چهارشنبه 22 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


حضور بی رحم تيشه تخريب، عبدالکريم سروش

عبدالکريم سروش
دريافت من اين است که مراد فرهادپور، به "افکار" چندان اهميت نمی‌‌دهد که به حواشی آن ها. آشکارتر بگويم وی‌ جرات رويارويی با فکر و قدرت نقد معرفتی آن را ندارد و اين بی‌ قدرتی‌ و بی‌ جراتی را در لفافی از انگيزه خوانی ها، سياست مالی‌ ها و ماستمالی ها، تخفيف و تمسخرها، طعن و کنايه ها، شماتت‌ها و ملامت ها، حرمت شکنی‌ها و فرافکنی‌‌ها فرو می‌‌پوشاند، و در اين ميدان چنان گرد و خاکی به پا می‌کند که چشم خودش را هم نابينا می‌کند ... [ادامه مطلب]

بنيادهای توتاليتر و دينی بينش سياسی در پرتو ديالوگ سارتر و بنی لِوی، شيدان وثيق

شيدان وثيق
آن چه که در اين بخش نخست، زير عنوان ديباچه ای بر گفتگوهای سارتر- بنی لِوی، از نظر خواننده می گذرد، توضيح ماجرای اين ديالوگ فلسفی – سياسی است. شرايطی که در بستر آن ها، در دهه ی ۱۹۷۰ اين مباحثات انجام می پذيرند؛ شرايطی که خودِ ما چپ های مارکسيست ايرانی، بويژه در خارج از کشور، در آن قرار داشتيم و سرانجام، تحولی که در روند ديالوگ آن دو پيش می آيد ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعيد شريعتی: تنها تفاوت صادق محصولی با قبل افزايش ثروت اوست، نوروز

با توجه به اظهارات اعضای فراکسيون اکثريت مجلس، به نظر می‌رسد که صادق محصولی که به «سردار ميلياردی» معروف شده بود، برای احراز سمت وزارت کشور از مجلس رای اعتماد بگيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک هفته پس از برکناری علی کردان وزير سابق کشور دولت نهم، صادق محصولی از سوی محمود احمدی‌نژاد برای احراز سمت وزارت کشور و گرفتن رای اعتماد، به مجلس معرفی شد. طبق گزارش خبرگزاری فارس روز ۱۹ آبان، روح‌الله حسينيان، عضو فراکسيون اکثريت و از چهره‌های اصلی جريان موسوم به «اصولگرا» در مجلس گفته است که «محصولی از مجلس رای اعتماد می‌گيرد».
صادقی محصولی در سال ۱۳۸۴ از سوی احمدی‌نژاد برای گرفتن رای اعتماد جهت احراز پست وزارت نفت، به مجلس معرفی شد، اما به دليل دارا بودن ثروت کلان که برايش لقب «سردار ميلياردی» را به ارمغان آورد، با مخالفت شديد نمايندگان مجلس روبه‌رو شد و خود يک روز پيش از برگزاری جلسه‌ی رای اعتماد مجلس، انصراف داد. پس از اين انصراف، محمود احمدی‌نژاد، صادق محصولی را به‌عنوان مشاور ارشد خود برگزيد.
سعيد شريعتی، سخنگوی جبهه مشارکت ايران اسلامی، در گفت‌وگو با دويچه وله می‌گويد، پس از برکناری علی کردان، وزير سابق کشور دولت نهم، اينک مجلس چنان زير فشار طرفداران دولت قرار دارد که دادن رای اعتماد به صادق محصولی قطعی به نظر می‌رسد. سعيد شريعتی تنها تفاوت صادق محصولی سال ۸۴ که مورد مخالفت اصولگرايان قرار داشت را با صادق محصولی کنونی در افزايش ثروت او می‌داند. صادق محصولی خود در سال ۸۴ گفته بود که ۱۶۰ ميليارد تومان ثروت دارد.
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت می‌گويد که محصولی به عنوان رئيس ستاد انتخاباتی آينده‌ی محمود احمدی‌نژاد مطرح بوده است. از نظر سعيد شريعتی از صادق محصولی، در مقام وزير کشور، اين انتظار نمی‌رود که «صادقانه، علی‌رغم اينکه اسم‌شان صادق است، بتوانند بی‌طرفی خود را در انتخابات آينده رياست جمهوری به اثبات برسانند.»





















Copyright: gooya.com 2016