جمعه 17 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


انتخاب اوباما: پيروزی اميد بر ترس، علی کشتگر

باراک اوباما
پس از تصويب قانون اساسی آمريکا به همت توماس جفرسون و جورج واشنگتن و لغو برده داری به فرمان ابراهام لينکن، انتخاب نخستين رئيس جمهور سياه پوست، سومين نقطه عطف در تاريخ تحول دموکراسی و حقوق بشر در اين کشور است. بحران فراگير مالی و پيروزی اوباما نشانه شکست اقتصادی و سياسی نئوليبراليسم نيز هست ... [ادامه مطلب]

موی خودم است! ميشاييل تومان، دی تسايت، برگردان از الاهه بقراط

تا چند سال پيش، قابل تصور نبود که عکس زنان را با چهره در روزنامه منتشر کنند. اگر "تايمز مالی" عکسی درباره نمايش موزيکال "کاباره" منتشر می‌کرد، سانسورچيان دست و پای رقصندگان را در تمامی نسخه‌های آن سياه می‌کردند. امروز اما نخستين زنان مجری در تلويزيون عربستان چهره نشان می‌دهند. يک کودتای تلويزيونی در کشوری که تا کنون مسئله‌اش بيشتر بر سر نديدن بود تا ديدن! ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنتی: تخريب دولت گناهی است که خداوند به آسانی از آن نمی‌‏گذرد، ايلنا

- کاهش قيمت نفت تنها مشکل دولت نيست

تهران- خبرگزاری کار ايران
دبير شورای نگهبان گفت: دولت با جان کندن کار می‌‏کند البته ممکن است، اشتباهاتی هم داشته باشيد اما اين طور به جانش افتادن و تخريب و تضعيف کردنش، گناهی است که خداوند به آسانی از آن نمی‌‏گذرد. وقتی فتنه می‌آيد تر و خشک را می‌سوزاند و قطعا کسانی که سکوت می‌کنند هم در امان نخواهند بود.

