جمعه 8 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کفاشيان پس از بازگشت از مالزی: احتمال کاهش سهميه‌ی فوتبال ايران در ليگ آسيا وجود دارد، ايسنا

ـ اگر چهار سهميه بدهند به خاطر استقلال است!
ـ نظر ما افزايش قيمت بليت‌هاست

رييس فدراسيون فوتبال پس از بازگشت از مالزی گفت که احتمال کاهش سهميه فوتبال باشگاه‌های ايران در رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا وجود دارد.


علی کفاشيان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ی برنامه‌هايش در سفر به مالزی و جلساتی که در مقر کنفدراسيون فوتبال آسيا برگزار شده است، گفت: در اين جلسات راجع به مسائل باشگاهی و سازمان ليگ گفت‌وگوهايی انجام شد. همچنين برنامه‌های سازمان ليگ فوتبال انگليس و سازمان ليگ ژاپن ارائه و پيشنهاداتی برای تغيير نحوه برگزاری رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا مطرح شد که بر اساس تصميم اتخاذ شده، قرار است جمع‌بندی نهايی در جلسه بعدی انجام گيرد و آبان سال جاری تصميم نهايی پيرامون تعداد سهميه‌ی کشورها برای حضور در رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا اتخاذ شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی در پاسخ به اين سوال که پيش از حضور شما در مالزی رييس سازمان ليگ گفته بود چهار سهميه‌ی ايران در ليگ قهرمانان آسيا قطعی است، گفت: هيچ چيز مشخص نيست. نمی‌توان از هم‌اکنون پيش‌بينی کرد که آيا سهميه ايران ثابت می‌ماند يا خير! اگر قرار باشد سهميه ايران حفظ شود به خاطر اين است که استقلال نماينده چهارم ايران است و حضور اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا می‌تواند به افزايش حضور تماشاگران در رقابت‌ها کمک کند. با اين حال احتمال کاهش سهميه‌های ايران هم وجود دارد.

کفاشيان درباره‌ی آغاز رقابت‌های ليگ هم گفت: با برنامه‌ريزی‌هايی که انجام شد، رقابت‌های ليگ شروع خوبی داشت اما اتفاقاتی که در بازی پرسپوليس و تراکتورسازی افتاد خوشايند نبود. حداقل انتظار ما از هواداران اين است که فضای جوانمردانه‌ای را در ورزشگاه‌ها به وجود بياورند.

وی درباره‌ی حکم کميته انضباطی و در پاسخ به اين سوال که با توجه به مرخصی اعضای اين کميته و حضور شريفی در مالزی، اين حکم چگونه صادر شد؟ گفت: در برخی مواقع نياز است که به سرعت حکم صادر شود. بر همين اساس با تماس‌های تلفنی که رييس کميته انضباطی با تهران داشت و بر اساس گزارش ناظران بازی، حکم لازم درباره‌ی حوادث بازی پرسپوليس و تراکتورسازی اعلام شد که اين رای قابل احترام است اما اگر باشگاه پرسپوليس به اين حکم اعتراض دارد، می‌تواند اعتراضش را به کميته استيناف ارائه کند.

رييس فدراسيون فوتبال درباره‌ی اعتراض باشگاه پرسپوليس به اين حکم و در پاسخ به اين سوال که آيا هواداران پرسپوليس هم در جريان درگيری نقش داشته‌اند، گفت: کميته انضباطی فدراسيون فوتبال بر اساس گزارش ناظران بازی، چنين حکمی را صادر کرده است. بر اساس اين گزارش هواداران دو تيم پيش از شروع بازی رفتار نامناسبی از خود نشان دادند که بر اساس همين رفتارها کميته انضباطی حکم لازم را صادر کرد.

کفاشيان درباره‌ی مخالفت سازمان تربيت بدنی با کاهش قيمت بليت رقابت‌های ليگ برتر گفت: سازمان تربيت بدنی از ما خواسته که کارشناسی مجددی بر روی قيمت بليت‌ها انجام دهيم. اعتقاد ما اين است که افزايش قيمت بليت‌ها باعث بالا رفتن کيفيت مسابقه‌ها می‌شود. رقمی که ما برای بليت رقابت‌ها اعلام کرديم کمترين رقمی بوده که در نظر گرفته شده است. اين قيمت بليت‌ها حتی هزينه‌های روزمره استاديوم‌ها و خسارت‌هايی که برخی از تماشاگران به ورزشگاه‌ها وارد می‌کنند را هم پوشش نمی‌دهد. در همه جای دنيا بليت ابزار درآمدی برای باشگاه‌هاست. در همين سفری که به مالزی داشتيم، قيمت بليت رقابت‌های فوتبال در کشورهای مختلف دنيا از ۲۰ دلار تا ۱۳۰ دلار بود. اگر قرار باشد به باشگاه‌ها برای حق پخش پولی داده نشود و آن‌ها نتوانند از راه بليت فروشی هم به پولی برسند قطعا کيفيت مسابقه‌ها پايين می‌آيد و اين خوشايند تماشاگران هم نيست.

وی افزود: قيمت در نظر گرفته شده برای ليگ دهم بسيار بسيار ناچيز است. يک هوادار برای حضور در ورزشگاه بايد چند برابر اين پول خرج کند. با اين حال ما بر روی اين مساله کار کارشناسی مجدد انجام خواهيم داد هرچند که نظر ما افزايش قيمت بليت رقابت‌هاست.

کفاشيان درباره‌ی سفر "افشين قطبی" به هلند و انتقادهايی که به اين مساله وارد شد، گفت: قطبی پيش از سفرش به هلند، من و نماينده‌ی رسانه‌ای تيم ملی را در جريان اين موضوع قرار داد. او به دليل مشکلی خانوادگی به هلند رفت و سفر او ناگهانی نبوده است.

وی درباره‌ی لغو ديدار با اوکراين و احتمال جايگزينی ارمنستان هم گفت: تلاش‌مان اين است که تيم ديگری را جايگزين اوکراين کنيم. طرف ارمنستانی موافق انجام اين ديدار است و اگر قطبی انجام اين ديدار را بپذيرد، اين ديدار برگزار خواهد شد اما تا به حال او نظرش را اعلام نکرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016