شنبه 16 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تمهيد جديد برنامه "۹۰" برای پخش تصاوير "فرامنشوری"!

ايسنا ـ برنامه «نود» شبکه سه برای پخش زنده‌ی مراسم قرعه‌کشی مسابقات فوتبال جام‌جهانی از تمهيدی جديد استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار سرويس راديو و تلويزيون خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، شبکه سه در حالی تلاش کرد برای پخش تصاوير مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی، از راهکاری جديد استفاده کند که صداوسيمای ايران شش ماه ديگر با پخش زنده‌ی مسابقات فوتبال جام‌جهانی در برزيل روبه‌رو است و به نظر می‌رسد پخش زنده برنامه‌هايی چون مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی، اردويی تدارکاتی برای تلويزيونی باشد که در رقابت رسانه‌يی حال حاضر بايد به راهکارهايی جديد برای پوشش هر چه بهتر و کامل‌تر اين مسابقات بينديشد.

بر اساس اين گزارش، در برنامه «نود« جمعه (۱۵ آذر ماه) در حالی که عادل فردوسی‌پور، از همان ابتدا نسبت به امکان پخش مراسم ابراز نگرانی می‌کرد، در نهايت پوشش خانم مجری حاضر در مراسم، «نود» را از پخش و بينندگان را از تماشای سخنرانی‌های ابتدايی محروم کرد.

عادل فردوسی‌پور پيش از آغاز مراسم اصلی قرعه‌کشی، به مخاطبان «نود» توضيح داد که پخش شبکه سه سيما تلاش می‌کند با اغماض، حداکثر مراسم قرعه‌کشی را پخش کند اما از پخش تصاوير فرامنشوری معذور است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما در ادامه بخش‌های ابتدايی مراسم قرعه‌کشی مسابقات جام‌جهانی که به سخنرانی افرادی چون پله، سب بلاتر و ... اختصاص داشت، به واسطه‌ی پوشش برخی حاضران، از برنامه «نود» پخش نشد و صرفا به شکل نقل قول از سوی يکی از مجريان برنامه برای مخاطبان بازتعريف شد.

در اين بين مجری برنامه «نود» که نسبت به پخش زنده‌ی مراسم اصلی قرعه‌کشی نگران بود، ابراز اميدواری کرد که حداقل تصاوير مربوط به آمدن پای گلدان‌ها قابل پخش از تلويزيون باشد.

با اين حال پوشش مجری خانم مراسم باعث شد که «نود» آغاز مراسم اصلی قرعه‌کشی تيم‌های حاضر در جام جهانی را از دست بدهد و عادل فردوسی‌پور خطاب به مخاطبانش اين توضيح را داد که متاسفانه اين تصاوير قابل پخش نيست.

او يادآور شد که اين تصاوير واقعا فراتر از چهارچوب‌های معمول صداوسيماست و از مهمانانش (امير حاج‌رضايی و حميدرضا صدر) که از اين وضعيت به خنده افتاده بودند، برای تاييد صحبت‌هايش کمک خواست.

در ادامه مهدی مهدوی‌کيا، بازيکن سابق تيم ملی و فوتبال پرسپوليس که در استوديوی «نود» حاضر شده بود خطاب به فردوسی‌پور گفت: رسم اين است که در چنين مراسمی يک خانم و آقای مشهور حاضر می‌شوند و کاری‌اش هم نمی‌شود کرد؛ همه دنيا تصاوير را نشان می‌دهند و الان وضعيت همينطور است.

برنامه «۹۰» در ادامه و در حالی که دقايق ابتدايی مراسم قرعه‌کشی در حال انجام بود، به پخش گزارشی توليدی ديگر بسنده کرد، اما اين گزارش ناگهان قطع شد و پخش شبکه سه به استوديوی «۹۰» بازگشت و عادل فردوسی‌پور به مخاطبانش اين نويد را داد که با بهره‌گيری از تمهيدی جديد می‌توانند بخش‌هايی از اين مراسم را شاهد باشند.

فردوسی‌پور همچنين توضيح داد که لباس مجری خانم حاضر در اين مراسم خيلی باز است و ما مجبور هستيم به پخش نماهای لانگ بسنده کنيم.

بر اين اساس، برنامه «۹۰» در ادامه بخش عمده‌ی مراسم را از مونيتور بزرگی که در استوديوی «۹۰» تعبيه شده بود، پخش کرد و برای لحظاتی هم نماهايی از اين مراسم را به طور عادی روی آنتن برد.

در برنامه «نود» جواد نکونام، کاپيتان تيم ملی برای لحظاتی در مقام مترجم اسپانيايی به ترجمه يکی از مصاحبه‌ها کمک کرد که تبحر او به زبان اسپانيولی فردوسی‌پور را به بيان اين جمله واداشت که «چلنگری ترجمه کردی».

انتخاب تيم ملی فوتبال بوسنی هرزگوين در گروه ايران، عادل فردوسی‌پور را بيش از ساير حاضران در استوديو خوشحال کرد. او توضيح داد که آيتمی مربوط به تيم بوسنی داشته که الان برای پخش از «نود» تناسب دارد.

در «نود» شامگاه گذشته بيش از شش ميليون و ۴۰۰ هزار پيامک از سوی مخاطبان دريافت شد که رکوردی جديد را ثبت کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016