یکشنبه 11 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرسپوليس بازی باخته به پيکان را برد

ايسنا ـ پرسپوليس در دومين ديدار از هفته سی و يکم ليگ برتر فوتبال، با نتيجه ۲ بر يک از سد پيکان گذشت و ۴۶ امتيازی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ديدار تيم های پرسپوليس و پيکان با برتری ۲ بر يک پرسپوليس خاتمه يافت. گل های اين بازی را کيوان وحدانی (۵۹) برای پيکان و مدافع پيکان (۷۳) و محمد نوری (۷۸) برای پرسپوليس به ثمر رساندند.

پرسپوليس با اين پيروزی ۴۶ امتيازی شد اما همچنان در همان رتبه ششم باقی ماند. پيکان هم اکنون با اين شکست تا حدود زيادی اميد خود را برای ماندن در ليگ برتر کمرنگ می بيند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين ديدار در حالی از ساعت ۱۷ امروز (يکشنبه) در ورزشگاه آزادی آغاز شد که بازی برای مهمان پايتخت نشين حساسيت چندانی نداشت. در سوی ديگر اما پيکان که ظاهرا ميزبان اين بازی بود، تلاش می کرد که با برتری برابر حريف بی انگيزه، خود را از جمع تيم های در حال سقوط خارج کند.

ديدار دو تيم که برابر چشمان معدود تماشاگر حاضر در ورزشگاه آغاز شد تا دقيقه ۲۴ هيچ صحنه خاصی نداشت و بازی به سردی تمام ادامه می يافت. در اين دقيقه مارکو پروويچ از سمت چپ دروازه پيکان توپی را به روی دروازه فرستاد اما ضربه سر کريم انصاری فرد با اختلاف از کنار دروازه به بيرون رفت.

پس از خلق اين موقعيت نه چندان خطرناک، حدود ۵۰۰۰ تماشاگر حاضر در ورزشگاه که تا اين لحظه ساکت بودند تشويق های خود را شروع کردند. تماشاگران با فريادهای بلند خود بازيکنان تيمشان را به جلو فرا می‌خواندند و از آنها می خواستند که به سمت دروازه حريف حمله کنند.

دقيقه ۲۸، بالاخره يک موقعيت قابل اعتنا خلق شد. محمد قاضی در حالی که در حدود ۲۵ متری دروازه پيکان صاحب توپ شده بود به سمت دروازه شوت زد که توپش با اختلاف بسيار کمی از بالای دروازه به بيرون رفت. اين شوت، يخ تماشاگران را بيش از پيش باز کرد تا با صدای بلندتری تيم خود را تشويق کنند.

دقيقه ۳۳، يک ضربه ايستگاهی به سود پيکان اعلام شد. اين ضربه را که در فاصله ۱۸ متری دروازه پرسپوليس کاشته شده بود، داود حقی به سمت دروازه شليک کرد اما توپش با برخورد به بدن مدافعان سرخ پوش به کرنر رفت. پيکان از ضربه کرنر هم نتوانست استفاده کند.

نيلسون که در اين دقايق به شدت از سوی هواداران پرسپوليس تشويق می شد، پس از مهار ضربه کرنر پيکانی ها، توپ را بلافاصله به پروويچ رساند و او را با دروازه بان حريف تک به تک کرد؛ بازيکن خارجی پرسپوليس اما با ضربه ای کم جان اين فرصت را هدر داد.

دقيقه ۴۳، کريم انصاری فرد داخل محوطه جريمه صاحب توپ و موقعيت شد و با زيرکی توپ را در آستانه دروازه به ولاتکو رساند اما اين بازيکن در کمال ناباوری هواداران توپ را به پای مدافع پيکان زد و تيمش را تنها صاحب يک کرنر کرد.

دقيقه ۴۷، کريم انصاری فرد در دو موقعيت پياپی از اين اقبال برخوردار بود که گل اول بازی را به ثمر برساند اما در هر دو صحنه، ضربه سر او راهی به درون دروازه پيکان پيدا نکرد.

