یکشنبه 22 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی کفاشيان: قطعا در انتخابات فدراسيون فوتبال نامزد می شوم، ايسنا

با رسانه‌ای که اشاعه منکر کرد، بايد برخورد شود
از تعلل فيفا در صدور رای تيم اميد شگفت ‌زده‌ام

رييس فدراسيون فوتبال برای نخستين بار از حضور قطعی‌اش در انتخابات آتی اين فدراسيون خبر داد. او همچنين خواستار مجازات رسانه‌ای شد که برای اولين بار اتفاقات بازی داماش و پرسپوليس را پخش کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی کفاشيان در حاشيه مراسم هم انديشی «اخلاق در فوتبال » در پاسخ به اين سوال که به نظر شما به غير از شيث رضايی و محمد نصرتی چه عواملی در همه گير شدن اين اتفاق دخيل بودند، گفت: به نظرم مقصر اصلی رسانه‌ای بود که اشاعه منکر کرد. شايد اگر آن اتفاق رسانه‌ای نمی شد با چنين مساله‌ای به اين شدت برخورد نمی کرديم و می‌شد در فضای منطقی درباره رخ دادن چنين اتفاق زشتی صحبت کرد؛ اما متاسفانه با رسانه‌ای شدن اين موضوع بحث بين‌المللی شد و به رسانه‌های خارجی کشيد. به نظرم اگر قرار است مجازاتی برای اين دو بازيکن در نظر گرفته شود، بايد برای آن رسانه هم مجازاتی در نظر گرفته شود تا ديگر چنين اتفاقاتی رخ ندهد. کشورهای زيادی هستند که دوست دارند سياه نمايی کنند و با غرض ورزی بدی‌های معدودی را که در ايران رخ می‌دهد را نشان می‌دهند و می‌خواهند اين طور القاء کنند که اين ايران است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کفاشيان در پاسخ به اين سوال که برنامه‌تان برای انتخابات آتی فدراسيون فوتبال چيست؟ گفت: با توجه به اين که به تجربه چهارساله در فوتبال رسيده‌ام، اگر مجمع فدراسيون فوتبال به من رای دهند، برنامه‌هايم را اعلام می‌کنم اگر اعضای مجمع به من رای ندهند، اين تجربيات را به فرد بعدی منتقل خواهم کرد.

وی با بيان اين که قطعا در انتخابات بعدی نامزد خواهد شد، گفت: بايد ابتدا شرايط مجمع مشخص شود و اين که آيا اعضای مجمع به من رای می‌دهند يا خير؛ اما قطعا در انتخابات نامزد می شوم.

کفاشيان در پاسخ به اين سوال که وزير ورزش و جوانان اعلام کرده که انتخابات در دی و بدون تاخير برگزار خواهد شد، گفت: در نظر داريم که با توجه به اصلاحات اساسنامه شرايط را برای برگزاری بدون تاخير در انتخابات فراهم کنيم. اين هفته اساسنامه اصلاح شده را به کميته اصلاح اساسنامه ارسال خواهيم کرد تا اگر تصويب کردند، مجمع فوق العاده‌ را برگزار کنيم، اما به هر حال ممکن است که با توجه به موارد اصلاحی که در نظر داريم مدت کوتاهی در انتخابات فدراسيون فوتبال تاخيری به وجود بيايد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا که پرسيده بود که با توجه به نظر سازمان بازرسی کل کشور افراد بازنشسته نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند ، پس با اين وضعيت شرايط شما چه می‌شود، گفت: در اساسنامه فدراسيون فوتبال آمده که اين فدراسيون نهاد غير دولتی است و به همين خاطر محدوديتی برای مديران بازنشسته در فدراسيون وجود ندارد.

وی درباره تبريکش به فرانچسکو توتی و انتقاد برخی رسانه‌ها که چرا رييس فدراسيون فوتبال به علی کريمی تبريک نگفته است، گفت: با توجه به اين که با فدراسيون فوتبال ايتاليا توافقنامه امضا کرده‌ايم ، از ما خواسته شد که به توتی تبريک گفتيم؛ اما من برای علی کريمی هم بر روی موبايلش پيغام تبريک گذاشتم.

