یکشنبه 22 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وحيد هاشميان: سيستم آموزشی فوتبال ما مشکل دارد، ايلنا

در ايران بازيکن حتی وقتی که به تيم ملی می‌رسد، يک برگه کاغذ درباره سوابقش ندارد.


ايلنا: مهاجم تيم فوتبال پرسپوليس گفت: من استاد اخلاق نيستم پس به خودم اجازه نمی‌دهم در اين حوزه صحبت کنم، اما درباره بازيکن حرفه‌ای و رفتار حرفه‌ای بحث دارم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش ايلنا، وحيد هاشميان در جريان همايش اخلاق در فوتبال در مشهد با ذکر مطلب فوق در ادامه گفت: بازيکن حرفه‌ای از دل يک باشگاه و فوتبال حرفه‌ای بيرون می‌آيد. نمی‌توان از بازيکن آن چيزی را توقع داشت که درباره آن آموزش نديده است.

وی افزود: اين روز‌ها فقط درباره پول و قرارداد صحبت می‌شود، در حاليکه در همه جای دنيا غير از کره شمالی که کم و بيش فوتباليست‌ها پول می‌گيرند و اين به تنهايی به معنای حرفه‌ای‌گری نيست. مشکل اصلی اين است که ما از کسی که دوره راهنمايی و دبيرستان را پشت سر نگذاشته، مدرک ليسانس می‌خواهيم.

مهاجم پرسپوليس ادامه داد: اينجا بر خلاف اروپا است و همه چيز از پائين به بالا ديده می‌شود. در حاليکه حرفه‌ای‌گری از بالا به پائين منتقل خواهد شد. در اروپا از مدير گرفته تا مربی و بازيکن آموزش می‌بينند. در آنجا بعد از تمرين بايد روی کار‌هايت تمرکز و يکسری اصول را رعايت کنی. در اينجا قبل و بعد از تمرين کسی به فوتبال کاری ندارد و افراد تازه وقتی پيشکسوت می‌شوند، حسرت می‌خورند و همه اينها نشان می‌دهد، سيستم آموزشی فوتبال ما مشکل دارد.

ملی پوش سابق کشورمان اضافه کرد: در ايران بازيکن حتی وقتی که به تيم ملی می‌رسد، يک برگه کاغذ درباره سوابقش ندارد. پس ضعف و قوت فنی و اخلاقی بازيکن چگونه بايد مشخص شود. اينکه کجا بوده و چه مسائلی را پشت سر گذاشته است. حتی اخطاری که بازيکن در رده‌های پايه گرفته است، بايد معلوم شود که فنی بوده يا اخلاقی. در اينجا استفاده از روان‌شناس هم گاهی يک ژست است، در حاليکه در تيم‌های پايه بيشتر به اين مسئله نياز است، چون شخصيت بازيکن در اين دوره شکل می‌گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016