یکشنبه 17 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشين قطبي در گفت‌وگو با ايسنا: قطعا به جام جهاني صعود مي‌كنيم

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران با اظهار رضايت از عملكرد ملي‌پوشان در ديدار برابر كره شمالي گفت: مردم ايران بدانند كه كسب تساوي برابر كره شمالي ذره‌اي از اميد ما را براي صعود به جام جهاني كمتر نكرده است.

افشين قطبي در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به كره شمالي، پيرامون ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و كره شمالي با اظهار رضايت از عملكرد ملي‌پوشان افزود: معتقدم ما قطعا به جام جهاني صعود مي‌كنيم. حال به صورت مستقيم و يا از راه پلي‌آف. نتيجه‌ي اين بازي برابر كره شمالي ذره‌اي از اميد ما براي صعود به جام جهاني كم نكرده است و فقط مي‌تواند مسير اين صعود را تغيير دهد. معتقدم در اين گروه پنج تيمي اتفاقات بسياري خواهد افتاد چرا كه اختلاف امتياز بين تيم‌ها كم است و هر سرنوشتي تا پايان مسابقات مي‌تواند براي يك تيم به غير از امارات رقم بخورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سرمربي تيم ايران با اشاره به ديدار برابر كره شمالي گفت: معتقدم ما در اين مسابقه فوتبال خوبي را به نمايش گذاشتيم و شما تاكنون نديده بوديد بازيكنان تيم ايران تا اين حد زماني كه توپ را در دست دارند، با برنامه و منظم به سمت دروازه‌ي حريف حمله ‌كنند و زماني هم كه توپ را در اختيار ندارند و توپ را از دست مي‌دهند به سرعت سازمان يافته و با تمركز لازم روي بازيكنان حريف به خوبي كار پرس را انجام مي‌دهند و توپ را تصاحب ‌كنند. پرس از بالاي دفاع يكي از وظايف مهم بازيكنان ايران بود كه ديديد چقدر خوب از عهده‌ي آن برآمدند.

وي افزود: ما فقط در اين مسابقه كمي بدشانس بوديم كه مهمترين آن مصدوميت محسن خليلي در بدو ورودش به زمين مسابقه بود. ضمن آن كه يكي، دو اشتباه در نيمه‌ي دوم باعث شد بازيكنان كره شمالي از فرصت استفاده كرده و با دادن پاس‌ها و شوت به سمت دروازه‌ي ما استاديوم را زنده كنند و جريان بازي عوض شود اما، بلافاصله بعد از هشت، نه دقيقه ما به سرعت توانستيم كنترل بازي را دوباره بدست بگيريم.

قطبي گفت: گرچه ما خوشحال مي‌شديم كه سه امتياز از كره شمالي گرفته و به هدفمان نزديك‌تر مي‌شديم ولي فكرمي‌كنم اكنون هم كسب يك امتياز برابر تيم سرعتي و منظم كره شمالي ما را يك قدم به جام جهاني نزديك‌تر كرد. كره شمالي تيمي است كه در كشور چين و در بازي رفت مقابل كره جنوبي يك امتياز گرفت و حتي در كره جنوبي هم در ديدار برگشت تا دقيقه‌ي 92 بازي صفر - صفر بود. آنها تيم قدرتمندي هستند و به خصوص در كشور خودمان ديديد كه در چه شرايطي فوتبال بازي مي‌كردند. من مي‌دانم تيم ايران هيچ وقت مقابل كره شمالي شكست نخورده و هميشه نتايج خوبي كسب كرده است اما، مردم ايران بدانند اين تيم كره شمالي با تيم چند سال گذشته‌ي آنها بسيار متفاوت بود و آنها امروز بازيكنان بين‌المللي متعددي دارند.

قطبي به ايسنا گفت: من از تمام مردم و رسانه‌ها به خاطر احساس‌هاي خوب و دعاهايي كه براي تيم ملي داشتند، تشكر مي‌كنم و اميدوارم در 10 روز آينده سرنوشت خوبي براي فوتبال ايران در راه رسيدن به جام جهاني رقم زده شود. من لحظاتي پيش از بازي با كره شمالي واقعا احساس خوبي داشتم چرا كه با توجه به هدفي كه براي تيم ايران ترسيم كرده بوديم طبق برنامه جلو رفتيم و من به عنوان سرمربي تيم همه‌ي وظايفي كه بايد انجام مي‌دادم را عمل كردم. لذا نگراني نداشتم و هيچ استرسي روي من نبود و تنها اميدوار بودم شانس هم با ما يار باشد و بتوانيم نتيجه‌ي خوبي در اين مسابقه بگيريم.

