چهارشنبه 30 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علي دايي: بازي با تيم ليگ يكي از ديدار با موريتاني بهتر بود!/ نگران كي‌روش هستم

سرمربي تيم فوتبال راه آهن با انتقاد از تغيير مكان بازي تيمش با تراكتورسازي گفت: مطمئن هستم كه اين كارها جهت‌دار هستند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي دايي درباره ديدار اين هفته‌ تيمش برابر راه‌آهن كه قرار است به جاي ورزشگاه اكباتان در ورزشگاه تختي برگزار شود، گفت: متاسفانه بدون اين كه نظر ما را بپرسند، چنين تصميميگرفتند و سوال من اين است كه اگر اين قدر مهم است، چرا دو سال پيش در همان اكباتان آن را برگزار كردند. ضمن اين كه به نظر من تامين امنيت ورزشگاه اكباتان بسيار راحت‌تر از ورزشگاه تختي است، چون محيط آن بسته است و راه در رو ندارد!

وي ادامه داد: در فوتبال دنيا به ندرت پيش مي‌آيد كه ورزشگاه يك تيم بيرون از شهر باشد. ما اگر در تختي بازي كنيم، ديگر ميزبان نخواهيم بود. من خودم آذري هستم و علاقه زيادي به تراكتورسازي دارم و مي‌گويم اشكالي ندارد كه تمام ورزشگاه را تماشاگران تبريزي پر كنند، اما مساله اين است كه چرا ما بايد چند ميليون تومان هزينه كنيم و آن وقت در ورزشگاه خودمان هم بازي نكنيم. تراكتورسازي در اين فصل يك بار در تختي بازي كرده است، ولي ما در آنجا بازي نكرده‌ايم و شناختي نسبت به اين ورزشگاه نداريم.

دايي همچنين گفت: نامه‌اي به ما داده‌اند و گفته‌اند كه بازي‌مان در روز يكشنبه برگزار مي‌شود. ما هنوز مانده‌ايم كه چرا چنين تصميمي گرفته شده است. يك بار گفتند تيم ملي قرار است با موريتاني بازي كند ولي با اين حال چند بازي ديگر در روز شنبه انجام مي‌شود و لزومي نداشت كه بازي ما به يكشنبه موكول شود. مطمئن باشيد كه اين كارها جهت‌دار است، ولي من نمي‌توانم خيلي از مسايل را بازگو كنم. من دوست ندارم هواداران تراكتورسازي از من ناراحت شوند،‌ اما ترجيح مي‌دادم به جاي اين كه در تختي بازي كنيم، به تبريز مي‌رفتيم و آنجا بازي مي‌كرديم، چون هم هزينه‌مان كمتر مي‌شد و هم مي‌گفتيم كه در خانه حريف بازي مي‌‌كنيم.

دايي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه با توجه به علاقه‌اي كه به تراكتورسازي دارد، آيا ممكن است براي مربيگري به اين تيم برود؟ گفت: من خودم آذري هستم و عرق آذري دارم. تاكنون كه شرايط طوري نبوده است كه به تبريز بروم، اما شايد در سال‌هاي بعد اين اتفاق بيفتد. امسال هم دوست داشتم كه در تهران بمانم و به همين دليل پيشنهاداتي كه از شهرستان‌ها داشتم نپذيرفتم. باشگاه تراكتورسازي نيز با من صحبت‌هايي كرده بود، اما كساني كه باشگاه راه‌آهن را خريده‌اند از دوستان قديمي من هستند و اين باعث شد كه در راه‌آهن كار كنم.

سرمربي راه‌آهن درباره وضعيت تيمش در هفته‌‌هاي پاياني ليگ برتر نيز گفت: تيم را 10 روز مانده به شروع ليگ به من تحويل داده‌اند و در آن زمان بيشتر بازيكنان مطرح به تيم‌هاي ديگر رفته بودند. با اين حال خدا را شكر مي‌كنم كه رفته رفته وضعيتمان خوب شد و خودمان را از منطقه خطر دور كرديم. اگر خدا بخواهد در بازي‌هاي باقي مانده نيز تلاش مي‌‌كنيم كه نتايج خوبي بگيريم.

