جمعه 17 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


انتخاب اوباما: پيروزی اميد بر ترس، علی کشتگر

باراک اوباما
پس از تصويب قانون اساسی آمريکا به همت توماس جفرسون و جورج واشنگتن و لغو برده داری به فرمان ابراهام لينکن، انتخاب نخستين رئيس جمهور سياه پوست، سومين نقطه عطف در تاريخ تحول دموکراسی و حقوق بشر در اين کشور است. بحران فراگير مالی و پيروزی اوباما نشانه شکست اقتصادی و سياسی نئوليبراليسم نيز هست ... [ادامه مطلب]

موی خودم است! ميشاييل تومان، دی تسايت، برگردان از الاهه بقراط

تا چند سال پيش، قابل تصور نبود که عکس زنان را با چهره در روزنامه منتشر کنند. اگر "تايمز مالی" عکسی درباره نمايش موزيکال "کاباره" منتشر می‌کرد، سانسورچيان دست و پای رقصندگان را در تمامی نسخه‌های آن سياه می‌کردند. امروز اما نخستين زنان مجری در تلويزيون عربستان چهره نشان می‌دهند. يک کودتای تلويزيونی در کشوری که تا کنون مسئله‌اش بيشتر بر سر نديدن بود تا ديدن! ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از گردهمايی حاميان خاتمی برای نامزدی انتخابات رياست جمهوری

گردهمايی حاميان خاتمی برای نامزدی انتخابات رياست جمهوری دهم بعداز ظهر پنج‌شنبه در غرب تهران برگزار شد. نکته قابل توجه در اين همايش حضور کثير جوانان زير ۲۵ سال بود. تمامی نظم‌دهندگان مراسم را جوانان تشکيل می‌داند که دختر و پسر در کنار هم مسئوليت برقراری نظم مراسم را بر عهده گرفته بودند.

به نظر می ر‌سد انتخاب باراک اوباما آغازی شده است برای تغييرات گسترده در معادلات سياسی در جهان و انتخابات ايران نيز از جمله تغييرات می‌تواند باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حضور گسترده جوانان در همايش دعوت از خاتمی و حمايت آنان از سخنرانان و حاميان اصلاح‌طلب در عرصه سياست نشان از آن دارد که در صورت قبول خاتمی به نامزدی انتخابات رياست جمهوری آتی همان طور که مصطفی ملکيان نيز به عنوان آخرين سخنران تاکيد کرد، شکست احمدی‌نژاد را به حتم رقم خواهد زد؛ مگر آنکه تقلب بزرگی صورت گيرد که به گفته اين نويسنده و روشنفکر برجسته آنوقت نظام جمهوری اسلامی هزينه بسيار سنگينی متحمل خواهد شد.

از ديگر سخنرانان مجيد انصاری نماينده دوره ششم مجلس بود که با هشدار درباره اقتصاد کنونی ايران اعلام کرد که در ماه‌های آينده شاهد فروپاشی اقتصادی خواهيم بود که زمينه‌هايش با عملکرد غلط دولت نهم ايجاد شده است.

در اين مراسم عليرضا علوی‌تبار و محمد علی موحد (پژوهشگر تاريخ)- و همچنين محمد علی ابطحی چند دقيقه‌ای به سخنرانی پرداختند و هر سه به اتفاق خاتمی را بهترين گزينه برای رقابت با محمود احمدی‌نژاد و تنها فرد اثرگذار در جبهه اصلاح‌طلبان دانستند.

در اين مراسم هنرمندان و نويسندگان برجسته نيز حضور داشتند و ليلا حاتمی و علی مصفا از طرف بازيگران تئاتر و سينما به حمايت از کانديداتوری خاتمی پرداختند و خانم حاتمی با بغض در گلو از خاتمی خواست تا به خاطر نسل آينده و کودکان ايرانی نامزد انتخابات شود. اشک‌های خانم حاتمی جمع شرکت کننده را تحت تاثير قرار داد که به شدت او را مورد تشويق قرار دادند.

در پايان حجت السلام اشرفی اصفهانی از محمود احمدی‌نژاد خواست تا برای دور بعد نامزد انتخابات نشود و قوه مجريه را محترمانه واگذار کند که در صورت آمدن آقای خاتمی شکست سنگينی خواهد خورد. درخواست حجت الاسلام اشرفی اصفهانی مورد حمايت و تشويق ممتد حضار قرار گرفت و مراسم با دو کليپ زيبا از حجت السلام خاتمی و پذيرايی از شرکت کنندگان به پايان رسيد.





















Copyright: gooya.com 2016