قطبي ادامه داد: ما در نخستين برنامه‌ريزي خود براي تيم ايران روي تمام جزئيات هم دقت داشتيم و سعي كرديم همه امكانات لازم را فراهم كنيم و تصميمات درستي بگيريم تا تيم ايران هر روز در آرامش باشد. در كره شمالي هم مسوولين تيم امكانات لازم رابراي ما فراهم كردند. ضمن اينكه سفارت ايران در كره شمالي هم با وجود محدوديت‌هاي خاص اين كشور فضاي خوبي را براي كاروان تيم ايران فراهم كرد كه فكر مي‌كنم تمام اين جزئيات روي آرامش و عملكرد تيم ملي اثر گذاشت و بازيكنان با روحيه‌ي خوبي وارد زمين شدند و حاضر بودند براي تيم ملي كارگري كنند و اميد به برد داشتند.

سرمربي ايران گفت: فكر مي‌كنم در اين فرصتي كه ما داشتيم و داريم كارهاي روانشناسي و ايجاد يك فضاي آرام و پر از دوستي بسيار مهم است و با توجه به محدوديت زمان اين مساله از بحث جزئيات تكنيكي تيم مهمتر به نظر مي‌رسد. ما در تيم ملي سعي كرديم بازيكنان ضمن رسيدن به هماهنگي لازم وظيفه شناس باشند و پيش از ديدار برابر كره همه‌ي تيم از سازماندهي تيمي خود در بازي مطلع بود و هر بازيكن وظيفه‌ي خود را به خوبي مي‌دانست و انگيزه‌اي داشت كه براي عملكرد خوب تلاش كند. ما پيش از اين مسابقه همه چيز را درباره‌ي كره شمالي مي‌دانستيم و اين تيم را به دقت آناليز كرده بوديم و جزئيات آن را براي بازيكنان تشريح كرده بوديم. آنها متوجه شده بودند كره شمالي در حال حاضر يكي از بهترين تيم‌هاي آسياست و نقاط قدرت و ضعف آنها چيست. اين تيم فوتبال با نظم و انضباطي دارد و با قدرت و سرعت كار مي‌كند. شماره‌ي 12، 10 و 11 آنها بازيكنان بزرگ و با كيفيتي بودند. مي‌توانستند هر سرنوشتي را براي اين بازي رقم بزنند. لذا بازيكنان با علم به همه‌ي اين مسايل وارد زمين شدند.

قطبي در پاسخ به اين سوال كه چرا از بازيكنان ديگري كه شايد ذهن هر ايراني نسبت به حضور او در اين مسابقه معطوف مي‌شد، استفاده نكرديد، گفت: دليل اينكه من سعي كردم يك مجموعه‌ي بزرگي از بازيكنان را به تيم ملي دعوت كرده و در ادامه هم سعي كنيم بازيكنان آماده‌ي بسياري را در اين مجموعه داشته باشيم، اين بود كه در فرصت فشرده و كوتاهي كه ما بايد سه مسابقه‌ي حساس را برگزار كنيم نبايد روي بازيكنان فشار زيادي بيايد، بنابراين سعي كرديم از برخي نفرات به طور مثال در ديدار برابر كره شمالي استفاده نكرده و آنها را آماده نگه داريم تا در ديدارهاي بعدي استفاده كنيم.

وي در پايان گفت: برخي از بازيكناني كه مقابل كره بازي كردند شايد نتوانند فشار زياد ناشي از سه مسابقه در يك مدت زمان كوتاه را تحمل كنند. ضمن اين كه در ديدار با كره شمالي كه يك مسابقه‌ي حساس خارج از خانه بود من به نوعي تجربه را به آمادگي فوق‌العاده‌ي جسماني و جوانگرايي تيم ترجيح دادم. ما بايد در اين بازي مهم بين‌المللي از بازيكنان با تجربه‌ي خود استفاده مي‌كرديم و نفرات ديگر را در بازي‌هاي بعدي كم كم وارد شرايط تيم مي‌كنيم اما، حضور آنها در كنار ما و تمرين كردنشان باعث آمادگي هر لحظه‌ي اين بازيكنان مي‌شود، ضمن اينكه از شرايط تيم و تاكتيك‌هاي تيم هم مدام مطلع هستند و در جريان كار حضور دارند. در ايران 70 ميليون جمعيت حضور دارند و ما نمي‌توانيم در يك تيم يازده نفره از همه استفاده كنيم لذا بايد سرمربي در لحظات خاص بهترين تصميم را بگيرد و با يك استراتژي مشخصي به بازي‌هاي پيش روي خود و استفاده از بازيكنان مختلف نگاه كند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016