چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وقايع‌نگاري از شب تلخ استقلال؛ اين شكست حقمان نبود، سايت گل

زماني كه فرهاد مجيدي با حسرت به تير دروازه نگاه مي‌كرد و بابت موقعيت از دست رفته و ضربه‌اي كه به زير دروازه حريف زده بود فرياد مي‌كشيد، ياد آلكس دل‌پيرو مهاجم تيم ملي ايتاليا در جام جهاني 98 افتاديم كه در بازي حساس مقابل فرانسه در مرحله يك چهارم نهايي با يك چرخش عالي از مدافعان سخت‌گير فرانسه گذشت و توپ را به سمت دروازه شليك كرد، اما ضربه او با اختلاف يك كف دست از كنار تير بيرون رفت تا ايتاليا در ضربات پنالتي بازي را به ميزبان ببازد. دل‌پيرو در آن لحظات واكنش عجيبي از خود نشان داد، او به محض آنكه دوربين روي صورتش افتاد با دو دست فاصله كمي را كه توپش از كنار دروازه فرانسه بيرون رفت را نشان داد. اين بزرگترين افسوس زندگي اوست. درست مثل فرهاد مجيدي كه گریزش از میان مدافعان شباب و ضربه پاي چپش شايسته گل شدن بود اما لعنت به تير دروازه.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بازي مورينيويي

شكل بازي استقلال در مسابقه مقابل الشباب بي‌شباهت به بازي‌هاي اينترميلان در ليگ قهرمانان نبود. اينتر با دفاع و ضدحمله‌هاي ناگهاني به فينال ليگ قهرمانان رسيده است. اما نكته مهم اين است كه آنها هميشه در موقعيت «بايد» گلشان را زده‌اند. اگر فرهاد مجيدي ضربه خود را وارد دروازه الشباب مي‌كرد اين اتفاق براي استقلال هم رخ داده بود. اين نقطه كليدي مسابقه‌اي بود كه استقلال شايسته شكست در آن نبود.

چگونه گل خوردند؟

هر دو گل الشباب به در نيمه دوم يك شكل به ثمر رسيد. مدافعان استقلال هيچ فشاري روي مهاجمان حريف وارد نكردند تا گريز، چرخش و توپ‌سازي و گلزني اتفاق بيفتد. دفاع تيمي مشكل هميشگي فوتبال ماست. اگر به شكل دفاع محسن يوسفي در صحنه گل سوم دقت كنيد متوجه خواهيد شد كه ما چگونه صعود به مرحله بعدي را از دست داديم.

يك بار ديگر كيانوش و كاظمي

استقلال به ندرت از تركيب رحمتي ـ حسين كاظمي سود برده است. هر وقت اين هافبك دفاعي هر دو با هم در زمين هستند، نتيجه مورد نظر نصيب استقلال نشده، اين در حالي است كه تجربه سال گذشته هم نشان مي‌دهد استقلال با دو هافبك بازي‌ساز هميشه بهتر بازي مي‌كند. تعويض جان واريو در نيمه دوم با توجه به بازي پراشتباه رحمتي تصميم چندان درستي نبود، گرچه جباري با تحرك خوب خود جان تازه‌اي به استقلال بخشيد. اما تركيب او و فابيو احتمالا مي‌توانست بسيار مفيدتر باشد، بخصوص كه الشباب در اين لحظات دوباره به موقعيت دفاعي فرورفته و مقابل حملات استقلال به وضوح كم آورده بود.

باخت سرنوشت‌ساز؟

اين مهمترين شكست استقلال در اين فصل بود كه آرزوهاي آسيايي اين تيم را به كابوس تبديل كرد. استقلال كه در ادامه روند مثبت خود به رده دوم ليگ صعود كرده بود در صورت كسب پيروزي امسال را فوق‌العاده تمام مي‌كرد. اما حالا دو شكست ناسزاوارانه در جام حذفي و ليگ روي مغز هواداران است و عنوان دومي ليگ هم با توجه به قهرماني سپاهان چنگي به دل نمي‌زند. با اين اوضاع مشخص نيست كه آيا واعظ آشتياني باز هم روي حفظ صمدمرفاوي اصرار خواهد كرد يا نه؟ مربي‌اي كه تيم بسيار خوبي را در اختيار داشت اما به هر دليل نتايج خيلي دلچسبي نگرفت. گرچه اين اواخر اوضاع در كنترل او به نظر مي‌رسيد.

خسته نباشد!

نبايد از ياد ببريم كه هميشه شكست بخشي از فوتبال است. گرچه اين باخت براي استقلالي‌ها تلخ و آزاردهنده است اما آنها بايد بدانند كه بازيكنان تيم شايسته خسته نباشيد و دست مريزاد هستند. آنها در بازي امروز كمتر از استحقاق خود دشت كردند و اين حقيقتي است كه نبايد از چشم پنهان بماند. در فوتبالي كه نتيجه‌گرايي تبديل به معضل آن شده است بايد بدون توجه به دعواهاي زرگري واعظ و قلعه‌نويي منصف و عادل قضاوت كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016