یکشنبه 19 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فعاليت ناشران زير سايه سنگين انتخابات و مشخص شدن وزير ارشاد: فعلا کتابی به ارشاد نمی‌فرستيم

مهر ـ برخی ناشران به دليل جابه‌جايی‌های معمول در پايان و آغاز دوره رياست جمهوری، کتابی برای بررسی و دريافت مجوز به وزارت ارشاد نمی‌فرستند. بعضی هم منتظرند با تغيير رويکردها، کتاب‌هايی که احتمال می‌دهند در اين دوره مجوز نگيرد، در دوره آينده به اين وزارتخانه بفرستند. آنها حتی به پديدآورندگان آثار اعلام می‌کنند که دست کم تا ۶ ماه ديگر اثری چاپ نمی‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، يکی از ناشرانی که تصميم به فعاليت محدود در ۶ ماه آينده گرفته است، نشر قطره است که تا مشخص نشدن نتيجه انتخابات رياست جمهوری از پذيرفتن کارهای تازه خودداری می‌کند. چرا که آنان معتقدند تا سياست‌ها روشن و مشخص نشود و معلوم نباشد که وزارت ارشاد در دولت آينده چه تدابيری را در نظر می‌گيرد و راهکارهايش کدام است، بهتر است کتابی به ارشاد نفرستند.

دبير بخش ادبيات نشر قطره در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اين‌که اين انتشارات تا مشخص نشدن نتيجه انتخابات رياست جمهوری از پذيرفتن کارهای تازه خودداری می‌کند، گفت: فعلا همه چيز در هاله‌ای از ابهام فرو رفته و سياست‌ها و تدابير وزارت ارشاد در دولت آتی مشخص نيست. از اين‌رو تا زمانی‌که نتيجه آرا مشخص نشود، نشر قطره کار تازه‌ای قبول نمی‌کند و تنها به انتشار کارهای پيشين خود که تاييد و ويرايش شده‌اند، می‌پردازد

اين در حالی است که برخی ناشران پرکار و فعال در حوزه داستان، مانند شهرستان ادب نيز از مدت‌ها قبل نسبت به دوره طولانی صدور مجوز نشر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گلايه‌مند بودند و ادعا می‌کردند که به همين دليل، آثار فراوانی از آنان به بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللی کتاب تهران نرسيده است.

شنيده می‌شود که برخی ديگر از ناشران نيز در تصميمی مشابه، به نويسندگان خود اعلام کرده‌اند که تا روشن نشدن وضعيت وزارت ارشاد و اداره کتاب از ارسال اثر به اين اداره برای بررسی و صدور مجوز خودداری خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016