جمعه 29 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ناگفته‌های جديد علی دايی از ناکامی تيم ملی در برنامه نود: می‌خواهم حقم را بگيرم! مهر

سرمربی پيشين تيم ملی فوتبال کشورمان با ارائه مستنداتی از قراردادش با فدراسيون فوتبال، ضمن رد ادعای اين فدراسيون گفت: اگر مسئولان فدراسيون مالياتم را می دادند به هيچ عنوان شکايت نمی کردم اما متاسفانه آنها مدعی متممی هستند که من آنرا امضا نکرده ام.
به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که کميته استيناف فدراسيون فوتبال در رای خود علی دايی را محق دريافت مطالباتش از قرارداد با فدراسيون فوتبال ندانست، سرمربی پيشين تيم ملی فوتبال کشورمان بامداد جمعه با حضور در برنامه نود و ارائه مدارک و مستندات قراردادش تاکيد کرد اين رای را قبول ندارد چرا که عدالت در آن رعايت نشده است.

علی دايی که تمامی نسخه های قرارداد و متمم های آن را نيز به همراه داشت، معتقد بود فدراسيون فوتبال مدعی متممی است که او امضا نکرده و تنها علی کفاشيان به عنوان رئيس فدراسيون فوتبال آن را امضا کرده است.

دايی در مورد قراردادش با فدراسيون فوتبال گفت: قرارداد من با فدراسيون فوتبال سه ساله بود که سالهای دوم و سوم با توافق طرفين بحث مالی اش امضا می شد. اين قرارداد ۶۰۰ ميليون تومان برای سال اول بود که فدراسيون فوتبال موظف بود قبل از شروع نخستين تمرين ۵۰ درصد آنرا را پرداخت کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: با اين حال من در شرايطی که هيچ پولی از فدراسيون فوتبال نگرفته بودم تمرينات تيم ملی را شروع کردم. زمان قرارداد من از اول فروردين ماه سال ۸۷ بود اما اولين پولی که از فدراسيون فوتبال گرفتم اواخر شهريور يا اوايل مهرماه بود.

دايی خاطرنشان کرد: در يکی از روزهای تمرين آقای ابراهيمی قرارداد را پيش من آورد و سر تمرين امضايش کردم اما چند وقت بعد متوجه شدم که فدراسيون فوتبال نمی خواهد ماليات را پرداخت کند. اين در حالی بود که در مورد مربيان قبلی اين اتفاق افتاده بود و ماليات همه مربيان را فدراسيون فوتبال پرداخت می کرد.

سرمربی پيشين تيم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: پس از مطلع شدن از اين موضوع با علی کفاشيان و مهدی تاج صحبت کردم و آقای کفاشيان قول داد ماليات بنده را نيز فدراسيون فوتبال پرداخت کند. اما متاسفانه الان زير حرف شان زده اند و نمی خواهند به قولی که داده اند عمل کنند.

دايی ادامه داد: اگر همين حالا آقای کفاشيان دست روی قرآن بگذارد و بگويم که چنين حرفی را به من نزده و قول پرداخت ماليات بنده را نداده است، از تمام اهالی فدراسيون حتی از آبدارچی اين فدراسيون عذرخواهی می کنم. من دنبال پول نيستم و اگر فدراسيون فوتبال ماليات قراردادم را می داد به هيچ عنوان شکايت نمی کردم اما حالا که کار به اينجا کشيد می خواهم حقم را بگيرم.

وی در مورد مشکلی که در متمم قراردادش وجود دارد گفت: يکی از متمم های قرارداد من به تاريخ ۲۱ بهمن ماه سال ۸۷ است که بنده امضا کردم و آن را در اختيار فدراسيون فوتبال گذاشتم تا آقای کفاشيان هم امضا کند. اما متاسفانه نه تنها اين متمم به من برگردانده نشده است بلکه متمم ديگری بر اين متمم تنظيم شده است که در آن فقط امضای آقای کفاشيان وجود دارد و من آن را امضا نکرده ام.

