شنبه 13 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حبيب الله ناظريان: بايد با كاراته ايراني به جنگ حريفان برويم، ایسنا

حبيب الله ناظريان پس از انتخابش به عنوان مدير فني تيم ملي كاراته بزرگسالان ايران گفت: تمام تلاش ما اين است كه با همدلي و تلاش بتوانيم سربلندتر از قبل باشيم.

رييس سابق فدراسيون كاراته در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: دوستان نسبت به ما لطف داشتند كه در اين پست از ما استفاده كردند. اميدوارم كه بتوانيم با همدلي و همتي كه بين كادرفني وجود دارد، با اجراي برنامه خوب بتوانيم در مسابقات آينده سربلندتر از قبل ظاهر شويم.

وي در مورد برنامه‌هاي آينده تيم ملي گفت: پس از مسابقات انتخابي كه دو روز پيش برگزار كرديم، 14 تا 16 نفر به اردوهاي بعدي دعوت شدند. برنامه بعدي گرفتن تست آمادگي جسماني از ملي‌پوشان حاضر در اردو توسط دكتر نيكو خصلت مربي بدنساز تيم ملي است تا بدانيم كاراته‌كاران در چه شرايطي هستند.

مدير فني تيم ملي كاراته با اشاره به اين كه اين برنامه‌ها براي آن است كه تكليف ملي‌پوشان هر چه زودتر مشخص شود، يادآورشد: براي اين كه بتوانيم بهتر براي حضور در مسابقه‌هاي آسيايي و جهاني برنامه‌ريزي كنيم، بايد تكليف خود را زودتر بدانيم. وقتي نفرات اصلي مشخص شوند، بهتر مي توانيم روي آن‌ها برنامه‌ريزي كنيم.

وي ادامه داد: 23 اسفند اردوي مشاوره‌اي تيم ملي برگزار خواهد شد كه در اين اردو مربيان تيم و همچنين مربي بدنساز پس از ديدن شرايط ملي‌پوشان به آن‌ها مواردي كه مي‌تواند خيلي بهتر شوند را گوشزد خواهند كرد. فروردين 91 هم دو مرحله ديگر اردوي تيم ملي برگزار خواهد شد و پس از آن تقريبا نفرات اصلي مشخص مي‌شوند.

ناظريان با تاكيد بر اين كه در انتخاب كادرفني تيم ملي هماهنگي 100 درصدي را با مسئولان فدراسيون كاراته داشت، يادآورشد: در تعاملي كه با مسئولان فدراسيون داشتم، نظرات خوبي ردوبدل شد، تا به اين نتيجه‌ رسيديم. در انتخاب كادرفني، فدراسيون كوچك‌ترين دخالتي نكرد و همه اين اعضا را من انتخاب كردم. آن‌ها با منتي كه بر من گذاشتند، حاضر شدند در كنار يكديگر براي خدمت به كاراته وارد ميدان شوند. اين تركيب مانند برادراني است كه مي‌خواهند به يك موفقيت برسند، خوشحالم كه آن‌ها مرا به عنوان يك برادر قبول كردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رييس سابق فدراسيون كاراته در پاسخ به اين سوال كه ناظريان مدت‌ها از تيم ملي كاراته دور بود و اكنون دوباره بازگشته است، اين بازگشت را چطور مي‌بيند؟ گفت: من از كاراته و تيم ملي دور نبوده‌ام . در سال‌هاي گذشته هم به عنوان مشاور تيم ملي در اردوها حضور داشتم. حتي بعضي از اوقات مربيان به من خيلي لطف داشتند و در اردوهاي تيم ملي مي‌گفتند كه من تمرين دهم. در مسابقات آسيايي سال قبل همراه تيم ملي بودم و هيچ وقت احساس نكردم كه از كاراته دور بوده ام .

وي ادامه داد: اساس كار ما در تيم ملي شفافيت و صداقت است. اين كادرفني، كادر خوبي است كه به يك هدف كه آن هم موفقيت كاراته ايران است مي‌انديشد.

مدير فني تيم ملي كاراته در پاسخ به اين سوال كه شيوه هدايت تيم ملي با 6 مربي آيا در كشورهاي ديگر هم اجرا شده؟ و آيا ايران مي‌تواند با اين شيوه نتايج خوبي كسب كند؟ گفت: اين شيوه پيش از اين در ايران هم اجرا شده است. فكر مي‌كنم سال 1998 تا 2000 بود كه با همين شيوه در مسابقات جهاني موفق شديم. معتقدم در اين شيوه ما نبايد به فكر اين باشيم كه كاراته اروپايي يا كاراته آسيايي را اجرا كنيم، بلكه ما بايد كاراته ايراني خود را داشته باشيم و با آن به مصاف حريفان مطرح آسيايي و جهاني خود برويم.

ناظريان يادآورشد: شيوه هدايت تيم ملي با چندين مربي در كشورهاي ديگر هم اجرا شده و نزديكترين آن در ايران هم به حضور بزرگسالان ايران در مسابقات جهاني صربستان باز مي‌گردد كه آن زمان هم تيم ملي ما 4 يا 5 مربي داشت. معتقدم بايد از تمام پتانسيل‌هايي كه در اطراف كاراته ايران است، بايد استفاده بهينه كرد. اين عزيزاني كه اكنون در كادرفني هستند، تاثيرگذاري زيادي در كاراته ايران دارند.

مدير فني تيم ملي كاراته با تاكيد بر اين كه همه چيز خوب است، گفت: هدف ما موفقيت كاراته است كه كادرفني هم همسو و همدل براي رسيدن به اين هدف تلاش مي‌كند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016