دوشنبه 20 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


ديکتاتورها و نفت، ژوزف يوفه، دی تسايت، برگردان از الاهه بقراط

کشورهايی که درآمد آن ها وابسته به فروش انرژی است، سياست‌شان نيز با تغيير قيمت نفت، بالا و پايين می‌رود. اتحاد شوروی با نفت بشکه‌ای بيست دلار فرو پاشيد و پوتين با نفت ۶۴ دلاری "جنگ سرد دوم" را اعلام کرد. ونزوئلا با نفت صد دلاری قول ساختن پالايشگاه نفت به نيکاراگوئه را داد و پس از کاهش قيمت نفت همراه با بوليوی به آمريکا پيغام داد: ما بايد با يکديگر صحبت کنيم چون به هم احتياج داريم! ... [ادامه مطلب]

آقای خاتمی! يک پيشنهاد دارم، روزبه ميرابراهيمی

روزبه ميرابراهيمی
همه نيروهای فعال در ايران از چپ مذهبی و نزديک ترين افراد به نظام تا دورترين نيروهای فعال بر اين نکته متفق القول هستند که در دو دهه اخير "نظارت استصوابی" شورای نگهبان عملا انتخابات و انتخاب در جمهوری اسلامی را مخدوش کرده است ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نعمت احمدی: سياست ‌‏‌‏خارجی تهاجمی دولت کنونی که هم‌‏راستا با دولت بوش بود بايد تغيير کند، ايلنا

- حضور اوباما شرايط را برای ما سخت‌‏تر می‌‏کند

تهران- خبرگزاری کار ايران
يک کارشناس‌‏ مسائل‌‏بين‌‏الملل، گفت: حضور فرد معتدلی مانند اوباما شرايط را برای ما سخت‌‏تر می‌‏کند، چون برخلاف ‌‏جمهوری‌‏خواهان اهل مذاکره است و اگر ما به همين روش کنونی ادامه دهيم مردم آمريکا نيز می‌‏پذيرند که رفتار دولتمردان‌‏شان بايد با ايران تغيير کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نعمت احمدی در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اشاره به تاثير انتخابات آمريکا بر انتخابات رياست‌‏جمهوری ايران، اظهار داشت: فرد معتدلی مانند اوباما پيش مقدمه مذاکره را فراهم می‌‏کند و خطوط قرمز خودشان را که حزب‌‏الله، حماس و پيشرفت‌‏های صلح‌‏آميز اتمی ايران است را روی ميز مذاکره می‌‏گذارد و ما بايد برای آن برنامه داشته باشيم.
وی افزود: جمهوری‌‏خواهان نتوانستند اجماع جهانی عليه ما شکل دهند اما دموکرات‌‏ها می‌‏توانند با روش مذاکره در راستای اين اجماع گام بردارند.
احمدی تصريح کرد: سياست‌‏‌‏خارجی تهاجمی دولت کنونی که هم‌‏راستا با دولت بوش بود بايد تغيير کند وگرنه اوباما می‌‏تواند فعاليت‌‏های ضد ايرانی خود را به اجماع جهانی تبديل کند.
اين کارشناس‌‏ مسائل‌‏بين‌‏الملل، اظهارداشت: فلسطين برای ما مسلمانان خط قرمز است و اما برای گروه‌‏های فلسطينی اينگونه نيست به همين‌‏خاطر بايد با عقلانيت حرکت کنيم و از ظلم فاحشی که در حق آنان می‌‏شود، دفاع کنيم و هم ديپلماسی خود را در مواجهه با آمريکا پيش ببريم.
احمدی با اشاره به نامه احمدی‌‏نژاد به اوباما تاکيد کرد: در مذاکره نبايد بگوييم که ما حق مطلق هستيم و طرف مقابل باطل مطلق، بلکه بايد بر روی مسائل مورد نظر در ميز مذاکره تفاهم شود.
وی تصريح کرد: شرايط فعلی ايجاب می‌‏کند که تصميم‌‏گيرندگان‌ و ديپلمات‌‏هايی‏ ميانه‌‏رو در ايران بر سر کار بيايندتا آمريکايی‌‏ها نتوانند با بازی‌‏های سياسی خود جهان را عليه ما بسيج کنند.





















Copyright: gooya.com 2016