چهارشنبه 15 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


موی خودم است! ميشاييل تومان، دی تسايت، برگردان از الاهه بقراط

تا چند سال پيش، قابل تصور نبود که عکس زنان را با چهره در روزنامه منتشر کنند. اگر "تايمز مالی" عکسی درباره نمايش موزيکال "کاباره" منتشر می‌کرد، سانسورچيان دست و پای رقصندگان را در تمامی نسخه‌های آن سياه می‌کردند. امروز اما نخستين زنان مجری در تلويزيون عربستان چهره نشان می‌دهند. يک کودتای تلويزيونی در کشوری که تا کنون مسئله‌اش بيشتر بر سر نديدن بود تا ديدن! ... [ادامه مطلب]

سياست‌زدگی و خشونت، جمشيد فاروقی

جمشيد فاروقی
در جامعه سياست‌زده خشونت تنها به رفتار خشن محدود نمی‌شود، بلکه انديشه و راهکار انديشيدن را نيز در بر می‌گيرد. سياست‌زدگی ناظر، گسترش عنصر خشونت است به حيطه نظر و اشاعه فرهنگ ارعاب در منظر. اين خشونت تنها رابطه دولت با جامعه را شامل نمی‌گردد، بلکه اين خشونت به کل جامعه سرايت می‌کند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيروزی چشمگير دموکرات‌ها در کنگره‌ آمريکا، ايسنا

- دموکرات‌ها در سنا و مجلس نمايندگان اکثر کرسی‌ها را به خود اختصاص دادند

دموکرات‌های آمريکا در انتخابات کنگره‌ی اين کشور نيز توانستند تعداد کرسی‌های خود را در هر دو مجلس کنگره‌ (سنا و مجلس نمايندگان) افزايش دهند و به اين ترتيب خود را در موقعيتی قرار دهند که بتوانند به سرعت در خصوص دستور کارهای باراک اوباما رييس‌جمهور منتخب وارد عمل شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری رويترز، براساس پيش‌بينی و نيز شمارش آرا که تاکنون انجام شده است، در مجلس سنا دموکرات‌ها ۱۷ و جمهوريخواهان ۱۴ رای و در مجلس نمايندگان نيز دموکرات‌ها ۲۳۰ و جمهوريخواهان ۱۴۳ کرسی را به خود اختصاص داده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دموکرات‌ها اميدوارند که بتوانند از کرسی‌های باقيمانده نيز تعدادی را به خود اختصاص دهند.

يک مشاور دموکرات‌ها گفت: جمهوری‌خواهان مجبورند که همکاری بيشتری با ما داشته باشند. آنها بايد درک کنند که شيوه‌ی قديمی آنها برای مانع‌تراشی در برابر هر چيز ديگر کارآمد نيست. آنها شکست سختی داشتند.

با اين حال بدون توجه به اين که دموکرات‌ها به چه تعداد کرسی دست يابند، کسری بودجه و ديگر مشکلات اقتصادی باعث خواهد شد که آنها در زمينه‌های ديگر برای صدور قطعنامه و تصويب قانون با مشکل مواجه شوند.

به دليل عملکرد ضعيف بوش و کاهش شديد حمايتهای مردمی از وی، احساسات ضد جمهوری خواهانه در سراسر آمريکا به شدت افزايش يافت و همين امر باعث پيروزی اوباما و قانونگذاران دموکرات در کنگره شده است.

در حقيقت اين برای اولين بار از سال ۱۹۹۲ است که دموکرات‌ها توانسته‌اند که در سنا و مجلس نمايندگان به پيروزی برسند.

دموکرات‌ها دو سال قبل در انتخابات سنا به پيروزی رسيدند اما جمهوری خواهان قانون پيشنهادی برای عقب‌نشينی از عراق را بلوکه کردند.

مارک وارنر فرماندار دموکرات پيشين ايالت ويرجينيا و جين شاهين از نيوهمشاير، کرسی‌های جمهوری‌خواهان را که متعلق به سناتور جان وارنر بازنشسته و سناتور جان سنونو بوده از آن خود کردند. در عوض سناتور اليزابت دول از کارولينای شمالی جای خود را به سناتور کی هاگان دموکرات داد. تام اودال دموکرات نيز جايگزين سناتور جمهوری خواه پيت دومينک از نيومکزيکو شد.

همچنين مارک آدال از کلرادو توانست کرسی وين آلاراد جمهوری خواه را از آن خود کند.

در ميان سناتورهايی که در انتخابات مجدد به پيروزی رسيدند، می‌توان از سناتور جو بايدن از دلاور نام برد اما از آنجا که وی به عنوان معاون اوباما انتخاب شده کرسی وی به فرد ديگری تعلق خواهد گرفت.

آدام پوتنام از فلوريدا که سومين مقام را در حزب جمهوری خواه دارد گفته است که در کنگره جديد که در ماه ژانويه تشکيل جلسه می‌دهد برای رهبری کانديدا نخواهد شد.

وی گفت: معتقدم که اکنون زمان آن رسيده که از نردبان رهبری پايين بياييم.





















Copyright: gooya.com 2016