رييس فدراسيون فوتبال درباره وضعيت تيم ملی پس از تساوی برابر بحرين، گفت: خوشبختانه تيم ملی روند خيلی خوبی را در پيش گرفته است و به شکل مد نظر رسيده است؛ اما بر اساس آنچه که کارلوس کی‌روش توقع دارد، تيم ملی بايد خيلی خيلی بهتر از اين باشد. به نظر او بايد ۳۰ تا ۴۰ درصد بر روی توان ملی اضافه شود. ما در ديدار برابر بحرين هم بيشتر صاحب توپ بوديم؛ اما به هر حال اين بازی با مساوی تمام شد.

کفاشيان درباره احضار کاردار سفارت بحرين به سفارت خارجه ايران به دليل بدرفتاری‌های صورت گرفته با ايرانی‌ها در ديدار جمعه گذشته، گفت: متاسفانه بحرينی ها با وجود اين که تاييديه ويزای فرودگاهی در اختيار خبرنگاران و عکاسان و همچنين حاميان تيم ملی وجود داشت، از ورود آن‌ها به داخل اين کشور جلوگيری کردند و حتی مشکلات ديگری هم به وجود آمد. وقتی برای فردی کارت پرواز صادر می‌شود اين بدان معنا است که آن فرد ويزای معتبری دارد. من حتی برای حل اين مشکل با رييس فدراسيون فوتبال بحرين تماس گرفتم که او جواب ما را نداد. البته شايد درگير کاری بودند.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا با توجه به احضار کاردار سفارت بحرين قصد شکايت به فيفا را نداريد، گفت: هنوز گزارش سرپرست تيم ملی را دريافت نکرده ام؛ اما آن طور که اطلاع دادند، رفتار بحرينی ها با تيم ملی خوب بوده است، اگر در گزارش سرپرست تيم ملی مساله خاصی مطرح نشود، شکايت نخواهيم کرد؛ اما به دليل رفتار بحرينی ها با خبرنگاران و عکاسان ايرانی به اين مساله اعتراض کرده‌ايم و حقمان هم محفوظ است.

کفاشيان درباره دليلش در تاخير در صدور رای شيث رضايی و محمد نصرتی، گفت: در نخستين روزها فشارها برای صدور حکم زياد بود و طوری عنوان می‌شد که بايد اين دو بازيکن را محاکمه کنيم و آن‌ها را بکشيم، اما من به خاطر اين که حقی از اين ورزشکاران از بين نرود و همچنين به خاطر درخواست بازيکنان تيم ملی از کميته انضباطی خواستم با فکر قضاوت بهتری داشته باشند.

کفاشيان در پاسخ به اين سوال که هنوز کميته انضباطی حکمش را صادر نکرده، مدير برنامه‌های شيث رضايی از شکايت احتمالی به فيفا و استخدام دو وکيل صحبت به ميان آورده، گفت: اگر کميته انضباطی رای بدهد به فيفا اين مساله مربوط نمی‌شود، آن‌ها می‌توانند اگر اعتراضی هم دارند به کميته استيناف ارائه دهند، هنوز رای مشخص نشده نمی‌توانند اعتراضی داشته باشند. بايد بگويم وقتی حکم کميته انضباطی انشاء نشده است اين به معنای صدور رای نيست.

رييس فدراسيون فوتبال درباره آخرين وضعيت تيم اميد پس از شکايت ايران به فيفا، گفت: تعجب می‌کنم که چگونه با توجه به اعتراض ما و حتی تماس من با دبير کل فيفا و طرح اين موضوع و چند موضوع ديگر چرا رای صادر نمی‌شود. ما اعتراض کرده‌ايم که چرا هر وقت قرار است رای عليه ايران صادر شود، سريع اتفاق می‌افتد، اما اين بار چنين تعللی صورت می‌گيرد. پس از تماسم با دبير کل فيفا دوباره نامه‌ای را به فدراسيون فوتبال ارسال کرديم، اما هنوز خبری از رای نشده است. اما وکيل‌مان در آنجا پيگير موضوع است.

رييس فدراسيون فوتبال از سفر خود به همراه ساکت، فتح‌الله‌زاده ، رحيمی، نبی ، عزيز محمدی و ... به مالزی خبر داد و گفت: اواخر هفته آينده ما برای حضور در کميته های مختلف کنفدراسيون فوتبال آسيا به مالزی سفر خواهيم کرد که موضوعات مورد بحث در کميته مسابقات، ميزان سهميه کشور ما در رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا است که مشخص شود آيا چهار سهميه‌مان را حفظ خواهيم کرد يا خير.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016