دقيقه ۵۰، اميرحسين فشنگچی توپ را در داخل محوطه جريمه خودی با زانو به عقب پاس داد و نيلسون آن را در در دست گرفت. در اين لحظه داور بازی به نشانه خطا در سوتش دميد و توپ را داخل محوطه جريمه پرسپوليس به سود پيکان کاشت و يک کارت زرد به نيلسون داد. اين موقعيت خطرناک البته برای پيکانی ها سودی نداشت چون شوت مهاجم پيکان با برخورد به بدن خانزاده در اختيار محمد نوری قرار گرفت و او هم توپ را تا جايی که امکان داشت از محوطه خطر دور کرد.

دقيقه ۵۶، محمد نوری در ميانه ميدان صاحب توپ شد و با پاس عمقی به موقع خود، کريم انصاری فرد را راهی محوطه جريمه حريف کرد. مهاجم سرخ پوشان هم توپ را به خوبی به روی دروازه پيکان سانتر کرد اما محمد قاضی که در موقعيت بسيار خوبی قرار داشت نتوانست دروازه خالی پيکان را باز کند.

دقيقه ۵۹، قانون نانوشته ای در فوتبال هست که می گويد، تيمی که گل نزند، گل می خورد. اين قاعده در اين دقيقه به ضرر پرسپوليس رقم خورد تا گل اول بازی به سود پيکان به ثمر برسد. در اين صحنه، کيوان وحدانی در موقعيتی بسيار خوب و در حالی که نيلسون از دروازه خارج شده بود به توپ رسيد و به راحتی دروازه حريف را باز کرد.

پس از به ثمر رسيدن گل پيکان، هواداران پرسپوليس ابتدا علی کريمی و سپس مهدی مهدوی کيا را مورد تشويق شديد قرار دادند. به نظر می رسد که پس از کنار گذاشته شدن مهدوی کيا توسط سرمربی پرسپوليس که جنجال هايی در پی داشت، اينک نام اين بازکن قديمی پس از علی دايی به نمادی ديگر برای اعتراض هواداران پرسپوليبس تبديل شده است. "ای پرسپوليس، غيرت، غيرت، غيرت" ديگر شعار هواداران پرسپوليسی در اين دقايق بود.

دقيقه ۶۹، محمد قاضی در زاويه ای بسيار مناسب در فاضله ۱۸ متری از دروازه پيکان صاحب توپ شد اما او توپ را به آسمان فرستاد! در همين دقيقه علی کريمی در ميان تشويق بی امان هواداران پرسپوليس به ميدان آمد تا پس از مدت ها دوری از ميادين، بار ديگر برای تيمش بازی کند.

پس از ورود کريمی، پرسپوليسی ها جان تازه ای گرفتند و چند بار برابر دروازه حريف تاحدودی خطرناک ظاهر شدند.

دقيقه ۷۳، بالاخره اقبال به پرسپوليس روی آورد و اين تيم توانست گل تساوی بازی را به ثمر برساند. در اين صحنه کريم انصاری فرد در داخل محوطه جريمه پيکان صاحب توپ شد اما ضربه او که می رفت از زمين خارج شود با برخورد به مدافع پيکان آرام آرام وارد دروازه اين تيم شد.

دقيقه ۷۷، انصاری فرد می توانست خود و تيمش را دو گله کند اما فابيو کارواليو، دروازه بان پيکان، ضربه محکم او را از دهانه دروازه به کرنر فرستاد.

چند ثانيه بعد و در دقيقه ۷۸، محمد نوری توپی را که از نقطه کرنر ارسال شده بود وارد دروازه پيکان کرد تا پرسپوليس از حريفش پيش بيفتد.

بازی تا دقايق پاپانی صحنه خاصی نداشت و پرسپوليس با شکست پيکان سال ۹۱ را با برد شروع کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016