سه شنبه 14 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


موی خودم است! ميشاييل تومان، دی تسايت، برگردان از الاهه بقراط

تا چند سال پيش، قابل تصور نبود که عکس زنان را با چهره در روزنامه منتشر کنند. اگر "تايمز مالی" عکسی درباره نمايش موزيکال "کاباره" منتشر می‌کرد، سانسورچيان دست و پای رقصندگان را در تمامی نسخه‌های آن سياه می‌کردند. امروز اما نخستين زنان مجری در تلويزيون عربستان چهره نشان می‌دهند. يک کودتای تلويزيونی در کشوری که تا کنون مسئله‌اش بيشتر بر سر نديدن بود تا ديدن! ... [ادامه مطلب]

سياست‌زدگی و خشونت، جمشيد فاروقی

جمشيد فاروقی
در جامعه سياست‌زده خشونت تنها به رفتار خشن محدود نمی‌شود، بلکه انديشه و راهکار انديشيدن را نيز در بر می‌گيرد. سياست‌زدگی ناظر، گسترش عنصر خشونت است به حيطه نظر و اشاعه فرهنگ ارعاب در منظر. اين خشونت تنها رابطه دولت با جامعه را شامل نمی‌گردد، بلکه اين خشونت به کل جامعه سرايت می‌کند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين اخبار انتخابات رياست جمهوری آمريکا، نتايج ايالت ويرجينيا محوری و سرنوشت ساز است، ايسنا

در روز برگزاری انتخابات رياست جمهوری آمريکا سناتور باراک اوباما، کانديدای حزب دموکرات ساعاتی پيش در ايالت ايلينويز رای خود را به صندوق انداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل ازشبکه خبری سی.ان.ان، نيمه شب چهارشنبه به وقت تهران نخستين نتايج انتخابات رياست جمهوری منتشر خواهد شد مهمترين نتايج از ايالت ويرجينيا به دست خواهد آمد، ايالتی که قبلا تنها در سال ۱۹۶۴ به يک کانديدای دموکرات رای داده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نتايج اوليه از ساعت ۳:۳۵ بامداد به وقت تهران يعنی دقايقی پس از اتمام کار حوزه‌های انتخاباتی در اين ايالت سرنوشت ساز اعلام خواهد شد. چنانچه اوباما در اين ايالت به لطف برخورداری از آرا سياهپوستان پيروز شود، در قياس با سناتور جان مک کين کانديدای حزب جمهوری خواه وضع بهتری خواهد داشت اما در غير اين صورت او بايد به نتايج انتخابات ايالت اوهايو چشم بدوزد، ايالتی که نتايج آن نيم ساعت بعد از انتشار نتايج ايالت ويرجينيا اعلام خواهد شد.

اگر اوباما بتواند آرای اين ايالت محوری و سرنوشت ساز را تصاحب کند، مک کين دچار دردسر جدی خواهد شد؛ چرا که در طول تاريخ انتخابات رياست جمهوری آمريکا هيچ رئيس جمهور جمهوری‌خواهی نبوده که بدون کسب موفقيت در ايالت اوهايو بتواند بر کرسی رياست در کاخ سفيد جلوس کند.

پنسيلوانيا که نتايج اوليه انتخابات آن حود ۴:۳۰ بامداد به وقت تهران به دست خواهد آمد، آخرين روزنه‌ی اميد سناتور مک کين برای فتح کاخ سفيد خواهد بود.

از سوی ديگر هر دو سناتور هم‌زمان نتايج رای گيری در فلوريدا را نيز موشکافانه دنبال خواهند کرد. اگر آرا فلوريدا نيز از آن اوباما شود به لحاظ آرا، ديگر کسی جلودار او نخواهد بود.





















Copyright: gooya.com 2016