سه شنبه 27 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار جوانان ايران - سپاهان جنجالی شد، حمله و سنگ پرانی به محمدی و فنايی!

ديدار تدارکاتی تيم جوانان ايران مقابل سپاهان درحالی که با برتری شاگردان اکبر محمدی در جريان بود به دليل ورود تماشاگران تيم سپاهان به زمين به جنجال کشيده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تيم فوتبال جوانان کشورمان عصر دوشنبه در ديداری تدارکاتی برابر تيم سپاهان به ميدان رفت و درحاليکه با نتيجه ۴ بر ۲ از ميزبانش پيش بود، به دليل فحاشی هواداران سپاهان به کادرفنی و بازيکنان اين تيم و همچنين حضور تعدادی از آنها در زمين و سنگ پرانی و حمله به محمدی سرمربی و فنايی مربی‌ دروازه‌بان‌های تيم جوانان ناچار به ترک زمين شد.

در اين مسابقه که در زمين شماره ۲ مجموعه باغ فردوس، در ۳ وقت ۳۰ دقيقه‌ای و برابر ديدگان ۱۵۰۰ تماشاگر برگزار شد، تيم جوانان ايران نيمه نخست را درحالی با برتری يک بر صفر و با گل دقيقه ۲۲ سردار آزمون به پايان رساند که تيم سپاهان با نفرات اصلی‌‎اش از جمله محمدباقر صادقی، فرشيد طالبی، هادی تامينی، حسن اشجاری، ميلاد زنيدپور، احمد جمشيديان، اميد ابراهيمی، عادل کلاه کج و محمدرضا خلعتبری و سوکای به ميدان آمده بود.

در وقت دوم سپاهان نفرات جديدش را به ميدان فرستاد اما باز هم برتری با تيم جوانان ايران بود، حسين فاضلی (۳۹)، احسان پهلوان (۴۲) و سردار آزمون (۴۴) سه مرتبه ديگر دروازه تيم سپاهان را باز کردند اما ايران‌نژاد در دقيقه ۵۰ يکی از گل‌ها را جبران کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




داور بازی که شرايط فيزيکی مناسبی برای قضاوت مسابقه نداشت، در وقت سوم اخطارهای بسياری به بازيکنان تيم جوانان داد، مسئله‌ای که باعث شد نفرات تيم ايران دچار افت روحی شده و شرايط برای به ثمر رسيدن گل دوم توسط احمد جمشيديان فراهم شود. دقايقی بعد از اين گل، داور سردار آزمون را هم از زمين اخراج کرد. پس از اين اتفاق و در دقيقه ۸۰ اکبر محمدی به سمت داور رفت تا علت دادن کارت‌های بی‌شمارش به بازيکنان تيم جوانان را جويا شود که متاسفانه با برخورد زشت و فحاشی داور که ليدر باشگاه سپاهان بود، روبه‌رو شد.

در اين لحظات هواداران تيم سپاهان با فحاشی عليه داوود فنايی مربی دروازه‌بان‌های تيم جوانان از فنس‌های محوطه زمين عبور کرده و با ورود به زمين ضمن فحاشی و سنگ‌پرانی شديد، به سمت اکبر محمدی سرمربی، فنايی مربی دروازه‌بان‌ها و برخی از بازيکنان تيم جوانان حمله کردند.

با شروع اين اتفاقات بازی قطع شد و نيمه تمام ماند. البته محرم نويدکيا کاپيتان سپاهان به همراه فرشيد طالبی و حسن اشجاری بازيکنان اين تيم جلوی تماشاگران عصبانی را گرفتند تا آسيبی به کادرفنی و بازيکنان تيم جوانان وارد نشود. متاسفانه اين اتفاقات باعث شد اعضای تيم جوانان بيش از يک ساعت در محل برگزاری مسابقه حبس شوند و در نهايت با اسکورت نيروهای يگان ويژه به رختکن محل اقامت خود بازگردند.

اين درحالی بود که چندين تماشاگر سپاهان با موتورهای خود در اطراف درهای خروجی مجموعه باغ فردوس که محل برگزاری مسابقه بود، کمين کرده و منتظر خروج کادرفنی تيم جوانان و ادامه زد و خوردها با آنها شده بودند که خوشبختانه همراهی محرم نويدکيا با اتوبوس تيم جوانان مانع از ادامه اين ماجرای تلخ شد.

متاسفانه اين اتفاقات در شرايطی رقم خورد که تيم فوتبال جوانان کشورمان به دعوت باشگاه سپاهان برای برپايی اردوی آماده‌سازی راهی اصفهان شده و فارغ از نتيجه مسابقه به فکر کسب تجربه و رفع نقاط ضعف‌شان در ديدارهای تدارکاتی بودند.

***
محمدی، سرمربی تيم فوتبال جوانان: نويدکيا حمايت نمی‌کرد زنده نمی‌مانديم، سپاهان بايد از فوتبال ملی عذرخواهی کند

سرمربی تيم فوتبال جوانان کشورمان با اشاره به اينکه ميزبانی سپاهانی‌ها زمين تا آسمان با اقدامات ارزنده باشگاه ذوب‌آهن تفاوت داشت، گفت: اگر حمايت نويدکيا و يکی دو بازيکن تيم سپاهان نبود، شايد الان زنده نبوديم.

اکبر محمدی پس از اتفاقاتی که دوشنبه شب در جريان ديدار اين تيم با سپاهان رخ داد، به خبرنگار مهر، ضمن بيان مطلب فوق گفت: نتيجه اين بازی تدارکاتی برای‌مان اهميت نداشت و تنها به فکر ارائه برنامه‌های تاکتيکی مقابل سپاهان بوديم اما متاسفانه ميزبانی از يک تيم ملی ايران از سوی سپاهانی‌ها زمين تا آسمان با اقدامات ارزنده باشگاه ذوب‌آهن تفاوت داشت.

