جمعه 17 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


انتخاب اوباما: پيروزی اميد بر ترس، علی کشتگر

باراک اوباما
پس از تصويب قانون اساسی آمريکا به همت توماس جفرسون و جورج واشنگتن و لغو برده داری به فرمان ابراهام لينکن، انتخاب نخستين رئيس جمهور سياه پوست، سومين نقطه عطف در تاريخ تحول دموکراسی و حقوق بشر در اين کشور است. بحران فراگير مالی و پيروزی اوباما نشانه شکست اقتصادی و سياسی نئوليبراليسم نيز هست ... [ادامه مطلب]

موی خودم است! ميشاييل تومان، دی تسايت، برگردان از الاهه بقراط

تا چند سال پيش، قابل تصور نبود که عکس زنان را با چهره در روزنامه منتشر کنند. اگر "تايمز مالی" عکسی درباره نمايش موزيکال "کاباره" منتشر می‌کرد، سانسورچيان دست و پای رقصندگان را در تمامی نسخه‌های آن سياه می‌کردند. امروز اما نخستين زنان مجری در تلويزيون عربستان چهره نشان می‌دهند. يک کودتای تلويزيونی در کشوری که تا کنون مسئله‌اش بيشتر بر سر نديدن بود تا ديدن! ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزایش خرید سلاح در پی نگرانی از اعمال محدودیت بر اسلحه در آمریکا

در پی پیروزی باراک اوباما به گزارس روزنامه نیویورک تایمز فروش سلاح های دستی، هفت تیر و مهمات در هفته گذشته افزایش یافته است.

فروشگاه های اسلحه فروشی در گوشه و کنار آمریکا علت این امر را نگرانی خریداران از اعمال محدودیت دولت اوباما بر خرید سلاح عنوان کرده اند.

صاحب یکی از این فروشگاه ها به نیویورک تایمز گفته است که رئیس جمهور منتخب ''می خواهد سلاح هایمان را بگیرد و جامعه ای سوسیالیستی با نیروی پلیس خودش بسازد".

به گفته او فروش اسلحه روز شنبه گذشته قبل از روز انتخابات، حدود هفت برابر یک روز شنبه عادی بوده است.

us_guns.jpg



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ایالت های دیگر نیز این موج گزارش شده است. یکی دیگر از فروشندگان اسلحه گفته است که خریداران هشیارند و از خطرات احتمالی خبر دارند.

به گفته او فروش سلاح در پی اعلام نامزدی باراک اوباما ۳۰ برابر شده است. بر همین اساس مردم با مطالعه نظرات این نامزد در اینترنت از احتمال تصویب قوانین ضد اسلحه با خبر شده اند.

با این حال برخی این نگرانی ها را بی مورد می دانند و امیدوارند آقای اوباما به قولش عمل کند و از حق داشتن سلاح حفاظت کند.


جزئیات بیشتر را در روزنامه نیویورک تایمز بخوانید





















Copyright: gooya.com 2016