یکشنبه 19 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


چرا اعدام خشونت را گسترش می دهد؟ جهانگير گلزار

جهانگير گلزار
اگر ما اعدام را تنها وسيله و امکان بدانيم، همان وسيله ای را انتخاب کرده ايم که قاتل انتخاب کرده است. اين وسيله بی حقوق کردن انسان است. اين وسيله زور عريان است. اين وسيله تحقير انسانيت است. نمی شود با وسيله بد و يا با وسيله ای که قاتل به کار برده جبران خسارت کرد  ... [ادامه مطلب]

سازمان افسران حزب توده، دکترمصدّق و رويداد ۲۸ مرداد ۳۲ (بخش دوّم)، علی ميرفطروس

علی ميرفطروس
دکتر مصدّق: "بودجهء دولت، با کسری حدود چهارصد ميليون تومان روبرو است و فقر و آشوب در سراسر کشور، گسترده است. معلّمين مدارس، حقوق ماهيانه‌ای به مبلغ يکصد تومان ـ که معادل ۲۵ دلار است ـ دريافت می‌کنند، اين مبلغ به دشواری هزينهء پرداخت اجارهء يک اطاق را در ماه کفايت می‌کند، در نتيجه: بسياری از معلّمين، هوادار و متمايل به کمونيسم شده‌اند، و اين افکار را در سراسر مدارس کشور ترويج می‌دهند" ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معرفی محصولی به علت نرسيدن سوابق و برنامه‌ها امروز اعلام وصول نشد، بررسی صلاحيت محصولی به سه شنبه موکول شد، فارس

خبرگزاری فارس: عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: چون برنامه و سوابق وزير پيشنهادی دولت برای تصدی مسئوليت وزارت کشور به مجلس ارسال نشد، امروز معرفی وی به عنوان وزير پيشنهادی کشور در مجلس قرائت نشد.

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، سيد محمدرضا ميرتاج‌الدينی نماينده تبريز در مجلس شورای اسلامی در حاشيه جلسه علنی امروز يکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره علت قرائت نشدن نامه رئيس جمهور به مجلس جهت معرفی سيد صادق محصولی وزير پيشنهادی برای تصدی مسئوليت وزارت کشور گفت: فقط معرفی‌نامه آقای محصولی به مجلس رسيده، اما برنامه و بيوگرافی وی به مجلس ارسال نشده و مطابق آئين نامه مجلس همه اين‌ها بايد با هم به هيئت رئيسه مجلس ارسال شود تا پس از اعلام وصول، در اختيار نمايندگان قرار گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکيد کرد: چون فقط معرفی‌نامه آقای محصولی به مجلس ارسال شده است، هيئت رئيسه نمی‌توانست مطابق آئين نامه آن را اعلام وصول و قرائت کند.
عضو شورای مرکزی فراکسيون اکثريت مجلس در پاسخ به اين سئوال که اگر زندگی‌نامه و برنامه‌های محصولی به مجلس ارسال شود، آيا روز سه شنبه اعلام وصول خواهد شد، اظهار داشت: اگر به مجلس ارسال شود ما روز سه شنبه آن را اعلام وصول می‌کنيم و نمايندگان مجلس نيز موظفند سه شنبه هفته آينده در مجلس حضور يافته و بررسی صلاحيت وزير پيشنهادی را در دستور کار قرار دهند.
ميرتاج‌الدينی در پاسخ به اين سوال که با توجه به اينکه جلسه علنی مجلس در روز سه شنبه بعد از ظهرها برگزار می‌شود، آيا صلاحيت محصولی در جلسه علنی بعد از ظهر روز سه شنبه بررسی خواهد شد، تصريح کرد: يا صبح روز سه شنبه و يا صبح روز چهارشنبه اين موضوع را در دستور کار مجلس قرار خواهيم داد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص استيضاح برخی از وزراء در مجلس گفت: هيئت رئيسه تصميم گرفت تا بين طراحان استيضاح و وزرای که استيضاح قرار می‌گيرد، جلسه بگذارد تا موضوع حل و فصل شود، اما اگر طراحان استيضاح اصرار داشتند هيئت رئيسه آن را اعلام وصول خواهد کرد.
ميرتاج‌الدينی بيان داشت: تاکنون فقط طرح اسيتضاح وزير جهاد کشاورزی به هيئت رئيسه رسيده، ولی اعلام وصول نشده است.
وی در پاسخ به اين سئوال که چرا استيضاح وزير ارتباطات و فن آوری اطلاعات اعلام وصول نشده است نيز تصريح کرد: خود طراحان استيضاح اين موضوع را پيگيری نکردند.
عضو هيئت رئيسه مجلس در خصوص استيضاح علی احمدی وزير آموزش و پرورش گفت: هنوز چيزی در اين زمينه به هيئت رئيسه مجلس نرسيده است.

***

بررسی صلاحيت محصولی در جلسه سه‌شنبه فراکسيون اکثريت مجلس

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی فراکسيون اکثريت مجلس گفت: اين فراکسيون صلاحيت محصولی وزير پيشنهادی برای تصدی مسئوليت وزارت کشور را روز سه شنبه بررسی می‌کند.

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، ولی اسماعيلی نماينده گرمی در مجلس در حاشيه جلسه علنی امروز يکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران با بيان اينکه فراکسيون اکثريت مجلس صبح روز سه شنبه جلسه خواهد داشت، گفت: در اين جلسه صلاحيت سيد صادق محصولی وزير پيشنهادی دولت برای تصدی مسئوليت وزارت کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: در اين جلسه تصميم گيری خواهد شد که آيا به آقای محصولی رای اعتماد داده شود يا خير.





















Copyright: gooya.com 2016