چهارشنبه 29 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جام ملتهای آسیا: قطبی - کره جنوبی، برداشت سوم، سکانس آخر، بیژن نفتون - گویای من

وقتی دیروز کره ای ها خود را به آب و آتش میزدند تا در دقایق پایانی گلی را به ثمر برسانند و از تقدیر ناخواسته خود فرار کنند، گویی راهی برای گریز از آن نبود و آنها باید برای پنجمین بار پی در پی در مقابل رقیب سنتی شان قرار گیرند .جی دانگ وون، دو گل بهمراه کو جا چول و سون هیونگ مین هر کدام یک گل به ثمر رساندند تا پیروزی ۴-۱ آنها در مقابل هند شکل بگیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




آنها دو بار هم توپ را به تیر دروازه زدند و چندین فرصت خیلی خوب را از دست دادند که در این میان نباید نقش گلر هندی ها را فراموش کرد ..چو وانگ رایه مربی کره که اخبار ورزشگاه دیگر به او میرسید و میدانست در صورت به ثمر نرساندن یک گل دیگر باید راهی بس مشکل را تا فینال طی کند، ابتدا با ایران و سپس با برنده ژاپن و قطر. اما، سعی میکرد خود را نسبت به این قضیه بی تفاوت نشان دهد ..او بعد از بازی گفت: در راه قهرمانی باید هر حریفی را از مقابل برداشت. او اضافه کرد: من خیلی در باره موقعیت هایی که از دست دادیم ناراحت نیستم به این دلیل که با ایران بازی داریم، یکی از قویترین تیمهای آسیا و دوست داریم در راه قهرمانی آنها و هر تیم دیگر را شکست دهیم..این دیدار یکی از مهیج ترین دیدارهای دور یک چهارم نهایی خواهد بود. استرالیا و هولگر اوسیک مربیشان باید خیلی ممنون مارک شوارز دروازه بان تیم باشند که چند موقعیت خوب را از بحرینی ها گرفت .آنها حالا مسیری راحت تر نسبت به کره را تا فینال خواهند داشت ولی اوسیک در پایان بازی گفت برایشان فرقی نمیکند که با چه تیمی رو به رو شوند همه تیمها قوی هستند.

امروز عراق و کره شمالی در حالی مقابل هم صف آرایی میکنند که عراق برای صعود و تقابل با استرالیا فقط به یک تساوی نیاز دارد چیزی که نباید زیاد دور از دسترس آنها باشد ولی باید دید آیا کره امروز فوتبالی متفاوت با دو بازی گذشته خود ارائه خواهد کرد و از پوسته دفاعی بیرون خواهد آمد یا نه .. آنها در دو بازی گذشته نتوانستند گلی را وارد دروازه حریفان خود کنند و تنها یک گل هم دریافت کرده اند. در بازی دیگر ایران صعود کرده با امارات تقریبا ناامید بازی میکند. اماراتی ها که شرایطی مانند کره شمالی را دارند و با یک گل خورده ،گلی را به ثمر نرسانده اند در حالی میتوانند از این گروه بالا بیایند که ابتدا کره شمالی با حداقل نتیجه عراق را مغلوب کند و بعد آنها ایران را با اختلاف بیش از یک گل از پیش رو بردارند .. قطبی هم تیمش را با بیشترین تغییرات نسبت به دو بازی قبل به میدان مسابقه خواهد فرستاد و از بازیکنانی مانند گردان، بنگر، طالبی، حدادی فر، تیموریان، شجاعی، نوروزی و آرش افشین استفاده خواهد کرد.

تدبیری که ضمن محک خوردن همه بازیکنان، سبب اتحاد و همدلی بیشتر آنها نیز خواهد شد. باید دید آیا چیز دندان گیری هم که به درد بازی چهارم به بعد بخورد از دل این بازی بیرون خواهد آمد یا خیر. ممکن است قطبی نوع تفکری که برای بازی با کره جنوبی دارد را در این بازی پیش طراحی و شبیه سازی کند .بار پیش که در او موفق شد کره را در خاک خودش پس از ۳۹ سال شکست دهد استفاده از یک روش تخریبی با سیستم ۴-۳-۲-۱ بود که در آن از سه هافبک دفاعی و متمرکز استفاده کرده بود. تاکتیک تیم بیشتر بر اساس پرس ،ربایش توپ از حریف و استفاده از توپ های سوم و برگشتی بود در این دو بازی انجام شده در قطر، ایران در عین حال که از روش ۴-۲-۳-۱ سود میبرد ولی به دلیل فاصله مبعلی (نوری)(خط سه نفره) از فوروارد هدف و همچنین عدم دوندگی در عمق، نداشتن قدرت حمل توپ و نزدیک شدن به فوروارد نوک توسط دو شخص نامبرده، عملا این سیستم به شکل ناقص در زمین اجرا شده. حال باید دید قطبی استراتژی بازی سئول را در پیش خواهد گرفت و یا دست به تاکتیک تازه زده و کره ای ها را غافلگیر خواهد کرد دیروز در حالیکه قطبی، پیوتر را برای آنالیز بازی استرالیا روانه ورزشگاه مسابقه کرده بود ،خود که در یکی از زمینهای استادیوم الغرافه مشغول تمرین با تیمش بود و فقط پانصد متر با محل دیدار کره جنوبی و هند فاصله داشت ولی به تماشای این دیدار نرفت و با اعتماد به نفس جالب توجه ای گفت: لازم نیست، آنها را کاملا یشناسم...


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016