به گزارش خبرنگار"ايلنا"، احمد جنتی در خطبه‌‏های نماز جمعه امروز تهران با تبريک ميلاد امام رضا (ع) اظهار داشت: کسانی هستند که با بودن‌‏شان آرامش حاصل و بلاها دفع و زندگش پايدار می‌‏شود اما قدرشان دانسته نمی‌‏شود. خداوند اين افتخار را نصيب ما کرد که مملکت ما آرامگاه امام رضا (ع) شود و مردم ما از برکات گرانقدر ايشان بهره معنوی گيرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه به ملاقات کارگزاران حج با مقام معظم رهبری اشاره کرد و با بيان اينکه رهبری در اين ديدار از وضع موجود اظهار نارضايتی کردند، ادامه داد: مقام معظم رهبری با دقت مراقب اوضاع هستند، تمام جريانات را زير نظر دارند و هر کجا که لازم باشد، اقدام می‌‏کنند. ايشان به عنوان رهبر اعمال ولايت کرده و در هر کجا که خطر و مشکلاتی باشد، اقدامات خوبی می‌‏کنند.
جنتی با اشاره به سخنان اخير مقام معظم رهبری مبنی بر اينکه "اين فضای بی‌‏بند و باری در حرف زدن و اظهارنظر عليه دولت، مسايلی نيست که خداوند به آسانی از آن‌‏ها بگذرد" تصريح کرد: برخی بر اساس هوای نفس و بدون اينکه به ضرر و مفاسدی که پديد خواهد آمد،بينديشند، هرچه از دهانشان در می‌‏آيد، می‌‏گويند.
وی افزود: دولت با جان کندن کار می‌‏کند البته ممکن است، اشتباهاتی هم داشته باشيد اما اين طور به جانش افتادن و تخريب و تضعيف کردنش، گناهی است که خداوند به آسانی از آن نمی‌‏گذرد. وقتی فتنه می‌آيد تر و خشک را می‌سوزاند و قطعا کسانی که سکوت می‌کنند هم در امان نخواهند بود.
خطيب جمعه تهران به بخش ديگری از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اينکه "برخی کارها و ظلم‌‏ها، فتنه‌‏ای به پا می‌‏کند که دامن همه، اعم از ظالم و غيرظالم را می‌‏گيرد بنابراين همه بايد مراقب اظهارنظرها، تبليغات و اقدامات خود باشند" ادامه داد: در قرآن هم آمده است که اگر فتنه‌‏ای به پا شود، دامن همه را می‌‏گيرد بنابراين بايد از فتنه بپرهيزيم. در فتنه علاوه بر افراد بی‌‏بند و بار، کسانی هم که سکوت کردند، می‌‏سوزند.
وی با تاکيد بر اينکه سکوت در برخی مواقع گناه کبير است، به يکی از شعارهای اوايل انقلاب مبنی بر اينکه "سکوت هر مسلمان خيانت است به قرآن"، ادامه داد: اين مملکت در صورتی می‌تواند پيشرفت کند و مردم در آسايش باشند که هر روز شاهد فتنه‌‏ای جديد نباشيم و بدبينی و اختلاف ايجاد نشود، درگيری و اختلاف به نفع چه کسی است؟ هر روز مردم را به جان هم انداختن و ايجاد اختلاف به نفع چه کسی است؟چرا کاری می‌‏کنند که نه در دنيا و نه در آخرت خير نمی‌‏بينند؟فتنه درست کردن در دنيا هم دامن آنها را می‌‏گيرد. اين کارها به نفع چه کسانی است؟چه کسانی سود می‌‏برند؟
دبير شورای نگهبان در بخش ديگری با انتقاد از انتشار اخبار و گزارشاتی بر عليه دولت، گفت: ده‌‏ها روزنامه را به جان دولت ريختن وهر چه می‌‏خواهند، می‌‏گويند.حال می‌گويند آزادی نيست، از خارج هم برای آنها هورا می‌کشند.اگر فکر می‌‏کنند مردم مملکت را دو دستی تقديم آن می‌‏کنند، کور خوانده‌‏اند. مردم ما مسلمان و متدين هستند.
جنتی با بيان اينکه "نه تنها امريکايی‌ها و اروپايی‌ها و اسرائيل مردم ما را هنوز درست نشناخته‌‏اند، ظاهراً عده‌ای هم در داخل هم هنوز باورشان نشده که مردم ما مسلمان و متدين هستند" يادآور شد: حرف‌‏هايی دارم که شايد در فصل انتخابات آن را بگويم.
وی با تاکيد بر اينکه مردم ما با حضور در صحنه نشان دادند که رهبری و ولايت فقيه را قبول دارند، خطاب به ملت و نمازگزاران گفت: اغتشاش ذهنی جامعه مانع پيشرفت می‌‏شود. خطباء، صدا و سيما و رسانه‌‏های معتقد به اسلام و انقلاب بايد وظيفه خود را انجام دهند. ضمن اينکه کسانی که اهداف امام و اساس اسلام را مورد هجوم قرار می‌دهند بايد حساب آخرت خودشان را بکنند.
جنتی با بيان اينکه نبايد سکوت کنيم، گفت:تهمت و آبروريزی گناه بزرگی است. امام صادق (ع)هم فرمودند کسی که آبروی فرد ديگری را بريزد در روز قيامت پوست و گوشت صورتش ريخته خواهد شد.
خطيب جمعه تهران در ادامه با تاکيد بر اينکه در شرايط فوق العاده‌‏ای هستيم و بايد حواس خود را جمع کنيم، يادآور شد: اقتصاد آمريکا با مشکل مواجه شده است البته ما کمتر لطمه خورديم، کشورهای عرب و ساير کشورها لطمه بيشتری خوردند. قيمت نفت پايين آمده و ممکن است به ۵۰ دلار برسد و اين درحالی‌‏ است که درآمدها کمتر و هزينه‌‏ها سر جای خود خواهد ماند.
خطيب جمعه تهران با اشاره به مشکلاتی که از بابت کاهش قيمت نفت گريبانگير کشور می‌‏شود، گفت: مشکل تنها مشکل دولت نيست، مشکل مجلس است، مشکل قوه قضاييه است، مشکل من است، مشکل شما و مشکل همه است. هر کسی می‌تواند بايد فکری کند برای اين‌که مملکت لطمه نخورد و فلج نشود و آخر سال مشکلات سخت اقتصادی و سياسی پيدا نکنيم.
احمد جنتی در ادامه خطبه‌‏های نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری مسابقات بين المللی قرآن طی چند روز آينده، گفت: دانشجويان از چهل کشور دنيا به ايران می‌آيند، فکر کنيد آنها در ايران اگر چهار تا از اين روزنامه‌ها را ببيند، چقدر ناراحت می‌شوند و با خود فکر می‌کنند چرا حسرت ايران اسلامی را می‌خوردند.
جنتی در بعد مسايل سياسی خارجی به انتخابات رياست جمهوری در آمريکا اشاره کرد و افزود: در اين انتخابات ، يکی رفت و يکی آمد و درست است که می‌گويند قرار است تحولاتی اتفاق بيفتد که اگر اين‌‏چنين شود، شايد اميدی باشد اما اين شعارهای انتخاباتی پس از مدتی، فراموش می‌شود.
خطيب جمعه تهران در ادامه با بيان اينکه افرادی که در آمريکا بر سر کار می‌‏آيند، در اصول تفاوتی با يکديگر با هم ندارند، افزود: سياست‌‏ اجتناب ناپذير آمريکا، ضديت با اسلام است و هر کس که بر سر کار بيايد،ريشه آمريکا تفاوتی نمی‌‏کند. سلطه گری و سرسپردگی اسرائيل در مسئولان آمريکايی وجود خواهد داشت.
وی گفت: اينها به دست‌‏بوسی اسرائيل می‌‏روند و اظهار ذلت می‌‏کنند تا در کاخ سفيد بنشينند.
خطيب جمعه تهران استقامت، عزت و صبر را از اصولی دانست و افزود: کليد اين کار زده شده است. در داخل آمريکا مشکلات زياد و عجيب و غريب است. بيش از ۵۰ درصد مردم اين کشور در تامين زندگی روزمره خود مشکل دارند و بيش از ۶۰ درصد آنها در تامين هزينه بهداشت دچار مشکل هستند. وضه آمريکا اين است و آنها رو به سقوط هستند.
جنتی با اشاره به خوشحالی ساير کشورها از اظهارات و مواضع جمهوری اسلامی ايران گفت: آنها به ما می‌‏فهمانند که دست شما درد نکند.
جنتی ادامه داد: مشکلات کنونی آمريکا روزی به انفجاری کلی تبديل می‌شود بنابراين بايد از اين فرصت استفاده کنيم و با حفظ آرامش با يکديگر متحد شويم زيرا اگر مسلمانان با هم باشند، هيچ کس عليه آنان کاری از پيش نمی‌برد.





















Copyright: gooya.com 2016