چهارشنبه 6 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی دايی: به يادماندنی‌ترين بازی را در تاريخ ثبت کرديم

علی دايی می‌گويد پيروزی ايران بر استراليا در ۸ آذر ۱۳۷۶ به يادماندنی‌ترين خاطره در تاريخ فوتبال ايران است.

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره سالگرد ديدار تاريخی ايران و استراليا، خاطرات خود از اين بازی و ديدار تيمش برابر تراکتورسازی در هفته شانزدهم ليگ برتر صحبت کرد.

* ۸ آذر هميشه برای فوتبال دوستان ايرانی يک تاريخ خاص است. با وجود اينکه ۱۶ سال از بازی حماسی ايران و استراليا گذشته اما هر سال با رسيدن به اين روز خاطرات شيرينی برای هواداران فوتبال در ايران زنده می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- به نظر من در تاريخ فوتبال ما اين بازی می‌تواند به يادماندنی‌ترين بازی باشد. بازيکنان ما يک روز تاريخی را ثبت کردند. می‌توانم بگويم که ما در آن روز از هيچ به همه چيز رسيديم مخصوصا زمانی که در زمين حريف بازی کنيد و دو گل هم عقب باشيد. ما مقابل استراليا يک بازگشت باشکوه داشتيم و فکر نمی‌کنم اين بازی هيچ وقت از خاطر ايرانی‌ها برود. فکر نمی‌کنم هيچ زمانی را شاهد بوده باشيم که مردم ما اينقدر برای يک حادثه خوشحال بوده باشند.

* به نظر می‌رسد شور وشوق مردم و همچنين علاقه‌ آن‌ها نسبت به فوتبال در حال حاضر نسبت به آن زمان به حد زيادی تغيير کرده است و ديگر مثل آن زمان علاقه به فوتبال وجود ندارد.
- قطعا آن بازی را با هيچ بازی ديگری نمی‌شود مقايسه کرد. شور و شوقی که مردم برای آن بازی داشتندبا هيچ اتفاق ديگری قابل مقايسه نيست شرايط ما در آن ز مان خيلی سخت‌تر بود. ما بايد با تيمی مصاف می‌داديم که همه بازيکنان‌شان در اروپا بازی می‌کردند. همه اين‌ها باعث شد يک اتفاق عجيب و غريب در آن روز رقم بخورد.

* يادمان می‌آيد در آن زمان والدير ويرا گفته بود در بين دو نيمه هيچ چيزی به بازيکنان نگفتم و فقط گفتم برويد و بازی خودتان را انجام دهيد.
- بله ايشان هيچ مسئله‌ی تاکتيکی به ما نگفت و ما هم در نيمه دوم واقعا کار تاکتيکی خاصی نکرديم. همه‌اش لطف و خواست خدا بود که با يک سری اتفاق‌های عجيب و غريب همراه شد و ما توانستيم آن گونه به جام جهانی صعود کنيم.

* درباره ديدار با تراکتورسازی صحبت کنيد. پرسپوليس قهرمان نيم‌فصل شده و ديدار حساسی با تيم تبريزی در پيش داريد.
- اول از هر چيز بايد بگويم قهرمانی نيم فصل با اينکه خوب است اما به آن صورت ارزشی ندارد. البته اين موضوع نشان دهنده توانايی فنی بازيکنان ماست. ما از همان روز اولی که تمرين‌هايمان را شروع کرديم، برنامه‌ريزی درستی داشتيم، بازيکنان‌مان در طول فصل خيلی تلاش کردند و يک کار گروهی انجام داده‌ايم که به نتيجه رسيده است. مطمئنا نگه داشتن اين رتبه کار بسيار سخت‌تری است و بايد در نيم فصل دوم بيشتر تلاش کنيم.

* تراکتورسازی را چطور می‌بينيد؟
- بازی خيلی سختی با اين تيم داريد. آن‌ها در نيم فصل نخست نتايج خوبی گرفته‌اند اما ما هم تمرين‌های خوبی را پشت سر گذاشته‌ايم و بعد از اينکه ملی‌پوشان‌مان مدتی نبودند، پس از بازگشت‌شان به خوبی کار را پيش برده‌ايم. از همه لحاظ آماده‌ايم که بتوانيم در تبريز کار بزرگی انجام دهيم. قطعا بردن تراکتورسازی در تبريز کار سختی است. ما برای اين بازی محروم و مصدوم هم داريم که کمی دست ما را بسته‌اند و ما سعی می‌کنيم شروع بسيار خوبی در نيم فصل دوم داشته باشيم.

* با توجه به غيبت عاليشاه و صادقيان در اين بازی احتمالا تغييراتی هم در ترکيب تيم‌تان اعمال خواهيد کرد.
- اگر اين دو بازيکن نبودند هم احتمال تغيير در تيم وجود داشت اما بازيکنان ديگر هستند که جای آن‌ها را پر کنند. ما همه تمرکزمان را روی بازی‌های نيم فصل دوم گذاشته‌ايم و به اميد خدا تمام تلاش و همت‌مان را به کار می‌بنديم تا با به دست آوردن قهرمانی، هواداران را خوشحال کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016