چهارشنبه 17 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فدراسيون جهاني با امكان حضور بانوان با پوشش اسلامي در بسكتبال كوتاه نمي‌آيد، ایسنا

رييس فدراسيون بسكتبال از رايزني با هفت كشور براي حضور ايران در تورنمنت و يا يك مسابقه باشگاهي خبر داد.

محمود مشحون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره وضعيت تيم ملي بانوان گفت: آنچه كه در رابطه با جلسه خانم اكبرآبادي عنوان شد، مسيري خلاف مسير ورزش بود، اما من اصولا اهل حاشيه سازي و پرداختن به حواشي نيستم، چون ورزش از همين حواشي ضربه مي خورد.

وي ادامه داد: ما در ورزش يك مديريت نرده‌باني داريم كه در راس آن فدراسيون جهاني و پس از آن فدراسيون آسيايي و غرب آسيا قرار دارد. من هم به صورت حضوري و هم به صورت مكاتبه‌اي با فدراسيون جهاني درباره شركت كردن تيم ملي بانوان با پوشش اسلامي در مسابقات صحبت كردم و از آن‌ها خواستم كه بانوان ما بتوانند در مسابقات رسمي حضور پيدا كنند، اما آن‌ها گفتند بنا بر قوانين و مقررات چنين چيزي امكان ندارد.

مشحون گفت: حتي فدراسيون‌هاي فوتبال و واليبال را براي آن‌ها مثال آوردم و گفتم كه اين رشته‌ها چنين امكاني را فراهم كردند تا كشورهاي اسلامي از اين مزايا برخوردار شوند، اما پاسخ آن‌ها آن بود كه روساي اين فدراسيون‌ها بي‌عرضه ‌هستند كه پا روي مقررات گذاشته و خلاف عرف ورزش دنيا عمل كرده‌اند و ما اين كار را نمي كنيم.

رييس فدراسيون بسكتبال ادامه داد: در فدراسيون آسيا هم به شيخ ثاني كه خودش هم مسلمان است، گفتم تورنمنتي را براي كشورهاي اسلامي برگزار كنيم كه ايشان هم پاسخ دادند در مسابقات رسمي چنين امكاني وجود ندارد و اگر در رشته‌هاي ديگر هم مانند فوتسال و واليبال اين مسابقات برگزار مي‌شود، مسابقات رسمي نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مشحون گفت: در غرب آسيا هم كه خود رييس آن هستم، به دبير اين فدراسيون عنوان كرده‌ام كه چند تيم را دعوت كنيم و مسابقه چند جانبه‌اي را حتي با ميزباني ايران برگزار كنيم، اما وي پاسخ داد كه شرايط شما با موقعيت ما منطبق نيست، چون برخي از مربيان‌ تيم‌ها مرد هستند.

رييس فدراسيون بسكتبال با بيان اين كه ما به دنبال يك كار اصولي و واقعي هستيم، افزود: با توجه به اين مسايل سعي مان اين است كه بتوانيم روزنه‌اي را براي حضور بانوان در مسابقات بين‌المللي پيدا كنيم.

مشحون در ادامه از رايزني با هفت كشور خبر داد و گفت: براي جلسه‌اي كه با خانم اكبرآبادي داشتيم بلافاصله به هفت كشور نامه نوشتيم و خواستيم كه در تورنمنت‌هاي خود از ما دعوت كنند و يا حتي يك باشگاه آن‌ها بازي را با ما داشته باشد. ما عنوان كرديم كه متقابلا از آن‌ها براي حضور در ايران دعوت خواهيم كرد.

رييس فدراسيون بسكتبال با بيان اين كه تنها يك هفته‌ از اين مكاتبه با اين كشورها مي‌گذرد گفت: ما منتظر جواب آن‌ها هستيم و اميدواريم كه بتوانيم مسابقات بين‌المللي را براي بانوان بسكتبال برگزار كنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016