پنجشنبه 15 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته سی و يکم ليگ برتر: تلاش ذوب برای فرار از سقوط در جدال آهنی، آخرين فرصت‌های مظلومی

مهر ـ هفته سی و يکم دوازدهمين دوره رقابت های فوتبال ليگ برتر در شرايطی روز جمعه با برگزاری پنج ديدار ديگر پيگيری خواهد شد که ذوب آهن برای فرار از سقوط رودروری راه آهن قرار می گيرد و پرويز مظلومی آخرين تلاش هايش را انجام می دهد تا شايد بتواند آلومينيوم را از خطر سقوط نجات دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، آغازگر ديدارهای اين هفته در سال ۹۲ تيم های داماش گيلان و تراکتورسازی تبريز بودند که روز هشتم فروردين ماه به مصاف هم رفتند و طی آن مردان تبريزی موفق شدند با نتيجه ۲ بر يک حريف خود را شکست دهند. اما دومين ديدار هفته سی و يکم را پرسپوليس و پيکان روز ۱۱ فروردين در ورزشگاه آزادی تهران برگزار کردند که سرخپوشان موفق شدند با نتيجه ۲ بر يک حريف خود را شکست دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما ادامه اين رقابت ها روز جمعه ۱۶ فروردين ماه با برگزاری پنج ديدار ديگر پيگيری خواهد شد که برخی از اين ديدارها می تواند تکليف تيم های سقوط کننده به ليگ دسته اول را مشخص کند.

* آلومينيوم - ملوان
شاگردان جنوبی پرويز مظلومی که اميدوار بودند با حضور اين مربی به وضعيت نابسامان خود در انتهای جدول سروسامان دهند و از جمع فانوس بدستان جدا شوند، اين هفته ميزان ملوان بندرانزلی هستند که با محمد احمدزاده نوسان زيادی داشته. با اين حال انزلی چی ها دغدغه سقوط ندارند و با ۳۹ امتياز در رده يازدهم ايستاده اند. اما آلومينيوم در وضعيت قرمز بسر می برد. اين تيم با ۲۸ امتياز پانزدهمين تيم جدول است و در صورتيکه بتواند سه امتياز ديدار با ملوان را بگيرد اميدهايش برای بقا را همچنان زنده نگه خواهد داشت.

* مس کرمان - صنعت نفت آبادان
مردان کرمانی با ۴۳ امتيازی که از قبل اندوخته اند جزو تيم های ميانی جدول هستند و همانطور که بوناچيچ سرمربی آنها اعلام کرده رتبه هفتم با دهم خيلی فرقی ندارد. اما اين ديدار بيش از مسی ها برای نفتی های آبادانی اهميت دارد که جزو گزينه های اصلی سقوط هستند و بعيد به نظر می رسد که بتوانند از اين گرداب نجات پيدا کنند. صنعت نفت با ۱۹ امتياز در رده هفدهم قرار دارد و سه امتياز اين ديدار تنها شايد بتواند کمی از تلخی سقوط اين تيم را بکاهد. هر چند که هنوز روی کاغذ شانس ماندن دارند.

* سايپا - فجر
جدال تيم های ميانه جدول چندان جذابيتی برای هفته های پايانی ليگ ندارد. فجرسپاسی که با ۳۷ امتياز دوازدهم است، اميد زيادی دارد که با پيروزی برابر سايپا بالاتر از اين تيم قرار بگيرد و نارانجی پوشان البرزی که با ۳۹ امتياز دهم هستند را پايين تر از خودشان ببينند. غير از اين جابجايی جدال اين دو تيم نمی تواند در جدول رده بندی جذابيت ديگری داشته باشد.

* راه آهن - ذوب آهن
يکی از تاثيرگذارترين جدال های هفته سی و يکم بازی اين دو تيم است که البته بيشتر برای ذوبی ها اهميت دارد. آنها که در خطر سقوط قرار دارند و چاره ای جز رسيدن به پيروزی در ديدارهای باقی مانده ندارند، اميدوارند با شکست دادن راه آهن ۳۳ امتيازی شوند و همچنان فاصله امتيازی با تيم آلومينيوم که پانزدهم است را حفظ کنند. اگر ذوب آهن اين بازی را واگذار کند و آلومينيوم برابر ملوان به پيروزی برسد، جای اين دو تيم در جدول عوض خواهد شد و شاگردان فرهاد کاظی فانوس به دست خواهند شد.

اما شاگردان علی دايی که نوسان زيادی در ليگ دوازدهم داشته اند با ۴۳ امتياز در رده هشتم قرار دارند و در صورت پيروزی برابر ذوب آهن می توانند خود را هم امتياز پرسپوليس کنند.

* فولاد خوزستان - صبای قم
- شاگردان حسين فرکی که در هفته های آخر ليگ کمی با روزهای اوج خود فاصله گرفته اند برای اينکه رتبه چهارم جدول را از دست ندهند به دنبال پيروزی برابر صبای قم هستند. آنها با ۵۳ امتياز اميدوارند با پيروزی برابر قمی ها موقعيت خود را در رده چهارم استحکام ببخشند و اميدوار به کسب سهميه آسيا باشند. صبا هم که ۴۰ امتيازی و در رده نهم است، تلاش می کند در اهواز به فولاد نبازد.

تا قبل از برگزاری ادامه ديدارهای هفته سی يکم تيم فوتبال استقلال با ۶۰ امتياز صدرنشين است و سپاهان با ۵۹ امتياز جايگاه دوم را در اختيار دارد و نزديکترين تعقيب کننده آبی پوشان است. تراکتورسازی تبريز هم با ۵۸ امتياز رده رده سوم قرار دارد. در انتهای جدول نيز گهر دورود با ۱۹ امتياز قعرنشين است و صنعت نفت با همين امتياز و تفاضل گل بهتر هفدهم است. تيم های پيکان با ۲۴ امتياز و آلومينيوم با ۲۸ امتياز در رده های شانزدهم و پانزدهم قرار دارند و جزو گزينه های اصلی سقوط هستند.

برنامه ديدارهای هفته سی و يکم ليگ برتر به شرح زير است:

جمعه ۱۶ فروردين:
* آلومينيوم هرمزگان - ملوان بندرانزلی
* مس کرمان - صنعت نفت آبادان
* سايپا البرز - فجرسپاسی شيراز
* راه آهن شهرری - ذوب آهن اصفهان
* فولاد خوزستان - صبای قم

شنبه ۱۷ فروردين:
* سپاهان اصفهان - نفت تهران

جمعه ۲۳ فروردين:
* استقلال تهران - گهر دورود


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016