دوشنبه 18 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرهنگ شريف: نبض موسيقی ما به دست زيرزمينی هاست! ايلنا

فرهنگ شريف اين روزها در تدارک برگزاری کنسرت در افتتاحيه‌ی جشنواره موسيقی فجر است و اما درباره انزوای خود در حوزه‌ی اجرايی به اين نکته اشاره می‌کند که موسيقی‌های زيرزمينی جای موسيقی واقعی را گرفته‌اند!


ايلنا: فرهنگ شريف(نوازنده پيشکسوت تار) در افتتاحيه‌‌ی جشنواره بين‌المللی موسيقی فجر(۲ اسفندماه ) به صحنه می‌رود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فرهنگ شريف نوازنده تار در گفتگو با خبرنگار ايلنا گفت: در اين برنامه که ساعت ۳۰/۱۸ در تالار وحدت برگزار می‌شود؛ قطعاتی به صورت بداهه‌نوازی و مرکب‌نوازی در دستگاههای مختلف موسيقی اجرا خواهد شد. همچنين در اين برنامه سعی دارم تمام تکنيک‌هايی که در اين سال‌ها روی ساز تار به دست آورده‌ام؛ به صورت مختصر تشريح کنم تا مخاطبان اهل فن که در سالن‌ حضور دارند بتوانند از اين نکات در نوازندگی خود بهره‌مند شوند.
به گفته شريف، در برنامه افتتاحيه هنرمندان ديگری چون مجيد ناظم پور(نوازنده عود) و جواد بطحايی(نوازنده سنتور) نيز به اجرای برنامه می‌پردازند.
وی در ادامه صحبت خود از اجرای کارگاه‌ آموزشی در شهر اصفهان خبر داد و خاطرنشان کرد: هنرمندان اصفهانی برنامه‌ريزی کرده‌اند که بعداز ايام جشنواره در چند شهر اصفهان، ريتم‌های مربوط به ساز تار به همراه ترکيبی از نوع نوازندگی را برای دانشجويان اين مناطق در قالب يک کارگاه توضيح دهم.
وی با تاکيد بر اين موضوع که موسيقی ايرانی و اصيل مانند زبان ماست که بايد آن را حفظ کنيم، گفت: متاسفانه به‌دليل حاکم بودن برنامه‌های غيرفرهنگی در جو مديريتی کشور به فرهنگ و به خصوص حوزه موسيقی شاهديم که روز به روز موسيقی‌هايی نبض جامعه را به دست می‌گيرند که هيچ سنخيتی با فرهنگ ما ندارد.
وی افزود: در اين حال هم هنرمندان وظيفه دارند و هم اينکه متوليان فرهنگی بايد دست هنرمندان سنتی را برای اجراهای زنده باز کنند و اگر اين جو ادامه‌دار شود؛ بيم آن می‌رود که موسيقی اصيل به زيرزمين‌ها برود و موسيقی زيرزمينی در جامعه شيوع پيدا کند.
اين نوازنده تار درباره وضعيت جشنواره موسيقی فجر و اينکه چند روز مانده به جشنواره از هنرمندان دعوت می‌کنند و بعداز پايان جشنواره همه آنها فراموش می‌شوند، گفت: به هر حال اين شرايطی است که بايد ما حضور پررنگ‌تری را به هر بهانه تجربه کنيم و نبايد عقب‌نشينی کنيم.
فرهنگ شريف در پايان؛ از انتشار کتاب خاطرات خود خبر داد و افزود: من ازجمله نوازندگانی بودم که با سه نسل از موسيقيدان‌های اين کشور به روی صحنه رفتم؛ در همين راستا قرار است خاطرات موسيقايی خود را مربوط به سه نسل از موسيقيدان‌ها بنويسم و آن را به صورت آبرومندانه منتشر کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016