دايي در ادامه درباره پرسپوليس و شايعه‌اي كه در طول فصل مبني بر بازگشت او به اين تيم مطرح شده بود، اظهار كرد: من اول فصل هم گفتم كه اگر قرار بود به پرسپوليس برگردم، تيمي را براي مربيگري انتخاب نمي‌كردم. من به راه‌آهن رفتم كه پرسپوليس با خيال راحت به كار خود ادامه دهد. اكنون نيز دنيزلي با پرسپوليس قرارداد دارد و مطمئنا فصل آينده در اين تيم خواهد ماند. من او را از نظر فني و شخصيتي بسيار قبول دارم، ‌چرا كه او سه تيم بزرگ تركيه را به قهرماني آن كشور رسانده است، اما مربي بزرگ امكانات بزرگ هم مي‌خواهد.

سرمربي اسبق تيم ملي در ادامه و درباره ديدار تداركاتي اين تيم با موريتاني گفت: به نظر من اگر تيم ملي با يك تيم ليگ يكي بازي مي‌كرد، بهتر از بازي با موريتاني بود. من فقط هر سه سال يكبار نام موريتاني را مي‌شنوم، چه برسد بخواهيم با اين تيم بازي كنيم. ضمن اين كه اگر فدراسيون مدعي است كه مشكل مالي دارد و به همين دليل نمي‌تواند حق و حقوق شركت من را پرداخت كند، چگونه توانسته است موريتاني را به ايران بياورد. من اكنون فقط نگران كي‌روش هستم كه قرار است با اين تداركات وارد مسابقات مقدماتي جام جهاني شود.

وي ادامه داد: زماني كه من سرمربي تيم ملي بودم، با تيم ملي سوئد مكاتبه كردم و با ارتباطاتي كه داشتم، از آن‌ها خواستم كه با ما بازي كنند. فدراسيون فوتبال سوئد در پاسخ و درخواست من ايميلي براي فدراسيون فوتبال ما فرستاد، ولي متاسفانه مدير وقت تيم‌هاي ملي آن ايميل را 10 روز در پرونده‌ قرار داد تا زمان آن بگذرد.

دايي در ادامه و در پاسخ به اين سوال كه استفاده از بازيكنان جوان كه معمولا يك ريسك به حساب مي‌آيد چقدر براي او به عنوان يك مربي اهميت دارد؟ اظهار كرد: هميشه قصد من اين بوده است كه به كساني بها دهم كه كمتر از آن‌ها استفاده مي‌شود و زياد به اين كه خودم نتيجه‌ بگيرم و بمانم فكر نمي‌كنم. خدا را شكر مي‌كنم كه زندگي‌ام از راه فوتبال نمي‌چرخد و از اين ناراحت نيستم كه روزي مرا بيرون بگذارند و به من تيم ندهند. البته شرايط در تيم ملي فرق مي‌كرد. ما در آن زمان با وجود حضور جوانان نتايج بدي نگرفتيم و فقط در يك بازي رسمي باختيم.

سرمربي اسبق تيم ملي ادامه داد: در اينجا مي‌‌خواهم راجع به آن ليوان معروفي كه در آن زمان بحثش مطرح شده بود، چيزي بگويم. آن وقت‌ها همه فكر مي‌كردند كه آن ليوان در دست من بوده است، در حالي كه بايد بگويم متاسفانه كسان ديگري اختيار آن ليوان را در دست داشتند. من در آن زمان بسياري از مشكلات فدراسيون را به خاطر مسايل ملي ناديده گرفته بودم.

