شنبه 6 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مربي تيم ملي كشتي فرنگي: پيروزي بر روسيه پيش از المپيك براي ما بسيار مهم بود

مربي تيم ملي كشتي فرنگي معتقد است: پيش از جام جهاني اين مسابقات فقط حكم يك مسابقه تمريني براي ما داشت، اما با برخورد نامناسب روس‌ها در نحوه صدور رواديد تصميم گرفتيم كه با تمام توان در اين رقابتها شركت كنيم.

جمشيد خيرآبادي در گفت‌وگو با خبرنگار كشتي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: با برخورد مسئولان روسيه در قبال تيم ايران، كادر فني چندين بار تصميم گرفت كه در جام جهاني شركت نكند، اما با مديريت محمد بنا و همراهي كردن ملي‌پوشان به روسيه رفتيم و در خاك خودشان قهرمان شديم. برد مقابل روسيه براي كشتي فرنگي ما بسيار مهم و باارزش بود.

مربي تيم ملي كشتي فرنگي ادامه داد: مسابقات در شرايطي برگزار شد كه ما با وضعيت مناسبي به روسيه نرفتيم. اما با همت كشتي‌گيران و با پيروزي بر روسيه تمام اهداف آنها را كه نمي‌خواسنتد ايران قهرمان شود، نقش بر آب كرديم. واقعيت اين بود كه كادر فني و كشتي‌گيران با تلاش زيادي در اين مسابقات ظاهر شدند كه البته قبل از آن اين مسابقات زياد مهم نبود و فقط براي ما نوعي مسابقات تداركاتي قلمداد مي‌شد.

خيرآبادي با اشاره به عملكرد ملي‌پوشان در جام جهاني تصريح كرد: حميد سوريان با دو كيلو ارفاق در جام جهاني كشتي گرفت، مسابقات براي او بسيار خوب بود. او ابتدا به خاطر دوري از مسابقات مهم و بين‌المللي نتوانست عملكرد خوبي داشته باشد و باخت. اما بعد از اين باخت خودش را پيدا كرد و حتي توانست نظير مانكيف قهرمان المپيك پكن را شكست دهد. در ساير كشتي‌ها نيز توانست پيروز شود و چهره واقعي خودش را براي المپيك نشان دهد.

وي ادامه داد: اميد نوروزي، شرايط ايده‌آلي از نظر بدني قرار نداشت. اما نقطه قوت او روحيه بالا و حفظ اين روحيه در مسابقات بود. سعيد عبدولي نيز بعد از قهرماني در مسابقات جهاني استانبول، مسئولان شهرش به او قول‌هايي دادند كه متاسفانه به وعده‌هايشان عمل نكردند و اين مساله بر روي روحيه اين كشتي‌گير تاثير بدي گذاشت، البته از نظر جسماني هم شرايط مطلوبي نداشت اما عملكرد خوبي داشت. عبدولي بايد در 2 ماه باقي مانده بيشتر كار كند تا به شرايط ايده‌آل المپيكي برسد.

مربي تيم ملي كشتي فرنگي با اشاره به عملكرد هادي عليزاده پورنيا و طالب نعمت‌پور نيز عنوان كرد: در وزن 74 كيلوگرم متاسفانه كشتي‌گير مطمئني نداريم. البته عليزاده پورنيا در حد خودش خوب بود اما واقعيت اين است كه با رقباي جهاني فاصله زيادي دارد. نعمت‌پور نيز پس از باخت در مسابقات گزينشي قزاقستان از نظر روحي شرايط مطلوبي نداشت، اما در جام جهاني جبران كرد و كادر فني كاملا از او راضي بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




خيرآبادي ادامه داد: داود گيل نيرنگ نيز عملكرد بسيار خوبي داشت و در فينال توانست نفر سوم جهان را شكست دهد و نشان داد كه مي‌تواند از آنچه كه هست بهتر باشد. بشير باباجان زاده در 120 كيلوگرم كشتي‌هاي خوب گرفت. اين كشتي‌گير با برد مقابل حريف آذربايجاني و روشي در واقع كار ما را براي رسيدن به فينال راحت تر كرد.

مربي تم ملي كشتي فرنگي در پايان گفت: اردوي تيم ملي براي حضور در المپك از 6 تا 19 خرداد تشكيل مي شود و پس از اين اردو نفرات اصلي جهت حضور در المپيك اعلام مي شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016