جمعه 24 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


"سياست دانشگاهی" بر مبنای "مشارکت انتقادی"، عبدالله مؤمنی

عبدالله مؤمنی
حرکت فعالين دانشجويی به سمت ترميم رابطه با بدنه و سازماندهی تشکيلاتی از طريق توجه به مشکلات صنفی و دفاع از حقوق و آزادی های آکادميک در کنار تبديل کردن دانشگاه به فضايی برای گفتگو و "پارادايم سازی" می تواند نقشه راه را پيش روی دانشجويان قرار دهد ... [ادامه مطلب]

آن ها درخت ها را هم می کشند! شکوه ميرزادگی

شکوه ميرزادگی
ما نيز به شکنجه و اعدام انسان ها اعتراض می کنيم اما اعدام درخت و آب و خاک را نيز دست کم نمی گيريم. ما از يک سو نابودی انسان را محکوم می کنيم و از سوی ديگر، نابودی هويت و فرهنگ و تاريخ او را؛ و معتقديم که، در اين ميان، تنها موجودات بی نصيب از درک اهميت فرهنگ و تاريخ و پديده های طبيعی و بشری می توانند چنين ويران کنند و بکشند و بسوزانند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس پليس پيشاور پاکستان: ديپلمات ربوده شده ايرانی به زودی آزاد می شود، مهر

رئيس پليس شهر پيشاور پاکستان از آزادی قريب الوقوع رايزن بازرگانی کنسولگری ايران در اين شهر که روز گذشته ربوده شد، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشيتدپرس پاکستان، دکتر "محمد سلمان خان" که در جمع خبرنگاران سخن می گفت در ادامه از به دست آوردن سرنخهايی درباره عمليات تروريستی روز گذشته در منطقه "حيات آباد" پيشاور که در آن يک پليس پاکستانی کشته و رايزن اقتصادی کنسولگری ايران در پيشاور ربوده شد خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته رئيس پليس پيشاور، اين سر نخها بسيار مهم بوده و امکان آزادی "حشمت الله عطار زاده" را فراهم می کند.

وی در ادامه از تشکيل کميته ای ويژه برای بررسی اين حادثه خبر داد.

از سوی ديگر وزارت کشور پاکستان امروز جمعه، طالبان محلی را مسئول ربوده شدن رايزن بازرگانی کنسولگری ايران در پيشاور اعلام کرد.

در همين رابطه "رحمان مالک" مشاور نخست وزير پاکستان در امور داخلی گفت : شبه نظاميان بعد از تحمل شکست به ربودن اتباع خارجی حاضر در پاکستان روی آورده اند که ربودن ديپلمات ايرانی سومين مورد از اين دست اقدامات در هفته های اخير است.

اين درحالی است که هنوز هيچ گروهی مسئوليت اين اقدام تروريستی را بر عهده نگرفته است.

به گزارش مهر در پی وقع حادثه ، مقامات ارشد پاکستانی از جمله رئيس جمهور و نخست وزير اين کشور ضمن محکوميت اين رويداد بر تحقيق گسترده درباره اين عمليات تروريستی و برخورد با عاملان آن تاکيد کرده اند و وزير امور خارجه پاکستان نيز اعلام کرده است که دولت پاکستان برای تامين امنيت ساير ديپلماتهای ايرانی مقيم اين کشور اقدامهای فوری را انجام خواهد داد.

به گفته سفير ايران در اسلام آباد ، بعد از واقعه علاوه بر مسئولان و مقامات حکومتی، سران احزاب مختلف پاکستان از جمله مسلم ليگ و جماعت اسلامی در تماس با سفارت ايران ابراز همدردی کرده اند.





















Copyright: gooya.com 2016