير به غير از يك مساوي در جام ولايت تمام بازي‌هاي رودرويش را به استقلال باخته در وضعيتي فردا(پنج‌شنبه) به مصاف استقلال مي‌رود كه همه دل‌خوشي‌اش نبودن آندرانيك تيموريان، خسرو حيدري و ساموئل است و در فاصله 24 ساعت تا شروع اين بازي اخبار ضد و نقيضي درباره مجتبي جباري به گوش مي‌رسد. جباري كه دو روزي است به خاطر آسيب‌ديدگي در تمرينات استقلال شركت نمي‌كند وضعيت مشخصي براي اين بازي ندارد و به گفته پزشك باشگاه استقلال تكليف كاپيتان آبي‌ها براي حضور در داربي امروز مشخص مي‌شود. بر خلاف استقلال، ديگر تيم محبوب پايتخت به لحاظ بازيكن شرايط بهتري دارد. اگرچه هنوز تكليف غلامرضا رضايي براي حضور در اين بازي مشخص نشده اما بنا به اعلام باشگاه پرسپوليس، علي كريمي مشكلي بابت حضور در اين ديدار ندارد و مي‌تواند بازوبند كاپيتاني بر دست ببندد. بر خلاف پرسپوليس كه به لحاظ جدولي اين سه امتياز چندان برايش اهميت ندارد، برد براي استقلال در اين وانفساي صدر جدول مي‌تواند براي قهرماني آبي‌ها در ليگ يازدهم نكته كليدي باشد. در حال حاضر استقلال با 46 امتياز صدر جدول قرار دارد و پرسپوليس نيز با 30 امتيازي كه كسب كرده توانسته خود را در رده هشتم جدول قرار بدهد.

* مس كرمان ـ سايپاي البرز، ساعت 15:30 ، ورزشگاه باهنر كرمان

بلاژويچ در حالي پذيراي مجيد صالح و شاگردانش است كه به نظر مي‌رسد اين آخرين مهلت او براي خارج كردن مس از بحران و خطر سقوط به ليگ يك است. همچنين نارنجي‌پوشان كرجي هم سعي بر اين دارند كه با توجه به نزديك بودن امتيازات، خود را از ميانه‌هاي جدول جدا كنند و به بالا نشينان نزديك‌تر شوند.

مس كرمان با بيست و چهار امتياز در رده شانزدهم جدول قرار دارد و از كانديداهاي نخست سقوط است. سايپاي البرز نيز با 30 امتياز رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

* صباي قم ـ مس سرچشمه، ساعت 15:30 ، ورزشگاه يادگار امام قم

ويسي جوان در حالي پذيراي تيم شرفي موسپيد كرده است كه نماينده رفسنجاني‌ها با قاطعيت تمام در انتهاي جدول قرار دارد و براي فرار از اين موقعيت بايد صبا را شكست دهد تا كور سوي اميدي براي بقا داشته باشد. عبدالله ويسي با 38 امتيازي كه توسط بازيكنان جوانش كسب كرده رده چهارم جدول را در اختيار دارد و مس سرچشمه رفسنجان نيز با 17 امتياز رده آخر جدول رده‌بندي را به خود اختصاص داده است.

*ذوب آهن اصفهان ـ شاهين بوشهر، ساعت 15:30، ورزشگاه فولادشهر

شاهين بوشهر در شرايطي به اصفهان سفر مي‌كند كه هيات موسسان اين باشگاه به فيروز كريمي اولتيماتوم داده بودند تا از دو بازي آينده چهار امتياز كسب كند. كريمي در بازي نخست برابر مس سرچشمه سه امتياز گرفت و براي بقا در بوشهر به گرفتن يك امتياز از ذوب آهن نياز دارد. ذوب آهن هم تيمي است كه به تازگي از بحران و مسائل حاشيه‌اي خارج شده و آمادگي رواني خوبي براي اين بازي دارد. ذوب آهن اصفهان با 29 امتياز در رده دهم قرار دارد و شاهين نيز با كسب 25 امتياز در رده پانزدهم قرار گرفته است.

جمعه 90/11/14

*داماش گيلان ـ سپاهان، ساعت 15:30، ورزشگاه عضدي رشت

داماش كه درگير مسائل مالي است با آمدن تارتار روند بهتري پيدا كرده و اين هفته برابر سپاهاني قرار مي‌گيرد كه با حضور كرانچار خيز آرامي را به سمت صدر جدول آغاز كرده و در حال حاضر اصلي‌ترين تعقيب كننده آبي‌پوشان صدرنشين است. اصفهاني‌ها در صورت پيروزي برابر داماش مي‌توانند به صدرنشيني هم اميدوارتر شوند.

سپاهان اصفهان با 43 امتياز رده دوم جدول را در اختيار دارد و داماش گيلان نيز با 27 امتياز در پله دوازدهم ايستاده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




برنامه ديگر بازي‌هاي هفته بيست و چهارم ليگ برتر :

* فجر شهيد سپاسي ـ راه آهن، ساعت 15:30، ورزشگاه حافظيه

* صنعت نفت آبادان ـ ملوان انزلي، ساعت 16، ورزشگاه تختي آبادان

* شهرداري تبريز ـ فولاد خوزستان، ساعت 15، ورزشگاه يادگار امام تبريز

* نفت تهران ـ تراكتورسازي تبريز، ساعت 15:30، ورزشگاه دستگردي


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016