دايی ادامه داد: جالب اين است که فدراسيون فوتبال براساس همين متمم که تنها امضای آقای کفاشيان را دارد اقدام به صدور چک و سند پرداخت کرده است. در حالی که اصلا اين متمم وجاهت قانونی ندارد و امضا متن پای ان نيست. چطور می شود که من متمم را امضا نکرده ام اما آقايان آن را کاملا قانونی می دانند و براساس همين متمم از من می خواهند که از حقم بگذرم.

در ادامه اين برنامه صالحی رئيس کميته استيناف فدراسيون فوتبال دقايق طولانی با علی دايی بر سر متمم های قراردادش بحث کردند که بازهم دايی روی مواضعش تاکيد داشت. صالحی هم عنوان کرد که پرداخت ها و قول هايی که علی کفاشيان و مسئولان فدراسيون فوتبال به صورت شفاهی داده اند در حطيه اختيارات او نيست و کميته استيناف تنها براساس مدارکی که در پرونده بوده حکم صادر کرده است.

علی دايی در ادامه به احتمال شکايتش به فدراسيون بين المللی فوتبال فيفا اشاره کرد و گفت: برخلاف ادعای آقايان اگر شکايتی به فيفا ارسال شود که يک طرف آن فدراسيون فوتبال باشد قطعا فيفا وارد آن می شود و اين پرونده را مورد بررسی قرار خواهد داد.

دايی در ادامه انتقاداتش از فدارسيون فوتبال خاطرنشان کرد: در سندی که بنده در اختيار دارم رقم پرداخت ماليات قرارداد من ۲۳۰ ميليون تومان عنوان شده است که طبق قانون بايد پنج درصد کل قرارداد به عنوان ماليات پرداخت شود. با يک حساب سرانگشتی مشخص می شود که اين ۲۳۰ ميليون تومان پنج درصد از رقمی خواهد بود که ۴ ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان می شود. سوال من اين است که اين آقايان اين ۲۳۰ ميليون تومان را از کجا درآورده اند؟

دايی در پاسخ به اين پرسش که شما مدعی بوده ايد آوردن و برداشتن شما از تيم ملی کار فدراسيون فوتبال نبود، حالا هم بايد برويد از همان هايی که شما را آوردند پولتان را بگيريد گفت: آقايانی که بنده را آوردند الان در فوتبال نيستند. من با آقای علی آبادی تنها دو نشست داشتم که اگر لازم باشد دوباره سير حضورم در تيم ملی را بازگو خواهم کرد.

وی در پاسخ به اين پرسش که حضور شما در تيم ملی زود نبود گفت: چنين اعتقادی ندارم. ممکن است در طول زمان انسان باتجربه تر شود . اما در تيم ملی به اندازه سالهای فوتبالم چيزهای زيادی آموختم. متاسفانه در تيم ملی با من خوب رفتار نشد و خصوصا در ديدار برابر امارات اتفاقاتی افتاد که هيچگاه آنها را بازگو نخواهم کرد.

دايی در مورد درگيری هايش با محمد مايلی کهن گفت: ايشان استاد و مربی بنده بوده اند و من هيچ وقت در اين ماجرا شروع کننده نبوده ام. اما زمانی که ايشان اظهار نظری کنند بنده بايد از حقم دفاع کنم.

سرمربی پيشين تيم ملی در مورد دعوت نکردن از علی کريمی در ان مقطع زمانی گفت: زمانی که علی آماده بود من او را به تيم ملی دعوت کردم اما آن اتفاقات رخ داد و خودش نخواست به تيم ملی بيايد. بنده هم ديگر او را دعوت نکردم با اين حال اعتقاد دارم علی يکی از بهترين بازيکنان تاريخ فوتبال ايران است و مسئولان باشگاه استيل آذين نبايد با يک قهرمان ملی اينچنين برخورد می کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016