دوشنبه 20 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"مگافونيا" جايزه نخست جشنواره ملی نمايش‌نامه‌نويسی را دريافت کرد

ايلنا ـ نمايش‌نامه «مگافونيا» که سرانجام با وساطت معاون وزير موفق شد به خود برسد طی چندماه آينده چاپ و راهی بازار نشر می‌شود.

ايلنا: سرانجام پس از کمکش‌های فراوان نمايش‌نامه‌ "مگافونيا" نوشته ميلاد حسينی با حکم حميد شاه‌آبادی، معاون هنری وزير ارشاد به عنوان اثر برگزيده نخستين جشنواره ملی نمايش‌نامه‌نويسی کشور اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، حسينی در ارتباط با اين خبر گفت: پس از پی‌گيری‌های اعضای هيئت داوران و کانون نمايش‌نامه‌نويسان خانه تئاتر طی تماس تلفنی از موسسه توسعه هنرهای معاصر به من اطلاع دادند قرار است با وساطت آقای شاه‌آبادی نام من به عنوان فرد برگزيده اعلام شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اميدوارم اتفاق‌هايی به اين شکل را ديگر شاهد نباشيم و از اين اتفاق‌ها به‌خصوص در حوزه نگارش نمايش‌نامه‌ نيفتد چون اهل قلم واقعا قشر مظلومی هستند.

اين هنرمند جوان در ارتباط با انتشار نمايش‌نامه خود اظهار کرد: تا اين لحظه سه ناشر اعلام کردند حاضر به چاپ نمايش‌نامه «مگافونيا» هستند اما باتوجه به اينکه حق معنوی آثار ارائه شده به جشنواره متعلق به بنياد ادبيات نمايشی است بايد انتظار بکشم تا ببينم آيا بنياد قصد چاپ و انتشار اثر را دارد يا خير.

وی افزود: پس از پی‌گيری از دبيرخانه و در صورتی که بنياد مايل به چاپ اثر نباشد؛ تلاش می‌کنم نمايش‌نامه را به يکی از سه ناشر بسپارم تا ضرف چندماه آينده منتشر شود.

حسينی در ارتباط با اجرای عمومی نمايش خود اظهار کرد: باتوجه به بازخورد خوبی که نمايش ما هنگام اجرای عمومی از سوی مخاطبان دريافت کرد و از طرف ديگر به دليل موفقيتی که در جشنواره ملی ادبيات نمايشی کسب شد؛ تلاش می‌کنم تا پايان سال نمايش را در يکی از سالن‌های سطح شهر که امکان ديده شدن بيشتر کار را فراهم می‌کند روی صحنه اجرا ببرم.

اين هنرمند جوان در پايان ضمن تشکر از هنرمندانی همچون کوروش نريمانی و نادر برهانی مرند گفت: علاقه دارم از علی ميرزا عمادی برگزيده دوم جشنواره نمايش‌نامه‌نويسی تشکر ويژه داشته باشم به اين دليل که فردای اعلام اسامی نفرات برگزيده با با من تماس گرفت و ابراز همدردی کرد.

در پی حاشيه‌های به وجود آمده در مراسم اختتاميه نخستين جشنواره ملی نمايش‌نامه‌نويسی به دبيری علی ايزدی، حميد شاه‌آبادی معاون هنری وزارت ارشاد تعهد کرد مسائل پيش آمده را شخصا با جديت پی‌گيری می‌کند که پيروی اين گفته؛ دستور رسيدگی فوری به دبير جشنواره صادر شد اما ايزدی در نشست مشترک خود با خبرنگاران پاسخ درستی ارائه نکرد و اهالی رسانه مجبور شدند به دليل نبود فضای گفتمانی جلسه را ترک کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016