شنبه 18 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


سازمان افسران حزب توده، دکترمصدّق و رويداد ۲۸ مرداد ۳۲ (بخش دوّم)، علی ميرفطروس

علی ميرفطروس
دکتر مصدّق: "بودجهء دولت، با کسری حدود چهارصد ميليون تومان روبرو است و فقر و آشوب در سراسر کشور، گسترده است. معلّمين مدارس، حقوق ماهيانه‌ای به مبلغ يکصد تومان ـ که معادل ۲۵ دلار است ـ دريافت می‌کنند، اين مبلغ به دشواری هزينهء پرداخت اجارهء يک اطاق را در ماه کفايت می‌کند، در نتيجه: بسياری از معلّمين، هوادار و متمايل به کمونيسم شده‌اند، و اين افکار را در سراسر مدارس کشور ترويج می‌دهند" ... [ادامه مطلب]

باز خط برخورد و باز ديو توقيف، علی کلائی

علی کلائی
شهروند امروز به دستور همان خط برخوردی که سال ۷۹ به قتل عام مطبوعات در ايران پرداخت تعطيل شد. احتمال پليسی شدن فضا و خط برخورد با بقيه جريانات فعال از قانونی، از ديدگاه جمهوری ولايی، تا غير قانونی، و از صاحب نشريه تا غير آن می رود ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد، صادق محصولی را به عنوان وزير پيشنهادی کشور به مجلس معرفی کرد، ايسنا

ـ جلسه رای اعتماد يکشنبه هفته آينده برگزار می‌شود

در پی استيضاح کردان و رای عدم اعتماد نمايندگان مجلس به وی، جمعه‌شب منابع رسمی در دولت از قريب‌الوقوع بودن معرفی محصولی از سوی رييس‌جمهور به عنوان سرپرست وزارت کشور و وزير پيشنهادی اين وزارتخانه خبر دادند و بعد از ظهر روز شنبه نيز دکتر محمود احمدی‌نژاد طی نامه‌ای وی را به عنوان وزير پيشنهادی کشور برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.


مجلس يکشنبه هفته آينده وزير پيشنهادی کشور را بررسی می‌کند

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران حميدرضا حاجی‌بابايی عضو هيات رييسه مجلس با اشاره به اين‌ خبر به خبرنگار ايسنا گفت: احتمالا امروز(شنبه) نامه معرفی ايشان به مجلس خواهد رسيد و فردا(يکشنبه) نيز اعلام وصول می‌شود و يکشنبه هفته آينده مجلس تشکيل جلسه داده و وزير را مورد بررسی قرار می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس مواد ۱۸۸، ۱۸۹ و ۱۹۰ آيين‌نامه داخلی مجلس زمانی که وزير معرفی شود بايد معرفی‌نامه‌، زندگينامه و برنامه کاری او نيز به مجلس ارائه شود و مجلس نيز يک هفته فرصت دارد تا جلسات خود را برای بررسی وزير داشته باشد و پيشنهاد رييس‌جمهور را مورد بررسی قرار دهد.

بر اساس آيين‌نامه داخلی مجلس پس از هر سه هفته کاری، مجلس يک هفته تعطيل خواهد بود که با توجه به اين‌که اين هفته معرفی وزير اعلام وصول می‌شود هفته آينده مجلس تعطيل نخواهد بود و به بررسی وزير خواهد پرداخت.


سومين وزير کشور؟

صادق محصولی که در حال حاضر مشاور رييس‌جمهور است، اگر در روز يکشنبه از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد کسب کند، سومين وزير کشور دولت نهم خواهد بود و با توجه به اين‌که رييس‌جمهور کسی را به عنوان سرپرست معرفی نکرده است، احتمالا خود وی سرپرستی اين وزارتخانه عهده‌دار خواهد بود. اولين وزير کشور دولت نهم مصطفی پورمحمدی بود که امسال بعد از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هشتم از سمت خود کناره‌گيری کرد و در پی آن «مهدی هاشمی» به عنوان سرپرست وزارت کشور معرفی شد. پس از گذشت نزديک به سه ماه از سوی رييس‌جمهور، علی‌کردان، قائم مقام وزير نفت به عنوان وزير کشور به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و رای اعتماد کسب کرد؛ اما بعد از گذشت حدود ۱۰۰ روز نمايندگان مجلس علی کردان را به خاطر شبهات موجود در مدرک تحصيلی وی و مسائل مرتبط با اين موضوع استيضاح کردند که به رای مثبت نمايندگان به استيضاح و رفتن علی کردان از وزارت کشور انجاميد. پس از آن است که رييس‌جمهور صادق محصولی را به عنوان وزير پيشنهادی کشور معرفی کرده است.


نامه احمدی‌نژاد به لاريجانی و معرفی محصولی به عنوان وزير پيشنهادی

رييس‌جمهور در نامه‌ای خطاب به رييس مجلس شورای اسلامی، مهندس صادق محصولی را به عنوان وزير پيشنهادی وزارت کشور برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) متن کامل نامه دکتر محمود احمدی‌نژاد به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

برادر گرامی جناب آقای دکتر لاريجانی

رياست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام عليکم

با استعانت از ذات باريتعالی و با ادای احترام به پيشگاه ملت بزرگوار ايران و نمايندگان معزز مردم، در اجرای اصول (۸۷) و (۱۳۳) قانون اساسی، جناب آقای مهندس صادق محصولی را به عنوان وزير پيشنهادی کشور جهت اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌نمايم.

محمود احمدی نژاد


سوابق وزير پيشنهادی

بر اساس اين گزارش خلاصه سوابق و برنامه وزير پيشنهادی وزارت کشور به شرح زير است:

تحصيلات: کارشناسی مهندسی عمران (دانشگاه علم و صنعت) و کارشناسی ارشد در رشته مديريت بازرگانی (دانشگاه تربيت مدرس)

سوابق اجرايی:

همکاری با جهاد سازندگی،

فرماندار شهرستان اروميه،

معاون استانداری آذربايجان غربی،

فرماندهی سپاه پاسداران منطقه ۵ (آذربايجان شرقی و غربی)،

فرمانده لشکر ۶ ويژه پاسداران،

معاون طرح و برنامه وزارت دفاع،

مجری پروژه های مختلف عمرانی و صنعتی،

دبير شورای مشورتی مجمع تشخيص مصلحت نظام ( در دبيرخانه مجمع تشخيص)

مشاور رييس جمهور

سوابق علمی و پژوهشی: تاليف کتاب مديريت طرح های عمرانی، تدريس دروس مديريتی و عمرانی و مهندسی سيستم‌ها در دانشگاه علم و صنعت مجری پروژه‌های مختلف تحقيقاتی مانند امکان‌سنجی جهاد خانه‌سازی(در ۶ مجلد) و بهينه‌سازی ساخت‌وساز مدارس کشور(در ۱۳ جلد)





















Copyright: gooya.com 2016