چهارشنبه 9 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه اعتراضات به آزمون استخدامی مخفيانه سازمان ميراث فرهنگی

خبرگزاری تسنيم: طی هفته پيش در سازمان ميراث فرهنگی آزمون استخدامی مخفيانه‌ای در بين تعدادی از افرادی که توسط معاونت‌های اين سازمان گلچين شدندبرگزار شد و اين در حالی است که افرادی با سابقه ۱۵ سال در اين سازمان در اين آزمون شرکت داده نشدند.

به گزارش خبرگزاری تسنيم، در حالی که تنها سه روز به پايان دولت دهم مانده است در سازمان ميراث فرهنگی خبرهای عجيب و غريب به گوش می‌رسد. خبرهايی از برگزاری آزمون مخفيانه بين ۵۰ نفر برای استخدام ۵۰ نفر در سازمان ميراث فرهنگی که قرار است ميراث‌دار تاريخ پرافتخار ايران باشند.

ماجرا از اين قرار بود؛ در آخرين نفس‌های دولت دهم، آزمون استخدامی برگزار می‌شود که برخلاف قانون موجود برای استخدام‌های دولتی که بايد برای آن آگهی استخدام را براساس نمونه اعلام‌شده توسط معاونت مذکور تنظيم کند و در صورت تاييد از سوی آن معاونت، برای اطلاع‌رسانی عمومی حداقل در ۲روزنامه کثيرالانتشار به چاپ رساند و نسخه الکترونيک آن را برای درج در سامانه امتحان يا مسابقه استخدامی به معاونت توسعه مديريت ارسال کند، اين کار صورت نمی‌گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


البته نکته ديگری هم حائز اهميت است و آن اينکه افراد مذکور به گفته عبدالله‌نژاد، معاون توسعه مديريت سازمان ميراث فرهنگی درباره دليل برگزاری آزمون مخفيانه برای استخدام در سازمان ميراث فرهنگی اعلام کرده بود که سازمان ميراث فرهنگی برگزار‌کننده آزمون استخدامی نيست و برگزاری آزمون استخدامی بر عهده معاونت توسعه و سرمايه انسانی رياست‌جمهوری است و اگر آزمونی برگزار شده آنها برگزار کرده‌اند و اينکه ممکن است فردی يک‌سال در سازمان ميراث فرهنگی فعاليت کرده باشد ولی تأثير او در سازمان بيشتر از فردی باشد که ۲۰سال است کارمند سازمان است و طبيعی است که در اين شاخص فردی که يک‌سال در سازمان برای ميراث فرهنگی اثر داشته استخدام شود.

جالب است که کارکنانی که ۱۵ سال سابقه حضور در سازمان ميراث فرهنگی را دارند برای استخدام دعوت نمی‌شوند و افرادی با دوماه سابقه فعاليت در اين سازمان به اين استخدام فراخوانده می‌شوند و وقتی از مسئولان اين سوال می‌شود که آيا اين عدالت است؟

*چطور می‌شود دوماهه صلاحيت افراد را برای کار تخصصی اين سازمان متوجه شد؟
ع.س که يکی از کارمندان اين سازمان است در اين زمينه می‌گويد: من هم يکی از کارمندان با سابقه بالای ۱۳ سال با مدرک کارشناسی ارشد هستم. می خواهم بگويم اولا اين آقايان چند وقت هستند با اين سازمان همکاری می کنند که توانايی تشخيص صلاحيت افراد را داشته باشند که می‌گويند افراد کم سابقه توانايی دارند، پس معلوم می‌شود که با مباحث ميراث فرهنگی بيگانه هستند و صرفا برای گذراندن مابقی خدمت به اين سازمان آمده‌اند.
وی می‌افزايد: از اين هم بگذريم، پدر من ۸ سال در جنگ بوده است. آن هم هيچ. اين آقايان به شعور آدم‌ها توهين می‌کنند. چطور می‌شود دوماهه صلاحيت افراد را برای کار تخصصی اين سازمان متوجه شد؟چطور امکان دارد سازمانی دست به چنين کاری بزند؟

*به ديوان عدالت اداری شکايت کرديم
ج.و يکی ديگر از کارمندان اين سازمان می‌گويد: من به اين آزمون بدبينم، اين آزمون در بين افرادی برگزار شده است که برخی از آنها سابقه طولانی در اين سازمان ندارند، البته شکايتی در اين زمينه تنظيم و به ديوان عدالت اداری فرستاده شده است که اميدوارم به سرعت جواب دهند.

*چرا اين آزمون را در چندسال اخير برگزار نکردند و گذاشتند برای روزهای آخر؟
ل.ی نيز در اين زمينه می‌گويد: نامه اعتراضی به آقای ندايی رئيس دفتر رئيس سازمان ميراث فرهنگی ارسال کرديم اما هنوز خبری نشده است. اين افراد که برای آزمون استخدامی انتخاب شده‌اند براساس خوش‌خدمتی به مسئولان وقت بوده است نه بر اساس کارشناسی و تخصص.
وی ادامه می‌دهد: اين آزمون را نمی‌توان قبول کرد. چرا اين آزمون را در چند سال اخير برگزار نکردند و گذاشتند در آخرين روزها برگزار کردند؟ آنها می‌خواهند آدم‌های خود را در سازمان نگه دارند.

* چه کار بايد کنيم؟ برگزاری چنين آزمونی صحت دارد
يکی از مسئولان اين سازمان که نخواست نامش فاش شود نيز به خبرنگار خبرگزاری تسنيم، گفت: چه چه بايد گفت. بله متأسفانه چنين آزمونی برگزار شده است.

* موضوع آزمون استخدامی سازمان ميراث فرهنگی را در مجلس رسيدگی می‌کنيم
ابراهيم نکو، عضو کميسيون گردشگری و ميراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی در اين باره اظهار داشت: برگزاری آزمون استخدامی تعريف خاص خود را دارد و اولين مرجع رسيدگی به اين موضوع معاونت نيروی انسانی رئيس جمهور است.
وی افزود: بايد پيگيری کرد که آيا اين آزمون مجوز دارد يا خير، اين مجوز کی اعلام شده و کدام روزنامه آن را اعلام کرده است و چه کسانی شرکت کردند و مانند آن. لذا پيش از آنکه ما به عنوان مجلس شورای اسلامی وارد عمل شويم بايد اين موضوعات مشخص شود.
نکو خاطرنشان کرد:‌ در مجموع می‌توان درباره اين موضوع بايد گفت آن را در مجلس پيگيری می‌کنيم.

*از تشکيل چنين پرونده‌ای در ديوان عدالت خبر ندارم
علی اکبر بختياری مديرکل دفتر حوزه رياست ديوان عدالت اداری نيز به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنيم‌ می‌گويد: هنوز از تشکيل پرونده شکايت کارکنان سازمان ميراث فرهنگی در ديوان عدالت اداری مبنی بر بروز تخلف در برگزاری آزمون استخدامی اين سازمان اطلاعی ندارم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016