دوشنبه 20 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيش از ۷۰ درصد از اهالی سينما بيکار هستند

• بيمه خدمات درمانی هنرمندان به‌صورت کامل برای اولين بار با همکاری جامعه صنفی تهيه‌کنندگان و شرکت بيمه ايران راه‌اندازی شد.

ايلنا: مراسم رونمايی از بيمه طلايی خدمات درمانی هنرمندان شب گذشته(۲۰ خرداد) با حضور سيد ضياء هاشمی(رئيس جامعه صنفی تهيه کنندگان و سهاميان مديرعامل بيمه ايران) در محل جامعه صنفی تهيه کنندگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، سهاميان با اشاره به اهميت هنر در جامعه امروز گفت: وظيفه و رسالت ما اين است که تلاش کنيم بهترين پوشش بيمه‌ای را برای هنرمندان فراهم کنيم هرچند معتقدم اگر مفاهيم هنر در جامعه درست تبيين می‌شد امروز نبايد اين کار سال‌های عقب می‌افتاد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سهاميان افزود: هنر و هنرمند به جامعه آرامش می‌دهد اما بايد از خود بپرسيم که مسئولان ما و مديران چقدر به آرامش جامعه هنری توجه کرده‌اند زيرا ما در طول سال‌ها هنرمندانی مانند مهدی فتحی داشتيم که به دليل مشکلات مالی و بيمه‌ای در پايان عمر با دردسرهايی زيادی همراه بودند.

وی ادامه داد: وظيفه مديران و تکليف ما اين است که برای کسانی که می‌تواند شوق و ذوق را به زندگی بازگردانند و ناهنجاری‌ها را سامان دهند کاری کنيم و دغدغه فکری آن‌ها را از بين ببريم زيرا هنرمندی که نگران تامين آتيه زن و فرزندان خود باشد نمی‌تواند آثار ماندگاری خلق کند.

وی ادامه داد: اينکه ما بتوانيم دغدغه بزرگی از هنرمندان را رفع کنيم نتايج مهمی به دنبال دارد زيرا بيمه به هنرمند امنيت می‌دهد و بدنبال آن هنرمند نيز لذت و آرامش را به خانواده‌ها باز می‌گرداند.

مديرعامل بيمه ايران با اشاره به بررسی‌های کار‌شناسی که بر روی بيمه هنرمندان انجام شده است گفت: در نياز سنجی که ديده شد دغدغه اول بحث هزينه معالجه درمان هنرمندان بود که امروز بسيار هزينه گزافی است لذا با يک برنامه ريزی مناسب قرار شد با همکاری جامعه صنفی تهيه کنندگان بيش از ۱۵ هزار نفر از هنرمندان و خانواده‌های آن‌ها تحت پوشش بيمه درمانی قرار گيرند.

وی ادامه داد: اين بيمه يکی از بهترين نو پوشش‌ها است و به طور مثال هنرمندان با کسب اين بيمه برای اعمال جراحی هيچ هزينه‌ای پرداخت نمی‌کند همچنين خدمات دندانپرشکی که در هيچ بيمه‌ای تحت پوشش نيست در اين بيمه تحت پوشش قرار گرفته است.
سهاميان افزود: به دنبال آن هستيم که در مرحله دوم بحث بيمه بيکاری را تا پايان دولت به سرانجام برسانيم و همچنين در بحث بيمه اتومبيل شخص ثالث، بدنه، آتش سوزی، مسئوليت خدماتی را ارائه کنيم و آن‌ها را به صورت اقساط از هنرمندان دريافت کنيم.
وی با اشاره به لزوم همکاری بيشتر هنرمندان به خصوص سينماگران با صنعت بيمه گفت: بايد کمک کنيم که اين تفکر در جامعه نهادينه شود که پرداخت حق بيمه هزينه نيست بلکه نوعی سرمايه گذاری است.
سيد ضياءهاشمی رئيس جامعه صنفی تهيه کنندگان نيز با تشکر از همکاری مديرعامل بيمه ايران گفت: مدت‌ها بود که پی گير راه اندازی اين بيمه بوديم و بايد از شرکت بيمه ايران تشکر کنم که پوشش بيمه‌ای را که به حداقل ۵۰۰ هزار نفر عضو نياز دارد برای ۱۵ هزار نفر انجام داد.
وی با اشاره به تفاوت اين بيمه با بيمه‌های ديگر گفت: البته بيمه‌های تکميلی ديگری نيز در بخش هنر انجام شده است اما اين بيمه فراگير‌تر و پوشش بيشتری می‌دهد همچنين قرار شده است کسانی که از طريق صندوق حمايت از روزنامه نگاران بيمه شده‌اند و تمايل دارند بيمه طلايی را داشته باشند مبالغشان را از آن صندوق پس بگيرند.
هاشمی افزود: با توجه به اينکه امروز خدمات درمانی بسيار بالا است و همچنين برای جلوگيری از سردرگمی هنرمندان قرار شد يک پزشک در محل جامعه صنفی حضور پيدا کند و خدمات بيمه‌ای درجا در همين محل انجام شود.
وی با تاکيد بر لزوم بيمه مسئوليت گفت: براساس اين مصوبه اعلام کرده‌ايم که تمام کسانی که می‌خواهند پروانه ساخت بگيرند قبل از گرفتن پروانه ساخت بايد پروژه خود را بيمه کنند.
وی با تشکر از حمايت دولت در راه اندازی اين بيمه گفت: اميدوارم به زودی بيمه بيکاری که دومين دغدغه هنرمندان سينما است را انجام دهيم زيرا امروز بيش از ۷۰ درصد از اهالی سينما بيکار هستند و شرايط اقتصادی تاثير بدی بر روی جامعه هنری گذاشته است.
در پايان اين نشست از طرح بيمه طلايی هنرمندان سينما رونمايی شد و براساس اين طرح هنرمندان سينما می‌توانند با واريز مبلغ ۳۳ هزار تومان خود و اعضای درجه يک خانواده خود را تحت پوشش کامل خدمات درمانی و پزشکی قرار دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016