چهارشنبه 22 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


حضور بی رحم تيشه تخريب، عبدالکريم سروش

عبدالکريم سروش
دريافت من اين است که مراد فرهادپور، به "افکار" چندان اهميت نمی‌‌دهد که به حواشی آن ها. آشکارتر بگويم وی‌ جرات رويارويی با فکر و قدرت نقد معرفتی آن را ندارد و اين بی‌ قدرتی‌ و بی‌ جراتی را در لفافی از انگيزه خوانی ها، سياست مالی‌ ها و ماستمالی ها، تخفيف و تمسخرها، طعن و کنايه ها، شماتت‌ها و ملامت ها، حرمت شکنی‌ها و فرافکنی‌‌ها فرو می‌‌پوشاند، و در اين ميدان چنان گرد و خاکی به پا می‌کند که چشم خودش را هم نابينا می‌کند ... [ادامه مطلب]

بنيادهای توتاليتر و دينی بينش سياسی در پرتو ديالوگ سارتر و بنی لِوی، شيدان وثيق

شيدان وثيق
آن چه که در اين بخش نخست، زير عنوان ديباچه ای بر گفتگوهای سارتر- بنی لِوی، از نظر خواننده می گذرد، توضيح ماجرای اين ديالوگ فلسفی – سياسی است. شرايطی که در بستر آن ها، در دهه ی ۱۹۷۰ اين مباحثات انجام می پذيرند؛ شرايطی که خودِ ما چپ های مارکسيست ايرانی، بويژه در خارج از کشور، در آن قرار داشتيم و سرانجام، تحولی که در روند ديالوگ آن دو پيش می آيد ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شاهرودی: افزايش آمار تخلفات در کشور نگران کننده است، مهر

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئيس قوه قضاييه در نشست ويدئو کنفراسی با شورای قضايی استان خراسان شمالی گفت: آمار تخلفات در بخشهای حقوقی و کيفری، مدنی و ساير مسائل در سطح کشور در حال افزايش است.
به گزارش خبرنگار مهر در بجنورد، آيت الله سيد محمود شاهرودی امروز در نشست ويدئو کنفرانسی بررسی پرونده های قضايی افزود: در داخل دستگاه قضايی با فعاليتهای انجام شده برای تشکيل شوراهای حل اختلاف، دادسراها ميزان ورودی پرونده ها به دادگستريهای کل کاهش يافته است.

وی خاطرنشان کرد : اين در حاليست که ورود پرونده ها از دادگستريها به شورای حل اختلاف در کميسون ماده ۱۰۰، تخلفات اداری و صنفی در کشور رو به افزايش نهاده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تخلفات اداری در کشور در حال رشد است

شاهرودی اظهار داشت: در جديدترين آمارهای ارائه شده، تخلفات اداری در کشور سالانه بين ۱۲ تا ۱۵درصد در حال رشد است و اين نشان می دهد که آمار افزايشی تخلفات نگران کننده است.

رئيس قوه قضاييه عنوان کرد: افزايش تخلفات در سطح کشور نشان داده که ما بايد برای رفع اين تخلفات و کاهش آنها آسيب شناسی داشته و مشکلات را ساختاری رفع کنيم.

آيت الله شاهرودی گفت: بايد به سمتی حرکت کنيم که تخلفات در کشور کاهش يابد و بحث بهداشت قضايی مطرح شده نيز در همين راستاست و بايد در تحقق اين امر تمام دستگاهها و سازمانها دستگاه قضا را کمک کنند.

رئيس قوه قضاييه گفت : دستگاه قضايی بايد از نگاه بخشی خارج شده به دنبال ايجاد شاختار گسترده تری باشد تا بتواند با مسئوليت ساير دستگاههای کشور گامهای اساسی را برای کاهش تخلفات در کشور بردارد.

آيت الله شاهرودی گفت: بر اساس آمار در حال حاضر سالانه ۱۰ ميليون پرونده وارد دستگاه قضايی می شود و عده بيشتری از مردم با اين مسائل درگير هستند.

وی خاطرنشان کرد : تشکيل شوراهای حل اختلاف و دادسراها برای رسيدگی به اين پرونده ها هزينه های زيادی را تحميل می کند ضمن اينکه راهشگای مناسبی برای کاهش تخلفات نسيت.

شاهرودی اظهار داشت: بايد ما در داخل کشور به سمت کارکرد سيستمی برويم که علاوه بر اينکه نفوذ افراد را کاهش دهيم آلودگی نيز کاهش خواهد يافت.

وی خاطرنشان کرد: امروز دنيا با سيستمی کردن فعاليتها و کم کردن دست افراد در مباحث اداری و غيره توانست تخلفات را کاهش دهد و ما نيز بايد از اين تجربه بهره گيريم.

شاهرودی اظهار داشت : ما قانون لازم را در کشور برای سيستمی فعاليت کردن داريم، ولی امکانات اجرايی برای اينکار وجود ندارد يا با کمبود مواجه است که بايد اين شرايط نيز فراهم شود.

وی توصيه کرد : کارهای سيستمی بايد از استانهای کشور شروع شود و استان خراسان شمالی با تعاملی که بين دستگاه قضا و مجريه وجود دارد می تواند در اين روند پيشگام شود و برای کاهش تخلفات بررسی داشته باشد و آن را به کشور ارائه دهد.

چکهای برگشتی از معضلات جدی و بزرگ کشور است

آيت الله شاهرودی چکهای برگشتی و پرونده های مرتبط را معضلی بزرگ در کشور دانست و گفت : صرفا در ۱۰ روزه آبان سالجاری نه هزار پرونده در ارتباط با چکهای بانکی به دستگاه قضا ارجاع شده که اين ميزان پرونده در مدت ۱۰ روز بسيار زياد است.

وی خاطرنشان کرد : بايد در اين بخش و بخشهای مشابه آسيب شناسی صورت گيرد که چه عواملی موجب بروز اين تخلفات شده و جلوی آن گرفته شود و دستگاه قضايی نيز کمک خواهد کرد.

در اين نشست ۲۷ پرونده قضايی به صورت ويوئو کنفرانسی مطرح شده که رئيس قوه قضائيه دستورات لازم را برای رفع مشکلات و رسيدگکی مجدد برخی پرونده ها صادر کرد.





















Copyright: gooya.com 2016