كاپيتان اسبق تيم ملي فوتبال همچنين كار ايران را براي صعود به جام جهاني برزيل سخت توصيف و خاطر نشان كرد: با تداركاتي كه در پيش گرفته‌ايم، كارمان بسيار سخت خواهد بود. مثلا قرار بود با اماراتي بازي كنيم كه تازه آن هم در حد تيم ملي ما نبود، ولي آن را ول ‌كرده‌ايم و با موريتاني بازي مي‌‌كنيم. سوال من اين است كه چرا اين بازي پخش زنده نمي‌شود؟ مردمي كه در شهرستان هستند و دوست دارند كه بازي تيم مليشان را ببينند، چه گناهي كرده‌اند؟ حتما مساله‌اي وجود دارد كه بازي را پخش نمي‌كنند. ضمن اين كه فدراسيون تا وقتي خودكفا نشود و نتواند خرج خودش را در بياورد، نمي‌تواند روي پاي خود بايستد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دايي در ادامه بار ديگر به بحث درباره باشگاه راه‌آهن بازگشت و با اشاره به بحث خصوصي سازي باشگاه‌ها گفت: متاسفانه سازمان خصوصي سازي و بورس در انتقال راه‌آهن به مالكان جديدش اشتباه كرده است و كارهايي كه بايد انجام مي‌دادند، به درستي انجام ندادند. اكنون ليگ دارد به روزهاي پاياني‌اش نزديك مي‌شود و مالكان باشگاه حدود 9 ميليارد تومان خرج كرده‌اند، اما يك كاغذ در دستشان نيست كه نشان دهند كه باشگاه متعلق به آن‌ها است، اين چه نوع خصوصي سازي است؟

وي ادامه داد: در فوتبالمان قوانين من در آوردي هم خيلي به چشم مي‌خورد. مثلا اگر قرار است فوتبال ما خصوصي شود، ديگر بحث سقف قرارداد معني ندارد. وقتي قرار است كسي از جيب خودش خرج كند، ديگر اين قانون بي‌معنا است يا قانون من در آوردي ممنوعيت حضور دروازه‌بانان خارجي در ليگ برتر بسيار بي‌معناست. قوانين و اصولي از خودمان در مي آوريم كه متاسفانه راه فرار براي خودمان باز كنيم. مثلا يك قانون در مي‌آورند و بر اساس آن دو امتياز از پرسپوليس كم مي‌كنند ولي فردايش در آن در مي‌مانند و مي‌گويند كه پرسپوليس مي‌تواند به استيناف شكايت كند.

دايي درباره اتفاقات پرسپوليس و داماش و ناهنجاري‌هاي موجود در ورزشگاه‌ها نيز گفت: مگر اين مساله مربوط به اكنون است؟ چند سال است كه اين گونه مسايل وجود دارند و هر چه امثال من درباره شان حرف مي‌زنيم عليه‌مان موضع مي‌گيرند. من چندي پيش درباره همان داور پرسپوليس و داماش حرفي زدم، ولي بابت حرف حقي كه زدم گفتند حق ندارم درباره فوتبال صحبت كنم. آن وقت هم من هم مجبور بودم درباره شلغم و سرماخوردگي حرف بزنم.

وي ادامه داد: به نظر من جامعه داوري ما بسيار پاك است و كساني را داريم كه خيلي خوب قضاوت مي‌كنند، اما حمايت نادرست كميته‌ داوران از داوري در چند سال گذشته باعث شده است كه چنين مشكلاتي پيش بيايد.

آقاي گل فوتبال جهان در ادامه و در پاسخ به اين سوال كه چكار بايد كرد كه فوتبال ايران بار ديگر مثل كسي مانند علي دايي را ببيند، اظهار كرد: بازيكنان بسيار بهتري از من در فوتبال ايران وجود دارند، اما شرايطي كه در آن روزها ما تمرين مي‌كرديم، با اكنون تفاوت داشت. بازيكنان نسل ما با عشق تمرين مي‌كردند، ولي اكنون به عنوان مثال خيلي به ندرت پيش مي‌آيد كه يك بازيكن بيشتر از سايرين تمرين كند و حتي تمرين‌هاي اختصاصي داشته باشد.

دايي در ادامه درباره سرنوشت قهرماني ليگ برتر يازدهم گفت: هر سه تيم استقلال، تراكتورسازي و سپاهان شانس قهرماني دارند. من با اين كه تراكتورسازي را دوست دارم، اما فكر نمي‌كنم كه برابر اين تيم بازنده باشيم و همين يعني تراكتورسازي دو يا سه امتياز حساس را از دست مي‌دهد. ضمن اين كه مصدومان استقلال بازگشته اند و با توجه به بازي‌هاي پاياني اين تيم معتقدم كه استقلال مي‌تواند قهرمان ليگ شود.

وي در پايان درباره ديدار استقلال و الجزيره هم گفت: الجزيره همان قدر كه در خط حمله خوب است، در دفاع ضعف دارد و اگر استقلالي‌ها باهوش بازي كنند، مي‌توانند اين تيم را شكست دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016