جمعه 23 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پایگاه های اینترنتی کشور رتبه بندی می شوند - ایجاد دبیرخانه رفع فیلتر، مهر

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از ایجاد دبیرخانه رفع فیلتر برای پاسخگویی به مدیران پایگاه های اینترنتی خبر داد و گفت: علاوه بر این در سال جاری اقدام به رتبه بندی پایگاه های اینترنتی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور امروز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به تصویب آیین نامه ساماندهی و توسعه رسانه ها و فعالیتهای فرهنگی دیجیتال در هیئت دولت افزود: به منظور اجرای این آیین نامه در حال تدوین دستورالعمل های اجرایی هستیم که پس از ابلاغ وزیر ارشاد اجرای آن آغاز می شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از راه اندازی فاز اول کتاب همراه کشور در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این طرح با همکاری معاونت فرهنگی اجرایی می شود که در طی آن نسخه تلفن همراه بخشی از کتب منتشر شده در کشور قابل عرضه به عموم مردم خواهد بود.

وی همچنین به اعطای تسهیلات برای صادرات نرم افزارهای رسانه ای اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر این برای تولید و ارتقای سطح محصولات فرهنگی دیجیتال تسهیلات کم بهره به متقاضیان اعطا می شود.

زارع پور با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال از 14 تا 24 مهرماه سال جاری در مصلی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: این جشنواره در بخشهای نرم افزارهای رسانه ای، نرم افزار تلفن همراه، پایگاه اینترنتی، بازیهای رایانه ای، هنرهای رایانه ای، هنرهای دیجیتال و پژوهش، فناوری و نوآوری در رسانه های دیجیتال برگزار خواهد شد.

رتبه بندی پایگاه های اینترنتی


وی به برنامه های این مرکز در حوزه اینترنت در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: رتبه بندی پایگاه های اینترنتی از برنامه های این مرکز است که در دستور کار قرار دارد. ضمن آنکه برای تامین محتوای مفید و جذاب برای شبکه ملی اطلاعات که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد می شود بسترسازیهای لازم انجام می شود.

نظام مند کردن پایگاه های مهم اینترنتی خارجی


رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از نظام مند کردن پایگاه های مهم اینترنتی خارجی در کشور خبر داد و گفت: علاوه بر این در سال جاری در جهت توسعه و ارتقای کیفیت سامانه های پست الکترونیک داخلی اقدام می شود.

مبارزه با عرضه محصولات فرهنگی دیجیتال فاقد هولوگرام


زارع پور، مبارزه با عرضه محصولات فرهنگی دیجیتال فاقد هولوگرام در سطح بازار با همکاری پلیس را از دیگر اقدامات این مرکز در سال جاری دانست و اضافه کرد: در این راستا اقدام به ساماندهی مراکز عرضه محصولات فرهنگی دیجیتال در گیم نت ها و عرضه کنندگان CD در سراسر کشور می شود.

برگزاری اولین یادواره شهدای مهندسین فاوا


وی برگزاری اولین یادواره شهدای مهندسین فاوا را از دیگر اقدامات مرکز توسعه فناوری اطلاعات نام برد و یادآور شد: تاکنون 300 شهید در حوزه مهندسی فاوا شناسایی شده است که مراسم یادبودی با همکاری کارگروه فاوا ریاست جمهوری، سازمان بسیج مهندسین، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت ارشاد برگزار خواهد شد.

به گفته وی یادواره شهدای مهندسین فاوا در هفته اول خردادماه برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در ادامه به اقدامات این مرکز در سال گذشته افزود: در حوزه نرم افزار اقدام به صدور گواهینامه ثبت شد که در این راستا برای بیش از 400 اثر گواهینامه صادر شد.

وی اصلاح فرایند صدور مجوزهای نرم افزار و اعطای هولوگرام به نرم افزارها را از دیگر اقدامات این مرکز نام برد و اظهار داشت: با اقداماتی که صورت گرفت در حال حاضر پروانه انتشار نرم افزارهای رایانه ای در کمتر از یک ماه صادر می شود.

ایجاد دبیرخانه رفع فیلتر


زارع پور، راه اندازی سامانه پیوند و معرفی بیش از دو هزار پایگاه اینترنتی مفید را از برنامه های سال گذشته این مرکز در حوزه اینترنت دانست و ادامه داد: علاوه بر این دبیرخانه رفع فیلتر ایجاد شد تا از این طریق به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مدیران سایتهایی باشیم که پایگاه اینترنتی آنها فیلتر شده است.

زارع پور، فرهنگ سازی و توسعه فناوری اطلاعات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از دیگر برنامه های این مرکز در سال گذشته ذکر کرد و ادامه داد: راه اندازی اولین مرکز فرهنگی دیجیتال سیار برای ارائه خدمات به زائران راهیان نور، راه اندازی پورتال یکپارچه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و الکترونیکی کردن 10 خدمت پر مراجعه وزارت ارشاد از جمله برنامه های مرکز در این راستا بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016