چهارشنبه 22 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


حضور بی رحم تيشه تخريب، عبدالکريم سروش

عبدالکريم سروش
دريافت من اين است که مراد فرهادپور، به "افکار" چندان اهميت نمی‌‌دهد که به حواشی آن ها. آشکارتر بگويم وی‌ جرات رويارويی با فکر و قدرت نقد معرفتی آن را ندارد و اين بی‌ قدرتی‌ و بی‌ جراتی را در لفافی از انگيزه خوانی ها، سياست مالی‌ ها و ماستمالی ها، تخفيف و تمسخرها، طعن و کنايه ها، شماتت‌ها و ملامت ها، حرمت شکنی‌ها و فرافکنی‌‌ها فرو می‌‌پوشاند، و در اين ميدان چنان گرد و خاکی به پا می‌کند که چشم خودش را هم نابينا می‌کند ... [ادامه مطلب]

بنيادهای توتاليتر و دينی بينش سياسی در پرتو ديالوگ سارتر و بنی لِوی، شيدان وثيق

شيدان وثيق
آن چه که در اين بخش نخست، زير عنوان ديباچه ای بر گفتگوهای سارتر- بنی لِوی، از نظر خواننده می گذرد، توضيح ماجرای اين ديالوگ فلسفی – سياسی است. شرايطی که در بستر آن ها، در دهه ی ۱۹۷۰ اين مباحثات انجام می پذيرند؛ شرايطی که خودِ ما چپ های مارکسيست ايرانی، بويژه در خارج از کشور، در آن قرار داشتيم و سرانجام، تحولی که در روند ديالوگ آن دو پيش می آيد ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت الله صافی: رحيم مشايی صلاحيت ندارد، بايد برود، انتخاب

آيت الله صافی گفت: در رأس سازمان ميراث فرهنگی بايد ازمتدين‌ترين و صالح‌ترين افراد باشد تا بتواند حتی بر روی گردشگران تاثير فرهنگی بگذارد نه اينکه خود تحت تاثير آنان قرار گيرد. اين سازمان اگر زير نظر افراد متدين نباشد اخلاق و فرهنگ جامعه را به خطر می‌اندازد.اينجانب اين مصيبت را به حضرت ولی عصر تسليت می‌گويم.

خبرگزاری انتخاب : پس از انتشار اخباری در سايت های خبری مبنی بر «اتفاق عجيب در همايش سازمان ميراث فرهنگی» ، آيت الله صانفی گلپايگانی به شدت نسبت به اين اتفاق، واکنش نشان داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری انتخاب از قم، آيت الله صافی در درس خارج فقه ضمن محکوميت اهانت به ساحت مقدس قرآن کريم در همايش سازمان ميراث فرهنگی افزود: اينها جسارت کرده و به قرآن بی احترامی نمودند و قلب مقدس امام رئوف و مهربان، حضرت بقیة‌الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشريف را آزرده خاطر کردند.در مقابل اين اهانت چه بايد گفت؟ اهانت به قرآن قابل تحمل نيست و کسی که مسئول اين سازمان است صلاحيت ندارد در اين جايگاه باشد.

بنابراين گزارش، در همايش سازمان ميراث فرهنگی که با موضوع دعوت از سرمايه گذاری برای پروژه‌های گردشگری برگزار شده بود، هنگام شروع مراسم و قبل از تلاوت قرآن، ۱۲ خانم با لباس محلی دف زنان روی سن آمدند و در حالی که قرآن را در سينی گذاشته بودند با حالات ريتميک، قرآن را به قاری تحويل داده و سن را ترک کردند و سپس قاری مراسم (که از قاريان مشهور کشور می باشد) شروع به تلاوت قرآن کرد.پس از پايان تلاوت قرآن، دوباره اين افراد به همان صورت روی سن آمدند و در حالی که دف می‌زدند قرآن را تحويل گرفته و سن را ترک کردند.گفتنی است اين موضوع که تعجب حاضران را برانگيخته بود، درحضور رئيس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری و تنی چند از مسئولان کشور صورت پذيرفت.

آيت الله صافی در ادامه اظهاراتش، نظام اسلامی را حاصل زحمات و ايثارگری‌های بی‌شمار دانسته و فرمودند: جمهوری اسلامی با تقديم خون پاک هزاران شهيد و ايثارگری جانبازان و آزادگان و برای اعلای کلمه اسلام و حاکميت دين و احيای ارزش‌های اسلامی محقق گرديده است و اين اشخاص صلاحيت ندارند در مصدر کار باشند. چنين رفتارهايی، علناً اهانت به احکام دين و قرآن است.

وی به ويژگی‌های مدير در نظام اسلامی اشاره کرده و فرمودند: بايد غم‌خوارترين مردم نسبت به دين ونظام و جامعه بر سر کار باشند. در رأس سازمان ميراث فرهنگی بايد ازمتدين‌ترين و صالح‌ترين افراد باشد تا بتواند حتی بر روی گردشگران تاثير فرهنگی بگذارد نه اينکه خود تحت تاثير آنان قرار گيرد. اين سازمان اگر زير نظر افراد متدين نباشد اخلاق و فرهنگ جامعه را به خطر می‌اندازد.

آيت الله صافی بروز چنين رفتارهايی را برای حاکميت اسلامی نگران کننده دانسته و گفت: بدانيد اگر باب اين مسائل باز شد ديگر توقف پذير نيست و بی اعتنايی به اين گونه مطالب و عدم توجه به هويت اسلامی، گريبانگير همه خواهد شد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از وظايف مهم روحانيت و همگان دانسته و گفت: همه مسئولند. بدانيد قلب امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشريف از اين اعمال متأثر می‌گردد.

اين مرجع تقليد با عرض تسليت به پيشگاه مقدس امام زمان فرمودند: اينجانب اين مصيبت را به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشريف و همه علاقه‌مندان به دين و اسلام و کشور و نظام، تسليت می‌گويم. انسان متحيرست که از اين اعمال به چه کسی شکايت ببرد اللهم انا نشکوا اليک فقد نبينا و غيبة امامنا و کثرة عدونا و شدة الفتن بنا

وی در پايان دعا گفت: انشاءالله امور بر وفق رضای امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشريف قرار گيرد و به همه توفيق دهد تا در همه مطالب، رضای آن حضرت را مد نظر داشته باشيم.





















Copyright: gooya.com 2016