وی با بيان اينکه مسئولان باشگاه سپاهان نبايد به سادگی اجازه دهند تماشاگران و نفرات تيم‌شان در يک ديدار تدارکاتی به حريف خصوصا اينکه تيم ملی کشور باشد، بی‌‎احترامی کنند، افزود: متاسفانه بعد از اينکه چهار گل به ثمر رسانديم، داور مسابقه که اضافه وزن داشت و از مسئولان اصفهانی شنيدم او حتی ليدر باشگاه سپاهان است، با کارت‌های اشتباه و سوت‌هايی که به ضرر تيم ملی جوانان زد، جو بازی را به هم ريخت.

سرمربی تيم جوانان کشورمان اضافه کرد: تيم جوانان در دو تورنمنت بين‌المللی تنها دو کارت زرد دريافت کرد اما در اين بازی داور به اکثر بازيکنان ما کارت زرد نشان داد و سردار آزمون را هم زمين اخراج کرد. من رفتم به داور گفتم چرا اينگونه قضاوت می‌کنيد؟ اما واکنش بسيار زشت داور به صحبت‌هايم که بسيار محترمانه آن را بيان کردم باعث واکنش تماشاگران شد. آنها به زمين ريختند و به بنده، داوود فناويی، پزشک تيم و بازيکنان تيم ملی ايران توهين‌های بسيار بدی کردند.

وی با بيان اينکه اگر به موقع نفرات تيم را از صحنه دور نمی‌کرد، شايد سنگ پرانی‌ها باعث مصدوميت شديد و حوادث تلخ‌تری برای بازيکنان تيم جوانان ايران می‌شد، ادامه داد: اين اتفاقات برايم واقعا عجيب بود چون ما در زمين از حريف پيش بوديم و کار خاصی هم نکرديم که مستوجب چنين واکنش‌های زشتی باشيم. ضمن اينکه اگر حمايت نويدکيا و يکی دو بازيکن تيم سپاهان نبود شايد الان زنده نبوديم. چون ما تيم برنده ميدان بوديم، نبايد امنيت جانی داشته باشيم؟!

محمدی خاطرنشان کرد: بازی‌های تدارکاتی برای آماده‌سازی جوانان جهت حضور قدرتمند در مسابقات آسيايی برگزار می‌شود. سپاهانی‌ها به جای اينکه از آينده‌سازان فوتبال حمايت کنند، تيمی که می‌تواند در ماه‌های آينده برای فوتبال ايران افتخارآفرينی کنند، چنين برخوردی در جريان بازی با ما انجام دادند و در نهايت هم به علت اينکه از آنها پيش بوديم، به سمت‌مان حمله کرده و ناسزاهايی گفتند که در طول دوران ورزشی‌ام نشنيده بودم. تماشاگران سپاهان حرف‌هايی به من و فنايی زدند که همه بچه‌های تيم ناراحت شدند.

وی با بيان اينکه ذوب آهنی‌ها امکانات فوق العاده‌ای را در اختيار تيم جوانان قرار دادند اما سپاهانی‌ها حتی با تغييرات چند باره زمان بازی ما را اذيت کردند، افزود: از عملکرد تيم در اين بازی بسيار راضی هستم، زيرا در نيمه نخست تيم اصلی سپاهان که بزرگانی همچون خلعتبری در آن بازی می‌کردند، را شکست داديم. بازيکنان آنچه از آنها خواسته بوديم را به خوبی در زمين پياده کردند اما متاسفانه بحث ميزبانی يک اتفاق تلخ را برای‌مان رقم زد.

سرمربی تيم فوتبال جوانان کشورمان با اشاره به اينکه اين بازی از لحاظ فنی فوق العاده بود اما از لحاظ حاشيه‌ای تلخ‌ترين ديدار عمرش محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: من از نويدکيا، اشجاری و طالبی تشکر می‌کنم که در چنين شرايطی از نفرات تيم ايران حمايت کردند. حتی نويدکيا اتوبوس تيم را هم تا بخشی از مسير همراهی کرد زيرا برخی از هواداران سپاهان بيرون ورزشگاه منتظر بودند تا دوباره درگيری‌ها را ادامه دهند.

وی با بيان اينکه متاسف است در يک بازی تدارکاتی و از سوی تماشاگران بهترين تيم ايران به تيم ملی ايران اهانت شد، افزود: ما ديدار تدارکاتی برگزار می‌کنيم که آماده شويم اما اگر بخواهيم در اين ديدارها امنيت نداشته باشيم و به خاطر برد تيم‌های داخلی با چنين مشکلاتی مواجه شويم، اتفاق تلخی خواهد بود.

محمدی با اشاره به اينکه مسئولان سپاهان در اين ديدار تنها نظاره‌گر اتفاقات بودند و اگر حمايت چند بازيکن تيم سپاهان و نيروهای يگان ويژه نبودند بازيکنان تيم جوانان را به خاطر برد و يا برتری در يک ديدار تدارکاتی قتل عام می‌کردند، در پايان گفت: در اين روزها که تيم جوانان برای موفقيت در آسيا به روحيه نياز دارد متاسفانه تلخی‌های فوتبال را در ديداری که می‌توانست از همه جهت به سود تيم ايران باشد، مشاهده کردند. در اين شرايط بايد مسئولان سپاهان به خاطر رفتار تماشاگران خود از فوتبال ملی ايران عذرخواهی کنند. گرچه اين عذرخواهی نمی‌تواند اتفاقات تلخی که رقم خورد را پوشش دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016